Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Ser på unge mødre på FEM nå og ene ungen der fikk CP grunnet det såkalte finskegrepet under fødsel hvor de holdt igjen babyen i 55 min for at ikke mor skulle revne helt til anus. Blir ganske skremt av at de utfører dette hvis det kan få så dramatisk følger! Ville heller revnet hele veien hvis det var meg som var i den situasjonen og heller sydd masse. Må forøvrig si at hun moren er helt fantastisk flink med sønnen sin! Men får vondt av å tenke på at hun kunne hatt en frisk sønn hvis de ikke hadde gjort dette under fødsel! Er det noen andre som har hatt finskegrepet? Eller vet om noen som har hatt det? Hvordan gikk det? Anonymous poster hash: 3ab40...56d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Finskegrepet skal ikke brukes i 55 minutter ... Det brukes normalt bare de minuttene hodet begynner å krone .. Så det med 55 min er jo helt forferdelig synes jeg .. Feilbehandling vil jeg kalle det ... Anonymous poster hash: b8d2a...de1
HvittHus Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Jeg så ikke programmet, men ble det virkelig sagt 55 minutter? Klarer ikke å se for meg at man kan holde igjen en fødsel mekanisk i en time, når mor har pressveer.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Ja, det ser ut som en grov sykehustabbe dette! Skjønner ikke at de kan gjøre noe så uforsvarlig mot mor og barn! Skulle jeg noen gang havne i den situasjonen ved neste fødsel så kommer jeg til å nekte at de gjør dette. Det får bare revne! Anonymous poster hash: 3ab40...56d
Lulusen Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Hun sa 55 min ja. Det er jo helt sykt at de gjør det! Sier seg selv at man ikke skal presse ungen der inne i en time når den er på vei ut! Galskap!!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 55 min? Har ikke noe erfaring med det grepet men jeg ble fortalt at når pressriene begynte ville de at det skulle gå så fort det kunne så lenge det var forsvarlig. Og helst ikke over en time. Jeg ble holdt litt igjen med nr 2, det tok allikevel bare 20 min. Da holdt de igjen så jeg ikke revnet, men ville heller revnet enn å få en skadet unge! Anonymous poster hash: 5ff22...336
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Vi har jo ikke sykehusets bekreftelse på at de holdt finskegrep i 55 minutter. Det høres meget merkelig ut. Vanlig praksis er vel å la hodet tøye i åpningen ett par rier samt holde i mot/støtte hele veien mens hodet er på vei ut? Anonymous poster hash: 6fe1d...897
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #9 Skrevet 22. august 2013 Jeg så på det jeg å. Ble fascinert av moren jeg, hun er kjempetøff. Men synes så synd på både henne og ungen. Hadde jeg vært henne, så hadde det ikke sluttet der, jeg hadde saksøkt sykehuset. Anonymous poster hash: ee2d3...ca0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå