Gå til innhold

Dere som ble igangsatt med å ta vannet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil dere dele deres erfaringer? Skal settes igang med det. Fikk dere rier raskt? Hvordan var forløpet?

Har blitt satt igang to ganger før med drypp og med modningspille, men aldri ved å ta vannet.

Anonymous poster hash: 1d8c0...39d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 gangsfødende etter et KS med nr 1.

Tok vannet 11.30 hadde da 4cm og ingen rier

første rie kom 12.00, og da gikk det i ett. Fikk epidural 13.00 og ungen kom ut ved hjelp av tang 13.50.

Ble tangforløsing pga hjertelyden til ungen "falt" flere ganger

Anonymous poster hash: 77868...21d
Skrevet

var grei fødsel altså og alt gikk veldig fort

Anonymous poster hash: 77868...21d
Skrevet

Jeg fikk ikke rier av at de tok vannet, så fikk drypp. Fødselen gikk veldig fint. Gikk tre timer fra de satt dryppet til ungen var ute.

Skrevet

Ballongkateter over natten, tabletter i 2 dager så tok de vannet fredag kl 1015 ca.

Ingen rier så drypp ca 1130. Tok en liten time for de å bygge seg opp, ble sjekket 1230. Hadde da 4-5 cm. 1320 var han ute. Rakk ikke epiduralen.

Skrevet

Jeg var helt moden og hadde 2-3 cm åpning da de ville ha barnet ut.

De tok vannet ca klokken ett på formiddagen, jeg fikke svake og uregelmessige rier, men ikke spesielt vont.

Klokka fem hadde jeg 5 cm åpning, men fremdeles veldig uregelmessige rier. De synes det gikk for sent for de var litt bekymret for barnet.

Jeg ble da satt på drypp og fikk mer intense, tettere og vondere rier.

Klokken halv ni på kvelden ble hun født.

Var en ganske intens fødsel, men gikk veldig greit. Jeg var i fin form etterpå. Hadde ingen smertelindring.

Anonymous poster hash: cfcc2...440
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hadde ikke hatt rier eller noe, men hadde nesten tre cm åpning da de tok vannet for å sette i gang fødselen (pga preeklampsi). Fra de tok vannet til han var ute tok 3,5 time. Det var rimelig heftig...men så var jeg førstegangs og fikk litt sjokk også, kjempesterke stormrier fra første stund, tror jeg fikk litt panikk. Nå ved fødsel nr to taklet jeg riene mye bedre, rett og slett fordi jeg hadde vært med på det før!

Masse lykke til :)

Skrevet

Var på kontroll på overtid og ønsket at de skulle sette i gang. Ble sendt opp på føden hvor de tok vannet. 90 min senere var junior født. Reine startet ganske fort, men var ikke så ille første timen. Så ble det så vondt at jeg trodde jeg skulle dø og skjønte ikke hvordan jeg skulle klare å holde ut sånn i flere timer. Og det slapp jeg heldigvis for da kom han i rekordfart.

Skrevet

Helt forferdelig, fikk styrtrier, men ingen trodde på meg! Bare en hysterisk førstegangsfødende liksom... Det endte i totalt krise og hastesnitt.

Anonymous poster hash: 3dc33...2a8

Skrevet

Helt forferdelig, fikk styrtrier, men ingen trodde på meg! Bare en hysterisk førstegangsfødende liksom... Det endte i totalt krise og hastesnitt.

Anonymous poster hash: 3dc33...2a8

Skrevet

Riene startet ganske raskt, på 3,5 timer var babyen over. Mindre intenst enn drypp, men mer intenst enn å føde naturlig er min erfaring.

Anonymous poster hash: cd3b6...910

Skrevet

Det gikk kjempefort. Hadde hatt rier i 12 timer, uten at det hadde åpnet seg noe lengre enn 2-3 cm. Da de tok vannet, fikk jeg voldsomme rier og babyen var ute på 4 timer. Gjorde innmari vondt, men klarte likevel å føde uten epidural eller andre smertestillende..

Anonymous poster hash: 8e3e6...4b9
Skrevet

Endte i hastesnitt etter 7 timer med stormrier.

Anonymous poster hash: c4313...8d4
Skrevet

Fikk satt inn ballong på fredag, men det falt ut på kvelden. Hadde time til igangsetting kl 14 på lørdag. Fikk en tablett kl 16, men ingenting skjedde. Det tok vannet kl 22...da fikk jeg også drypp og epidural, men det skjedde ingenting da heller. Kl 17 på søndag ble det hastesnitt pga ingen fremgang og stresset baby.

Anonymous poster hash: 7d990...8e0

Skrevet

Jeg hadde hatt rier siden kl 09 på morgenen. Ble lagt inn kl 15. Hadde da 4 cm. Skjedde ikke noe mer. De tok vannet kl 18 men fikk ikke noe mer åpning. Kl 21 ble jeg satt på drypp. Riene ble kraftigere.De haglet på var min opplevelse hvertfall. Kl 23 begynte pressriene og kl 00.30 var barnet ute.

Anonymous poster hash: f4e62...05f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...