Gå til innhold

Straks ett-åring som bare bæsjer flak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, alle bleiene er bare flak. Gjennomsiktig flytende, men med brune flak som omtrent er umulig å vaske bort. Gjør stakkars stumpen sår også:(

Noen som har vært borti det? Noe idé på hva slags mat det kanskje kan komme av?

Anonymous poster hash: e0690...c83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp grøt og gi annen mat i stedet. 

Om det ikke blir bedring kutter du mme eller morsmelk også..

Anonymous poster hash: 2e88b...6f9
Skrevet

Har ikke villet ha grøt på mange mnd, og vi er godt igang med tilvenning av kumelk uten å se noe bedring på bleiene:/

Men takk for gode tips:)

Skrevet

Har du sjekket for allergi? Høres ut som bleiene til sønnen min før vi fikk påvist melkeallergi.

Anonymous poster hash: 7fe49...37e

Skrevet

Har du sjekket for allergi? Høres ut som bleiene til sønnen min før vi fikk påvist melkeallergi.

Har sjekket henne for virus, bakterier og parasitter, men ikke allergier. Legen mente det ikke var nødvendig i første omgang.

Var det noe spes lukt da? For bleiene hennes lukter ingenting heller:s

Skrevet

Har ikke villet ha grøt på mange mnd, og vi er godt igang med tilvenning av kumelk uten å se noe bedring på bleiene:/

Men takk for gode tips:)

Ah.. da var det jo litt værre.. 

Det var det som hjalp på mitt barn. 

Ville presset på for å sjekke for allergi.. 

Evnt kan du jo prøve litt forsiktig selv med å kutte ut diverse matsorter f.eks.?

Gir du mye banan, druer eller blåbær? 

Evnt kan du skrive opp hva du gir sånn ca i løpet av en dag så er det kanskje litt lettere for oss å gi deg noen andre konkrete tips :)

Skrevet

Ja begynner å bli litt rådvill nå. Men hun er helt normal, spiser godt og virker ikke noe utilfreds, annet enn noe luft i magen på nettene. Men det ser likevel ikke bra ut.

Hun spiser mye brød, det erstatter alle grøtmåltidene. Av pålegg går det i smør, leverpostei, prim, syltetøy, kavier, makrell, kjøttboller, fiskekaker og pølser. 

Til middag spiser hun det samme som oss. Poteter, pasta, ris, kanskje litt saus på poteten, fiskekaker, kjøttboller, kylling, pølser, og kjøttdeig. 

Det begrenser seg litt med sølemat, da hun SKAL spise selv. Om jeg klarer å lure i henne en skje med noe, spytter hun det ut for å spise den på nytt selv. Så for at hun skal få i seg noe blir det mye mat med litt fasthet i, om du skjønner?

Ellers får hun melk, litt banan (litt vanskelig for henne å spise det da), epler, pærer, agurk, ananas og ellers en smakebit av det vi har litt her og der. 

Så hun spiser jo ganske normalt og likt det vi voksne gjør. Og verken vi eller 4-åringen er rare i magen.

Dette og luft i magen på natta begynte når vi var i danmark i sommer, derfor vi har sjekket for bakterier og alt det der. Men så lenge ungen virker tilfreds, kanskje jeg bare må la det gå sin gang? 

Skrevet

Har sjekket henne for virus, bakterier og parasitter, men ikke allergier. Legen mente det ikke var nødvendig i første omgang.

Jeg ville absolutt ha sjekket for allergi. Det er noen år siden gutten min hadde sånn avføring, så jeg husker ikke lukt. Han hadde 5-6 bæsjebleier om dagen. Både konsistens og hyppighet endret seg på dagen da vi kuttet ut melk. Ikke noe farlig å prøve melkefri kost på egenhånd, men skal det kuttes over tid bør det være i samråd med lege. Anbefaler deg å kutte alt med melk i første omgang, mange melkeallergikere er veldig sensitive. Du kan få gode tips på nettsiden utenmelk.no. Lykke til!

Skrevet

Jeg ville absolutt ha sjekket for allergi. Det er noen år siden gutten min hadde sånn avføring, så jeg husker ikke lukt. Han hadde 5-6 bæsjebleier om dagen. Både konsistens og hyppighet endret seg på dagen da vi kuttet ut melk. Ikke noe farlig å prøve melkefri kost på egenhånd, men skal det kuttes over tid bør det være i samråd med lege. Anbefaler deg å kutte alt med melk i første omgang, mange melkeallergikere er veldig sensitive. Du kan få gode tips på nettsiden utenmelk.no. Lykke til!

Jeg kunne tenkt meg å teste henne for allergier jeg også, men legen mente det var unødvendig foreløpig, så lenge ungen ikke hadde ubehag av noe slag, og holdt vekta og ikke var slapp. Men noe må jo påvirke systemet hennes, for det kan umulig være normalt at bæsjen "skiller seg" på denne måten. I sommer var vi også oppe i 5-6 bleier i døgnet, alle stappfulle, og jeg skiftet vel på senga hennes 2 ganger i døgnet. Nå siste ukene har det normalisert seg litt ned til 2-3 bleier om dagen, men fortsatt samme konsistens=/

Ser nok ut til at jeg må ut på testbanen selv ja.. 

Takk for godt svar ;)

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å teste henne for allergier jeg også, men legen mente det var unødvendig foreløpig, så lenge ungen ikke hadde ubehag av noe slag, og holdt vekta og ikke var slapp. Men noe må jo påvirke systemet hennes, for det kan umulig være normalt at bæsjen "skiller seg" på denne måten. I sommer var vi også oppe i 5-6 bleier i døgnet, alle stappfulle, og jeg skiftet vel på senga hennes 2 ganger i døgnet. Nå siste ukene har det normalisert seg litt ned til 2-3 bleier om dagen, men fortsatt samme konsistens=/

Ser nok ut til at jeg må ut på testbanen selv ja..

Takk for godt svar ;)

Hvis du skal prøve på melkefri diett, så pass på at det er helt uten melkeprodukter. Det er veldig mye som inneholder melk. Litt styr før man kommer inn i det, men det finnes veldig mange gode alternativer. På melkefri kost i hvert fall 3-4 uker, så vil jeg tro du får tydelig svar. Er det ingen endring i avføringen, så er det ikke melka som er problemet. Hvis du merker bedring, kan du prøve med laktosefritt for å finne ut om det et laktoseintoleranse eller melkeproteinallergi. Hvis laktosefritt går fint, prøver du igjen med vanlig kosthold og ser hvordan det går.

Det er forresten ikke alle melkeallergikere som får andre symptomer enn mageproblemer.

Lykke til!

Skrevet

Her hjalp det å kutte ut ren melk og produkter med mye melk og fløte, f.eks is, hvit saus osv.

Vi bruker laktosefri melk, ellers får han mat med litt innhold av melk. Magen er myye bedre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...