Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Eller forsåvidt andre som kan dele erfaring. Har skikkelig verk i 2 jeksler som står ved siden av hverandre. I den ene er det et svært hull, men kan ikke se med det blotte øye at det er i den andre. Tannkjøttet rundt er hovent. Dette lover ikke godt, det er jeg klar over, men bør jeg belage meg på rotfylling? Om ikke verre, hva enn det nå er... Har bestilt meg time hos tannlege forresten og det er første gang jeg gleder meg til å gå dit! Anonymous poster hash: d5268...8ae
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Lenge til du har time? I mellomtiden kan du i såfall skylle munnnen med cosylan, det vil hjelpe på for tannkjøttet ditt.. Anonymous poster hash: d8949...2b7
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Har time i morgen. Takk for tipset, skal prøve å skylle:) Anonymous poster hash: d5268...8ae
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Ikke cosylan men corsodyl! Men er det hevelse i tannkjøttet rundt en tann med tannverk er det mest sannsynlig betennelse i nerven og rotfylling på gang. Mulig du har en abscess (byll med verk i) pga betennelsen i tanna. Da hjelper desverre ikke corsodyl! Det hjelper kun hvis hevelsen i tannkjøttet skyldes tannkjøttbetennelse. Kom deg til tannlegen så fort som mulig og belag deg på rotfylling! Første timen blir nok en akutt time hvor tannen bedøves og tannlegen borrer inn til nerven i tannen for å lette på trykket og fjerne betennelse, så må du kanskje ta antibiotika kur og komme tilbake for å rotfylle når det har roet seg der. Lykke til! Anonymous poster hash: 34da3...ede
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Ai ai, det er det jeg frykter. Og jeg som skal reise bort i helgen. Håper jeg ikke får mer smerter etterpå Tusen takk for svaret! Nå må jeg bare forberede meg på det verste. Anonymous poster hash: d5268...8ae
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Du får nok ikke mer vondt når du først har fått en akuttbehandling på tannen! Da pleier det å roe seg fort. Men gi beskjed til tannlegen at du skal reise bort, mulig han/hun skriver ut sterkere smertestillende til deg på resept i tilfelle smerter! Anonymous poster hash: 34da3...ede
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Takk for supert tips, det skal jeg huske på! Anonymous poster hash: d5268...8ae
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Og et siste tips: du kan prøve kombinasjonen Ibux og paracett sammen, en tablett av hver! Det kan hjelpe deg i natt! Men er du gravid skal du ikke ta Ibux. Anonymous poster hash: 34da3...ede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå