Gå til innhold

sjekker dere etter tegn til downs syndrom i uke 10 - 11?

Anbefalte innlegg

Skrevet

man kan se etter en ekstra nakkefold og på nesen i uke 10 - 11 og se om det er tegn til Downs.. skal/gjorde dere det?? i så fall, hva ville dere gjort om det var tegn til Downs?

Anonymous poster hash: db9f2...a3d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det gjør jeg.

Det er mitt valg kva jeg gjør og kva har du med mitt val ?

Anonymous poster hash: 769e2...08c

Skrevet

Nei, sjekker det ikke. Tar imot et downsbarn ned åpne armer og masse kjærlighet.

Anonymous poster hash: 3e9e1...70e

Skrevet

Nei. Har ikke gjort det med noen av mine tre, selv om jeg nærmer meg 40.

Satser på at det går bra og det har det gjort hittil!

Anonymous poster hash: 81614...3fc

Skrevet

Ja det gjør jeg.

Det er mitt valg kva jeg gjør og kva har du med mitt val ?

Anonymous poster hash: 769e2...08c

hehe, mye morsomme mennesker her! det er selvsagt VALGFRITT å svare ;) hi

Anonymous poster hash: db9f2...a3d

Skrevet

Vi gjorde det ja. Jeg ville tatt abort om det ble påvist Downs.

Skrevet

Har sjekket, og ville såklart abortert om det var downs syndrom. 

Anonymous poster hash: c135c...1dd
Skrevet

Har sjekket, og ville såklart abortert om det var downs syndrom.  Anonymous poster hash: c135c...1dd

Er det "såklart"? Why?

Skrevet

Har ikke gjort det på noen av barna selvom jeg har hatt ul i disse ukene pga andre ting. Man må jo spesifikt om det om de skal sjekke det. Hadde en diskusjon med mannen om vi skulle gjøre det eller ikke, men vi valgte å ikke gjøre det. Om jeg skulle hatt et barn til ville jeg nok muligens ha spurt om de kunne sjekke det da det evt blir vårt fjerde barn, og jeg vet ikke om jeg har overskudd og ressurser nok til å stå i alt det ekstra som følger med en slik diagnose og fordi det på mange måter kan gå utover de barna vi allerede har. Med de tre andre skulle jeg tatt utfordringen på strak arm, men nå er det andre hensyn å ta. Dessverre... Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg aldri hadde klart å ta en eller uansett, men det kan jo være greit å være forberedt på det.

Skrevet

Når jeg tok ul i uke 12 fortalte legen oss, helt uoppfordret, at det ikke var tegn til at barnet hadde downs. Husker jeg ble overrasket over at han sa det uten at vi spurte. Var jo ikke derfor vi var der. Som førstegangs syns vi, mest meg, bare det var utrolig rart at det var noe i magen min. Måtte se det på skjerm før jeg helt fattet at jeg skulle bli mor, det var derfor vi var der.

Hadde legen fortalt oss at barnet hadde downs hadde vi uansett ikke avsluttet svangerskapet, det hadde vi ikke klart.

Skrevet

Nei jeg kommer ikke til å sjekke. Hadde uansett ikke valgt bort et barn med downs.

Hadde en venninne i terminklubben der de fikk beskjed om at det mest sannsynlig var avvik og downs. De fikk tilbud om abort. Hun sa nei, og ut kom en frisk og rask gutt uten downs syndrom.

Anonymous poster hash: 82680...6d6
Skrevet

Ja, sjekket i uke 11, og hadde da tatt abort om det var downs. På oul hadde jeg derimot ikke tatt abort om det var downs. Jeg trodde på forhånd at jeg ville gjort det, men da jeg først var så langt på vei var både mannen og jeg til vår overtakelse helt klare på at da var det for sent, det var allerede blitt barnet vårt og ikke bare et embryo. Man vet jo aldri uansett, men for meg er det stor forskjell på tidlig abort og senabort.

Skrevet

Hadde ul i uke 9 og 10 men sjekket ikke etter det. Vil ikke ta stilling til et sånt valg. Det barnet som kommer er det vi har laget. Veldig glad vi har fått to friske barn, men hadde ikke vært noe mindre glad i dem hvis et av de feks hadde Downs

Skrevet

Hadde fosterdiagnostikk i uke 12 nå med nr 4 pga at jeg har barn med misdannelser fra før. Hovedgrunnen for fosterdiagnostikken var å avdekke om barnet var levedyktig eller ei. Om det hadde vist seg at barnet hadde downs syndrom så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Umulig for meg å ta stilling til noe sånn når jeg ikke sitter i den situasjonen. Det er mange valg opp gjennom årene jeg har vært bombesikker på at jeg hadde tatt, men som jeg har endret helt på når jeg faktisk har sittet mitt oppi det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...