Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Jeg leser stadig om folk som blir gravide av å hoppe av i svingen. Jeg fatter ikke at det er mulig. Jeg har ALDRI brukt prevensjon, men har hoppet av i svingen siden jeg begynte som seksuelt aktiv som 16 åring (og det har blitt noen partnere før jeg traff mannen min) Dvs jeg har brukt denne metoden i 16 år. Jeg har to barn som ble unnfanget med en gang vi IKKE hoppet av i svingen. Hvordan klarer folk å bli gravide med denne metoden? Det må jo være med en mann som hopper midt i utløsningen? Har lest litt om det nå, og den smørevæska som kommer ut før utløsning, innholder IKKE sperm, som noen påstår. Anonymous poster hash: 02b96...d08
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Denne påstanden er ca like dum som å si at jorda er flat. Hvis du googler lenge nok så finner du nok noen som sier det også... Anonymous poster hash: aeb2d...914
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Men hoppe av I svingen, og FØR svingen, det er ganske stor forskjell?? Gubben min hopper av kanskje tre sekunder før det smeller. Er det her folk driter seg ut, eller hva? NEKTER å tro at noen blir gravdide hvis dette gjøres skikkelig (altså, selvsagt finnes unntak..men ikke mer enn med vanlig prevensjon..) Anonymous poster hash: 02b96...d08
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Haha, dette er et tema hos oss. Vi har begge googlet det, men begge finner motstridende svar.. Aaaargh. Skulle gjerne visst hvem av oss som har rett!! Anonymous poster hash: da2dd...0cd
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Vi hoppet av før svingen i ett år. Men etter ett år var jeg plutselig gravid gitt! Og vi hadde brukt kondom eller hoppet av før svingen. Anonymous poster hash: 43473...12e
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Jeg har levende bevis på at man kan. Anonymous poster hash: 63a96...f7d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #9 Skrevet 22. august 2013 Jepp, jeg ble gravid ved sånn "håpe ut før svingen samleie". Trodde heller det ikke var mulig før det skjedde meg personlig. Så det ER mulig, ja. Anonymous poster hash: fa4c5...990
Trultemor85 Skrevet 23. august 2013 #10 Skrevet 23. august 2013 Man KAN bli gravid av å hoppe av i svingen!!! Det skjer ikke alle fordet!!!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #11 Skrevet 23. august 2013 Det er hovedsaklig to ting som ofte går galt når man bruker den metoden. Det ene er at mannen "hopper" for sent og at han dermed får utløsning før han er helt ute. Det andre er at mange menn kan lekke litt sæd før selve utløsningen. Hvis et par bruker denne metoden i et år har de ca 10% sjanse for å bli gravide, forutsatt av at mannen hopper i tide hver gang. Anonymous poster hash: 8b525...3b5
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #12 Skrevet 23. august 2013 Vi brukte metoden i 3 år uten å bli gravid (fordi det ikke var krise om vi ble det) Men man kan bli gravid som følge av det. Hilsen sykepleier. Anonymous poster hash: 215c4...c61
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #13 Skrevet 23. august 2013 Du kan bli gravid selv om mannen alltid rekker å trekke seg ut før utløsning. Menn lekker ofte litt sæd før selve utløsningen, og da kan det skje uansett. Anonymous poster hash: 57af7...470
3 er nok! Skrevet 23. august 2013 #14 Skrevet 23. august 2013 Stakkars menn som må praktisere denne metoden... HI, om du har brukt denne metoden med hell i 16 år, så kanskje du har dårlige egg? Eller kanskje disse mennene har dårlige svømmere?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #15 Skrevet 23. august 2013 Vi brukte hoppe-av-i-svingen metoden i 2 år, også fordi det ikke var krise om vi bør gravide.. Første mnd vi sluttet med det, ble vi gravide. Men jeg ville ikke satset på denne metoden om man absolutt ikke vil ha barn! Hører jo om flere som har blitt gravid ved å hoppe av i svingen! Mannen min mener derimot han har stålkontroll på å hoppe av da :-P Anonymous poster hash: 7fea9...d54
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #16 Skrevet 23. august 2013 Alltid like morsomt når folk bruker seg selv som bevis på at en teori stemmer eller ikke. Det at en person ikke har blitt gravid ved å hoppe av i svingen betyr ikke at metoden er sikker... Tenk om alle forskere skulle ha jobbet på den måten... Det er en grunn til at god statistikk er basert på et stort antall personer! Anonymous poster hash: a0dcc...d84
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #17 Skrevet 23. august 2013 Stakkars menn som må praktisere denne metoden... HI, om du har brukt denne metoden med hell i 16 år, så kanskje du har dårlige egg? Eller kanskje disse mennene har dårlige svømmere? Stakkar? Mannen min fikk valget mellom å hoppe av i svingen eller at jeg skulle begynne på p-piller igjen. Han valgte selv bort p-pillene. Nå er det ingen krise om jeg blir gravid igjen, men vil helst vente en stund til. Hadde aldri valgt denne metoden om vi absolutt ikke hadde mulighet til å få et barn til nå. Kunne selvfølgelig også ha valgt kondom, men det var iallfall helt uaktuelt :-) Det skal sies at jeg er ei grusom hurpe halve måneden når jeg bruker p-piller så forstår godt valget til mannen min. Glad jeg slipper selv også, er jo ikke hyggelig å være gretten og spydig hele tiden. Det er kanskje litt synd på han, men han kunne ha hatt det verre :-) Anonymous poster hash: adfb5...f57
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #18 Skrevet 23. august 2013 Jeg er nå på tjukka etter å ha hoppet av i svingen de 10 siste åra (har 2 planlagte barn også) Jeg hadde ikke eggløsning da det skjedde, det gikk ikke for mannen og hele greia varte maks 10 sek for jeg ble sur for ett eller annet :-o haha Hadde tragisk nok også kun sex de 10 sek den mnd, for vi har reise jobber begge to og var kun hjemme en dag på likt... Veldig sjokkerende egentlig siden vi har brukt denne metoden i 10 år selv om vi ve det går ann. Dette var hvertfall ikke en mnd jeg følte vi hadde vært spesielt uforsiktige.. Anonymous poster hash: b3375...c98
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #19 Skrevet 23. august 2013 Om det ikke lekker sædceller sammen med "smøringen" fra penis lurer jeg på hvordan datteren min ble til, kanskje hun er den nye Jesus Vi hadde sex EN gang den måneden, og mannen var inne og hilste på under forspillet, han hoppet altså ikke av. Utløsningen hans kom et helt annet sted lenge etterpå... Men jeg ble gravid! Jeg har lest at det er forskjell på hvor mye sæd mennene lekker før utløsning, i tillegg til at det er forskjell på hvor mye de lekker fra gang til gang, kanskje du har funnet en mann som ikke lekker i det hele tatt, men det gjør ihvertfall min. Det står litt om statistikken her, her står det vel at ved korrekt bruk (hoppe av FØR utløsning) er den likevel usikker ved 4 av 100 samleier. Ved vanlig bruk er den usikker i 19 av 100 samleier, så det er ikke rart en del faktisk blir gravide... http://www.nettdoktor.no/sex_samliv/fakta/prevensjon_hvilken.php Anonymous poster hash: 40dd0...b80
Gjest Antarctica Skrevet 23. august 2013 #20 Skrevet 23. august 2013 Jeg fatter ikke at det er mulig å sperre for info så effektivt. Det er jo barnelærdom at den eneste sikre prevensjon er avholdenhet.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #21 Skrevet 23. august 2013 Det må da være veldig kjipt for mannfolka som gjør dette. Hoppe av rett før de når høyden liksom... Anonymous poster hash: 05f4f...f3d
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #22 Skrevet 23. august 2013 Vi har hatt denne i praksis et år nå uten å bli gravide. Men dette pga allergier, samt vi bruker ladycomp. Så litt sikker er vi jo sånn sett! men en kan vel aldri være helt sikker! Lest om de som ble gravide med spiral og tok angrepille uten at den funket, så det ble abort.. men tross så overlevde barnet! Så aldri si aldri... Anonymous poster hash: dd69a...41c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå