Gå til innhold

Mannen er redd for Pergotime

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger litt hjelp her.
Vi har nettopp funnet ut at jeg ikke kan bli gravid uten hjelp. I den forbindelse skrev legen ut pergotime. Men da jeg kom hjem til mannen ville han ikke at jeg skulle ta de på grunn av faren for tvillinger.
Så nå sitter jeg her da, men barneønske men ingen mulighet for å bli mamma igjen.
Så blir mitt spørsmål... hvor mange vet dere om som har fått tvillinger/flerlinger etter bruk av pergotime? Tenkte jeg kunne få ham til å lese dette....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144074733-mannen-er-redd-for-pergotime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje et litt kjipt spørsmål, men er han helt klar for og få barn i det hele tatt? Syntes det virkelig litt rart at om dere har prøvd en stund og må ha hjelp, at han ikke ønsker to? Ville ikke det viktigste vært og få barn? Uansett om det er en eller to?

Kan hende han rett og slett har fått litt kalde føtter på en måte, for etter time hos legen, så har det blitt mer aktuelt at han kanskje kan bli far...? Nei, jeg vet ikke.. bare noen tanker som dukket opp.

Sjekk litt rundt på diverse forumer, og se om det er noen andre svar. Se evt om du finner no statestikk :) Masse lykke til!

Pergo er først og fremst ikke noen garanti for graviditet.. Og av de som blir gravid på det er det flest med bare ett foster. Jeg har tatt doble kurer mange ganger og ble ikke gravid. Ble derimot gravid på naturlig måte et år etter.

Anonymous poster hash: f17a1...5e7

Annonse

Ble selv gravid på pergo; fikk bare en. Har flere venninner også som måtte ta pergo for å bli gravide; og alle de fikk også bare en. Tror ikke det er så mye mer sjanse for flerlinger, mener å ha lest prognosene.. Kanskje du finner de om du googler ;)

Jeg ville prøvd å pratet litt mer med mannen for å nøste opp i dette her.. Det kan hende han "har gått med på" en til, og tanken på flere enn det skremmer han?

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 58451...96f

Jeg ble gravid på andre runde med dobbel kur. Var på ul, da så det ut som 2, men så bare det ene hjerte slå. Så her venter vi da på om det er en eller to, var bare 6 uker ul, så må på ul igjen i uke 12. Men er flere jeg veit om som har tatt pergo med bare en baby. Og håper for all del at vi venter bare en og ;)

Anonymous poster hash: 7ad95...7c4

Du skal vel inn på UL for å finne ut hvor mange egg som er blitt store nok? Da er det jo bare å la være å ha samleie, hvis det f.eks. er to eller flere store egg som kan bli befruktet. I mitt tilfelle fikk jeg stort sett bare ett egg, bortsett fra en gang hvor det var to... men ingen klaffet.

Anonymous poster hash: a4346...386

På meg funket ikke pergo i hele tatt, og endte opp med prøverør og en nydelig baby :-)

Men tror mannen må tenke litt at pergo er ikke en garanti for å bli gravid og i alle fall ingen garanti for tvillinger. Man kan faktisk ende opp med tvillinger uten hormonhjelp også - så man her ingen garanti for det ene eller andre ;-)

Anonymous poster hash: f3a80...410

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...