Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Sønnen min som er snart to år,å har nå gått i barnehage i en uke å det har egentlig gått fint. Men i dag når jeg skulle levere han så var det ikke en eneste voksen han kjente så da var han helt hysterisk,hylskreik og klamret seg fast til meg. Sånn er han ikke til vanlig når jeg leverer han til de faste på avdelingen hans. Itellegg hadde de to som var på jobb allerede hendene fulle av tre andre som hylskreik,dette var også unger fra sønnen min sin avdeling som også reagerte kraftig på å bli levert til noen de så vidt har sett før. De fortalte meg senare at han hadde skreket helt til en av de faste på avdelingen hans kom på jobb,da roet han seg for da følte han seg trygg. Synd at det er sånn Ville dere tatt det opp med barnehagen? Eller er det bare sånn vi må forvente når vi leverer så tidlig som klokken 7? Er ikke noe kjekt når jeg allerede gruer meg til han levere i barnehagen igjen fordi jeg vet at jeg må levere han til noen han ikke er trygg på :S Annenhver uke blir det visst sånn i følge pedagogisk leder i barnehagen. Anonymous poster hash: b8055...e5b
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Tiden har kanskje ikke så mye å si... Det er jo ikke så mange barn tidlig, og det kan nesten være bra, for da blir de første barna varme i trøya til de andre kommer, og litt "sjef".Hvis hylinger ikke gir seg etter en stund (et par uker) så rådhør deg med pedleder om saken om hun/han har noen tips til deg. Lykke til. Anonymous poster hash: f88ae...c70
Håpet ble virkelighet! Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Jeg er både pedagogisk leder og mamma til en 2-åring i ny barnehage så kjenner til begge sider av utfordringen for å si det sånn. Han vil jo etterhvert bli kjent med de andre ansatte i barnehagen også, men frem til det må du/dere nok forberede dere på skriking om dere må levere kl. 7.00 pga jobb. Er ikke koselig å gå fra barnet sitt som gråter og skriker "mamma`n min", det blør i mammahjertet. Samtidig har jeg i alle år oppfordret foreldre til å gjøre avlevering til en rutine og ikke dra det ut - men slett ikke enkelt når man selv er mammaen! Er nok ikke så mye du vinner på ¨ta det opp med barnehagen, de har jo sine vaktskjemaer de følger og august er en måned med mange nye småbarn i alle barnehager og generelt mye gråt. Vi som jobber i barnehage puster ut litt utpå høsten når alle er varme i trøya og vi kan ta 1/2 times pause fra avdelingen og gjennomføre møter med god samvittighet. Prøv så godt du kan å uttrykke at du er trygg (lettere sagt enn gjort I know!) barn er eksperter på å føle mammas usikkerhet og evt motvilje. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Så veldig godt kjent med de blir han nok ikke ettersom det bare er den første timen de er inne på den andre avdelingen. Klokken 8 kommer minst en av de faste på jobb å da går de inn på sin vanlige avdeling igjen. Anonymous poster hash: b8055...e5b
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Avskjeden blir forresten alltid veldig rask fordi jeg er sent ute å er avhengig av å rekke bussen. Så drøyer egentlig aldri å gå. Anonymous poster hash: b8055...e5b
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Hvis det hadde vært mitt barn, så ville jeg ha levert kl 8 de ukene det var de fra den andre avdelingen som var der fra 7, hvis jeg hadde hatt mulighet til det. Og så prøvd igjen etter en stund når han hadde blitt mer «varm i trøya» i barnehagen. Anonymous poster hash: f2a8e...1b1
LivetErEnLek Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Er det ikke voksne fra alle gruppene der hele dagen? At noe sånt skjer ved sykdom og andre uforutsette ting er en ting, det kan man desverre ikke gjøre noe med. Å planlegge det inn i en vaktplan høres mildt sagt merkelig ut.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Jeg går på skole som begynner klokken 8 så må levere han senest 7.15 i barnehagen. Anonymous poster hash: b8055...e5b
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #9 Skrevet 22. august 2013 Ja sjefen i barnehagen kunne fortelle at sånn var vaktlisten settet opp :S Han har nok sett de voksne ute når alle avdelingene er ute,men det er absolutt ikke noen han er trygg på,derfor det er rart at de plutselig skal ta imot han om morgenen når de knapt vet hva han heter. Anonymous poster hash: b8055...e5b
Håpet ble virkelighet! Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 Er enig at det bør være en voksen fra hver avdeling der fra morgningen av, alle barnehagene jeg har erfaring med kjører system med tidlig-. mellom- og senvakt så det er absolutt en ting jeg ville tatt opp med ped.leder - ihvertfall få en forklaring på hvorfor de organiserer det sånn. De burde om ikke annet gjort det slik at voksne fra naboavdeling, annen småbarnsavdeling er der, da de ofte er mye sammen både i innelek og utetid.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #11 Skrevet 22. august 2013 Jeg synes det er rart at det ikke er ansatte der fra alle avdelinger, det er jo ikke så greit for barna når de ikke kjenner de voksne. Jeg jobber som pedleder på stor småbarnsavdeling. Innad på avdelingen er vi delt i 3 grupper med faste voksne og barn. Så vi er ikke så mye sammen med de to andre gruppene i løpet av dagen. Men vi samarbeider så mye vi kan, for vi ser jo at alt er mye lettere når barna er trygge på alle voksne på småbarnsavdelingen. I tillegg har vi alltid 1 fra hver gruppe på tidligvaktene, spesielt i de første tilvenningsmånedene. Spørs om det er så mye du kan gjøre med det, men jeg ville ha snakket med pedleder og sagt hva du synes om det. Så kan hun ta det videre til styrer, det blir ikke gjort noe med det hvis ingen klager i hvert fall Anonymous poster hash: fb929...7d5
☆☆☆ Skrevet 22. august 2013 #12 Skrevet 22. august 2013 Vi fekk beskjed allereie på infomøte for dei nyevi bqrnehagen at det frå 6.45-7.15 berre var ein ansatt på jobb i barnehagen og at ein ikkje kunne garantere å bli møtt av kjent personale så tidleg. Difor anbefalte dei å levere etter 7.15 fram til barnet var godt kjent i barnehagen. Men som dei sa, må ein så må ein og då prøvde dei å gjere det beste utcav situasjonen. T.d. er det på småbarnsavdelinga desse morgonfuglane held til, slik at omgivnadene i alle fall er kjende.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #13 Skrevet 22. august 2013 Leser nå på its learing at det er flere som har klaget på dette,så det vil dermed bli forandringer på vaktlisten fra mandag,sånn at det alltid skal være en de kjenner med levering! Godt å se at de tar oss foreldre på alvor Anonymous poster hash: b8055...e5b
LivetErEnLek Skrevet 22. august 2013 #14 Skrevet 22. august 2013 Ja sjefen i barnehagen kunne fortelle at sånn var vaktlisten settet opp :S Han har nok sett de voksne ute når alle avdelingene er ute,men det er absolutt ikke noen han er trygg på,derfor det er rart at de plutselig skal ta imot han om morgenen når de knapt vet hva han heter. Anonymous poster hash: b8055...e5b Jeg har jobbet i barnehage i 16 år nå og det der har jeg aldri hørt om. Mulig det fungerer tilfredsstillende når alle barn er tilvendte, men selv da har jeg min tvil. Ta det opp med ledelsen en gang til og får du ikke gehør, så tar du det gjennom fau. All faglitteratur på tilknytning tilsier at det de driver med når de legger opp dagen på denne måten, er feil.
me_87 Skrevet 22. august 2013 #15 Skrevet 22. august 2013 (endret) Ja sjefen i barnehagen kunne fortelle at sånn var vaktlisten settet opp :S Han har nok sett de voksne ute når alle avdelingene er ute,men det er absolutt ikke noen han er trygg på,derfor det er rart at de plutselig skal ta imot han om morgenen når de knapt vet hva han heter. Anonymous poster hash: b8055...e5b Jeg har jobbet i barnehage i 16 år nå og det der har jeg aldri hørt om. Mulig det fungerer tilfredsstillende når alle barn er tilvendte, men selv da har jeg min tvil. Ta det opp med ledelsen en gang til og får du ikke gehør, så tar du det gjennom fau. All faglitteratur på tilknytning tilsier at det de driver med når de legger opp dagen på denne måten, er feil. Jeg føler hvertfall ikke at det er tilfredstillende når sønnen min må skrike i en time før det kommer en han kjenner som klarer å roe han. Heldigvis ble vi hørt,så fra mandag av så kommer det til å være en fra hans avdeling der når jeg leverer Endret 22. august 2013 av me_87
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #17 Skrevet 22. august 2013 Hos oss er det sånn at det er ansatte fra alle småbarnsavd fra morgenen. De store barna tåler å bli levert til noen de ikke kjenner så godt, så hvis jeg leverer tidlig må sønnen min vente på småbarnsavd til hans avd åpner. Kanskje en idé å videreformidle? Anonymous poster hash: dec76...429
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå