Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Føler det går i ost, servelat, leverpostei og makrell hele tiden.. 2-åringen virker lei. og jeg vet neimen ikke hva som virkelig kan friste. Hva sender dere med ungene i bhg? Anonymous poster hash: 49b25...080
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Hva med : fiskepudding egg omelett crabsticks/hvit fisk sticks salami Anonymous poster hash: 2da3e...025
3 i april Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 middags rester som for eksempel kylling er kjempegodt på skive sammen med noen grønnsaker og guacamole. Her elsker ungene ostesmørbrød ( om de har mulighet for og varme det litt i bhg da) Wraps med kylling eller kjøttpålegg med en god dressing, rømme eller guacamole
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Skal vi se, eldste spiste svartpølse i to år før han byttet til hvitost. Glemte jo helt at han spiste syltetøy i en måned i overgangsfasen. Minste bytter pålegg hver 3-4 dag varierer mellom kaviar, svartpølse, brunost, hvitost. Hender seg jeg bare tar på tomat, banan, agurk. Anonymous poster hash: 3e037...dbe
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Hardkokt egg i skiver er veldig populært hos 2-åringen vår, samme med kaviar og leverpostei, men hadde hun fått velge selv så hadde det nok blitt Nugatti hver dag Anonymous poster hash: 8a05b...194
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 matmuffins pasta reker Svartpølse falukorv babybell ost eple, pære, appelsin, plomme, oliven, sukkererter, små tomater, agurk.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Tusen takk for mange gode svar! nå skal det bli mer interessant matpakke fremover Anonymous poster hash: 49b25...080
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 matmuffins pasta reker Svartpølse falukorv babybell ost eple, pære, appelsin, plomme, oliven, sukkererter, små tomater, agurk. Takk for svar jeg må bare spørre, hva er matmuffins? Anonymous poster hash: 49b25...080
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. august 2013 #9 Skrevet 22. august 2013 matmuffins pasta reker Svartpølse falukorv babybell ost eple, pære, appelsin, plomme, oliven, sukkererter, små tomater, agurk. Takk for svar jeg må bare spørre, hva er matmuffins? Anonymous poster hash: 49b25...080 Grove muffins med div fyll for eksempel : Spinat Ost og skinke Ost og pepperoni Oliven Div krydder Veldig godt
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 matmuffins pasta reker Svartpølse falukorv babybell ost eple, pære, appelsin, plomme, oliven, sukkererter, små tomater, agurk. Takk for svar jeg må bare spørre, hva er matmuffins? Anonymous poster hash: 49b25...080 Grove muffins med div fyll for eksempel : Spinat Ost og skinke Ost og pepperoni Oliven Div krydder Veldig godt Ah så kjekt! Hørtes veldig godt ut og må prøves i helgen Anonymous poster hash: 49b25...080
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #11 Skrevet 22. august 2013 Her spiser 2åringen pepperonipølse spekemat og har alltid hjemmelaget syltetøy med Anonymous poster hash: 458b3...e66
holahopp Skrevet 22. august 2013 #12 Skrevet 22. august 2013 matmuffins pasta reker Svartpølse falukorv babybell ost eple, pære, appelsin, plomme, oliven, sukkererter, små tomater, agurk. Takk for svar jeg må bare spørre, hva er matmuffins? Anonymous poster hash: 49b25...080 Grove muffins med div fyll for eksempel :Spinat Ost og skinke Ost og pepperoni Oliven Div krydder Veldig godt Oppskrift? :-)
camilla^ Skrevet 22. august 2013 #13 Skrevet 22. august 2013 Finn frem pepperkakeformene! Kutt noe med dette innimellom så er ting plutselig gøy. Jeg har kuttet en skive med en stor pepperkakeform, ferdig påsmurt med pålegg slik at hele blir stikki ut. (Litt svinn, men så gøy å åpne matboksen å finne en figur i matboksen) Evt stikk ut en agurkskive som du pynter brødskiva med. Sender du med frukt, er det endel frukt du kan gjøre det med også. Har gjort det med kiwi,ananas, melom blandt annet. Det som blir igjen kutter jeg opp og legger under. Grønnsaker og frukt i staver eller biter, et mer stas enn en hel frukt. Tar ikke mange sekundene å kutte gulroten i flere biter. Kjøttpålegg varierer vi litt innimellom. Gul ost og brunost. Syltetøy, men da får de dobbelskive slik at det ikke blir så grisete i matboksen. Men de får ikke bare syktetøy i matboksen, så de kan så en brettet skive med syltetøy og en med noe annet. Smøreost Leverpostei Telepølse, falukorv og slike ting. Kaviar Majones med agurk (utrolig godt innomellom, noen vil ha salt på og noen ikke. Ikke ofte vi har det, men vi får litt dilla innimellom) Eple med litt sukkerr og kanel (eple blir litt gult, men dupp det i litt sitronvann først så blir den ikke brun. Resten av eplet kan du dele i biter, duppe i vannet og legge imatboksen. Skal du ha eple på skiva er det best å kutte eplet i skiver) Noen ganger kutter jeg opp litt paprika, agurk, tomat slik at de kan pynte brødskiva når de kommer i barnehagen eller skolen. Det er stas noen ganger, men da må jeg huske å siifra til de om morran. Om ikke tenker de ikke alltid over det.
Gjest Anybody Skrevet 22. august 2013 #14 Skrevet 22. august 2013 Min får ofte det som nevnes over + kompetanseår med pesto, hummus, tapenade, eller med laks og avacado ruller sammen det er stor stas!
Gjest Anybody Skrevet 22. august 2013 #15 Skrevet 22. august 2013 Min får ofte det som nevnes over + kompetanseår med pesto, hummus, tapenade, eller med laks og avacado ruller sammen det er stor stas! Kompetanseår= potetlomper :/
Gilette Skrevet 23. august 2013 #16 Skrevet 23. august 2013 matmuffins pasta reker Svartpølse falukorv babybell ost eple, pære, appelsin, plomme, oliven, sukkererter, små tomater, agurk. Takk for svar jeg må bare spørre, hva er matmuffins?Anonymous poster hash: 49b25...080 Grove muffins med div fyll for eksempel :Spinat Ost og skinke Ost og pepperoni Oliven Div krydder Veldig godt Oppskrift? :-) Det ligger oppskrifter bla på din mat og tine
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #17 Skrevet 23. august 2013 matpakkemamma er en side på Facebook som har en del gode ideer, men mange matpakker er er kanskje litt i overkant perfekte Anonymous poster hash: 25d4d...5b3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #18 Skrevet 23. august 2013 Tusen takk for svar alle sammen! her var det mange gode tips Bare det å bruke pepperkakeformene hadde jeg aldri tenkt ut selv. kjempeenkelt og sikkert morsomt for ungene Anonymous poster hash: 49b25...080
Anonym bruker Skrevet 23. august 2013 #19 Skrevet 23. august 2013 Jeg er egentlig motstander av å gjøre alt for mye ut av matpakkene. La ungene bli sultne og la dem få vanlig "kjedelig" mat de fleste dagene. Ikke venn dem til at hvert måltid skal være så voldsomt spennende og akkurat det de har lyst på. Anonymous poster hash: d2986...928
☆☆☆ Skrevet 23. august 2013 #20 Skrevet 23. august 2013 Her er det kjedelig foreløpig, i og med at lisja må ha smørepålegg for å ete heile skiva og ikkje berre pålegg. I dag fekk ho med seg brytebrød, eitt med leverpostei, eitt med kaviar og eitt med makrell i tomat. I tillegg hadde ho med seg ein liten boks blåbær og ein boks yoghurt med litt rørte ripsbær. Melk og frukt får ho i barnehagen. Så får vi bli meir avanserte etterkvart..
Cruella De Vil Skrevet 23. august 2013 #21 Skrevet 23. august 2013 (endret) Jeg er egentlig motstander av å gjøre alt for mye ut av matpakkene. La ungene bli sultne og la dem få vanlig "kjedelig" mat de fleste dagene. Ikke venn dem til at hvert måltid skal være så voldsomt spennende og akkurat det de har lyst på. Anonymous poster hash: d2986...928 Jeg må si meg litt enig her, hva er det som gjør at du tror at toåringen er "lei"? Det er greit å gjøre litt ekstra ut av det av og til, men hvorfor skal du venne toåringen til kun å spise fancy, superpyntet mat? Bare så det er sagt: Hvis man selv har veldig lyst til å fikse fancy matpakker hver dag til barna sine og føler at det er viktig, må man gjerne få lov til det, altså, det skal jeg ikke legge meg opp i. Det er bare det å anta at det er det som må til for at barna skal spise den jeg synes blir feil. Mine barn liker for øvrig leverpostei, kaviar, smøreost, div. pølse/skinkepålegg. Hvis man vil variere litt kan man f.eks. ha med et egg en dag, eller noen oppkuttede grønnsaker eller noe slikt. Endret 23. august 2013 av minni75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå