Gå til innhold

Uke 17. hvor er toppen av livmor hos dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hm, det synes jeg var litt pussig. Jeg har toppen noen cm under navlen (får ikke til å kjenne etter akkurat nå, for jeg har ikke mulighet til å legge meg helt ned, så jeg kan ikke si helt nøyaktig), og jeg er i uke 20. Første gang, da. Har jo hørt at magen/livmora vokser fortere på nr 2, men når jordmor også blir overrasket, så er det vel utover det vanlige... Du har ikke vært på UL og fått bekreftet termin ennå? Er det noen sjanse for at du kan ha kommet en måned lenger enn du tror?  :blink:

det som er greia er at jeg var til ultralyd i uke 9..og gynekolog sa at den lengden på svangerskapet jeg hadde kommet fram til stemte overens med størrelsen på fosteret..

såeeeeh jeg veit ikke hva som har skjedd imellomtiden :S

først tenkte jeg at kansje det er en abnorm svær unge, men jeg har ikke noe særlig med mage heller =/ 

syns hele greia er VELDI mystisk.. skal heldigvis til ultralyd om en uke så da får jeg vel svar på hvorfor.. men holder på å spekulere meg ihjæl imellomtiden :P

Annonse

Nå husker jeg ikke helt eksakt hvor langt opp livmora mi var men var laaaangt opp!

Var hvertfall ved navlen og jeg lå høyt på symfysemålet :)  sprengte kurven....

men hos meg så har det stabilisert seg,så jeg har ikke vokst i det kraftige tempoet som jeg gjorde til og begynne med.

det roet seg vel rundt uke 18-19 og så har det gått sakte med sikkert oppover.

men må jo innrømme at jeg ikke akkurat har en liten mage da ;)  hehe

førstegangs her også.

Akkurat dette grubler jeg på også! Jeg er 16+0 og tror toppen av livmor er omtrent i navelhøyde nå. Er nummer to og kan ikke huske jeg kjente livmoren på dette tidspunktet sist engang.. Var på ul 9+6 og da passer størrelsen sa hun.

Er fryktelig spent på hvordan det ser ut på ordinær ultralyd om drøye to uker!!

(det er ikke mulig at det er to der inne, selv om ul i 9+6 bare fant en?)

Anonymous poster hash: 103ba...af7

Jeg kjenner det ikke så godt jeg:/gjør det når jeg får skikkelig kynnnere, men da er den jo en kjempe hard kompakt ball., kjenner dere godt en kant liksom? Husker mamge spurte meg sist også, jeg kjente ingen ting.. :/ legen trykka ganske hardt ned i magen nå sist for å måle, sa ikke noe mål men hun virka nå fornøyd. Er ganske smal/tynn så føler liksom ikke det er så mye i veien heller,, syns det er snodig jeg ikke kjenner hele den greia;p er 17+2 nå. Blir spennende å SiljeT til uka da!:)

jeg var på ul denne uken. er førstegangs og er i uke 19. Livmoren ligger i høyde med navlen nå.

Jordmor hadde med seg en student, og forklarte at det var greit å kjenne ett på det når folk kom til ul. Dersom livmoren var langt over navlen var man nok lenger på vei og tilsvarende om den var langt under.

Det er vel kanskje fordi dere er 2 gangs at den er høyere oppe allerede? :)

Anonymous poster hash: 5dd6f...bca

Annonse

ja kjenner kanten ganske godt..hardt nedenfor og mykt ovenfor :)

håper ikke jeg har gått lenge utwn å vite at jeg var gravid :s ikke helt heldig med tanke på at man har vært i bursdagsfest og andre arrangementer i tiden før jeg viste at jeg var med barn :/ så håper det viser seg at datoen stemmer og at det er en annen forklaring på fenomenet :) er veldig spent på ultralyd neste torsdag :)

Jeg kjenner det ikke så godt jeg:/gjør det når jeg får skikkelig kynnnere, men da er den jo en kjempe hard kompakt ball., kjenner dere godt en kant liksom? Husker mamge spurte meg sist også, jeg kjente ingen ting.. :/ legen trykka ganske hardt ned i magen nå sist for å måle, sa ikke noe mål men hun virka nå fornøyd. Er ganske smal/tynn så føler liksom ikke det er så mye i veien heller,, syns det er snodig jeg ikke kjenner hele den greia;p er 17+2 nå. Blir spennende å SiljeT til uka da! :)

Jeg greier bare å kjenne livmor når jeg ligger flatt på ryggen, og ikke har spist på en stund. Nå i det siste har jeg fått det til ellers på dagen også, men før kjente jeg den bare om morgenen. Magemusklene dominerer jo hva du kjenner ganske godt, så jeg tanker at man må sørge for at de slapper helt av hvis man skal greie å kjenne noenting - derfor ligge på ryggen :) Og hvis jeg har spist blir jeg så oppblåst at da er det også vanskelig. Det er uansett ikke så veldig tydelig, men jeg kjenner at det er et område som er fastere under der, som forsvinner sånn ca ved navlen (uke 20).

Takk for svar plipp!:) godt det ikke bare meg som ikke umiddelbart kjenner den!

Lurer på om det kan være fordi jeg er så høy og, at den blir liggende litt bakover?

Jeg får prøve en morgen liggende på ryggen:)

Hvor høy er du? Jeg er 173cm høy :)

Jeg er 182, så har lang plass på midten, Hehe!;)

Ja jeg tror også at jeg kjenne den litt bedre om morran når blæren er full:)

Hehe ja da har du god plass :)) klart barnet "forsvinner" litt inni når man er lang imotsetning til korte damer som får mer utover mage :)

Noen andre her som syns at livmoren er mye høyere oppe på morgenen før blæra er tømt eller er det bare meg?

Jepp, samme her :) De første gangene jeg kjente den var sånn om morgenen, når jeg hadde det travelt med å komme meg på do  :rolleyes:  Etterpå forsvant den inn igjen. Nå har kulen blitt permanent, men den er fortsatt høyere om morgenen.

Tror ikke det er vanlig å måle magen sånn tidlig. Var hos jordmor 17+5 eller noe sånt og hun sa de ikke målte før neste gang. Jeg var hos legen etter på og da målte hun men det var mer for å berolige meg tror jeg:)

Jeg har ikke blitt målt. Er i uke 18 og har vært på en kontroll til lege og en til jordmor. Jordmor kjente på magen min for å finne barnet slik at hun kunne lytte etter hjertelyden.. da oppdaget hun at livmoren var kommet høyt opp allerede :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...