Gå til innhold

6 år og 19 kilo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes gutten min er blitt så tynn. Han har gått ned i vekt. Fryktelig dårlig matlyst. Vi har mistenkt allergier, men han har vært på utredning og de har ikke funnet noe galt. Han er 122 høy. Blir bekymret, da vekten bare går nedover.. Noen som har erfaringer?

Anonymous poster hash: f02ba...903

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med han er testet for cøliaki?

Anonymous poster hash: acf30...ef6

Skrevet (endret)

Har ikke erfaring med vektnedgangen men min gutt på 6,5 år er ca. like høy og tung. Han er også fryktelig tynn med bein som stikker ut her og der. Men han bare er sånn, en liten pipestilk. At din går nedover i vekt er jo ikke så greit, kanskje du bør bestille en time til legen bare for å få sjekket at alt er som det skal være?

Beklager, leste ikke godt nok og ser du har vært på utredning. Tror jeg hadde hørt med legen igjen likevel. Hvor lenge har han gått nedover i vekt?

Endret av Monajenten
Skrevet

Ja, de har testet det, men det har han ikke. Det var det vi mistenkte også.

Skrevet

Har ikke erfaring med vektnedgangen men min gutt på 6,5 år er ca. like høy og tung. Han er også fryktelig tynn med bein som stikker ut her og der. Men han bare er sånn, en liten pipestilk. At din går nedover i vekt er jo ikke så greit, kanskje du bør bestille en time til legen bare for å få sjekket at alt er som det skal være?

Beklager, leste ikke godt nok og ser du har vært på utredning. Tror jeg hadde hørt med legen igjen likevel. Hvor lenge har han gått nedover i vekt?

Det har vart i ca 3 måneder. Det er nesten umulig å få i han mat. Han er blitt veldig tynn i det siste, har gått ned flere kilo.

Vi har vært hos lege og på sykehuset, men han er i god form og helt frisk, så de mener det ikke er noe mer å gjøre, men jeg blir jo bekymret da :(

Skrevet

Ja, de har testet det, men det har han ikke. Det var det vi mistenkte også.

Nå går det an å ha cøliaki uten at det slår ut på blodprøver, da kan det fastslås ved gastroskopi.

Høres veldig ut som gutten min, før han fikk diagnosen og begynte på glutenfri diett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...