Gå til innhold

Kan man få dekket privatundervisning av NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ti år siden jeg gikk ut av ungdomsskolen å nå er jeg endelig begynt på vidergående skole.

Problemet er at jeg sliter skikkelig med matten å trenger ekstra hjelp for å lære å skjønne det.

Jeg har alltid lært best når det bare er meg og en lærer,så når det er ett så vanskelig fag som jeg sliter helt enormt i så tror jeg det vil hjelpe med privatundervisning i matte.

Men ser det koster 750 kr per gang,å det har jeg ikke mulighet til å betale selv :S

Anonymous poster hash: 35be4...7ab
  • 1 år senere...
Skrevet

opp

Skrevet

Det tviler jeg på blir dekket. Man må jo ikke gå på videregående skole, det er kun ett tilbud. 

Undersøk mulighetene for studielån. Eller forbrukslån. 

Anonymous poster hash: 20db1...106
Skrevet

Nei, det kan jeg ikke tenke meg.

Er du under tiltak os NAV fra før da?

Anonymous poster hash: 8aed1...4b6
Skrevet

Må nesten spørre, hvorfor skulle de dekke det? Med mindre du er inne i et omskoleringsprogram av noe slag? 

Hvis du bor i by eller i nærheten av en høyskole kan du undersøke muligheten for at studenter vil gi deg privatundervisning. De tar antakelig mindre.

Anonymous poster hash: f4c3c...774
Skrevet

Det kan du få dekket visst du er "under nødvendig utdanning" som de på NAV sa det.

Da må du få en bekreftelse fra læreren din om du virkelig har behov for privatundervisning.

Skrevet

Jeg får overgangsstønadav NAV ja.

Skrevet

Jeg får overgangsstønadav NAV ja.

Overgangsstønad gir deg ikke rett til spesialundervisning. Du kunne hatt rett til det dersom du var under omskolering, men det er nok ikke automatikk i det heller. Vil tro du måtte ha en erklæring av noe slag på at det var helt nødvendig for deg. 

Anonymous poster hash: f4c3c...774

Skrevet

Hør med en sekserelev på vgs om han/hun vil tjene litt ekstra? 

Anonymous poster hash: 3a865...21b
Skrevet

Har du ingen du kan spørre om hjelp privat og helt gratis da, en bror, en venninne, et søskenbarn e.l.?

Vil jo tro du har flere i omgangskretsen din som har vært gjennom dette pensumet selv...

Anonymous poster hash: bc425...dc5
Skrevet

Jeg har hatt en type "privattimer" med ei som tok opp igjen fag for å gå på høyskole. Hun var på AAP og fikk det dekket av nav. Nå var det ikke undervisning da, mer type leksehjelp, jeg har ingen utdannelse på området. (Men jeg er ganske god i matte, og hun bestod. :P)

Anonymous poster hash: 788e9...eea
Skrevet

Sjekk med frivillighetssentralen der du bor.

Kanskje de har en pensjonist eller noe som kan hjelpe deg!

Anonymous poster hash: 017e8...186

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...