rytme Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Ammer dere før eller etter hvert måltid med fast føde? Hs sa at en skulle amme før hvert måltid med fast føde. Ammer dere før kveldsgrøten? Jeg har jo tenkt kveldsgrøt først og så amme en halvtimes tid senere når han legges.. Har hatt inntrykk av at det er det normale.. Hvordan er det hos dere?
Musemorbr / Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Jeg ammet etter hvert måltid, og fikk aldri beskjed om noe annet. Gutten min var veldig glupsk og hadde aldri rørt en matbit hvis han var stappa på melk fra før.
lilletrillekruspersille Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Jeg tilbyr som regel pupp før mat. Kveldsmaten gir jeg først og tilbyr pupp på sengekanten ved legging. Vet ikke helt hvorfor, det bare ble slik og synes det fungerer fint for oss
Kanutten83 Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Jeg gir kveldsgrøten rundt 1730-1800, og så ammer jeg henne når hun legger seg i 1830 tiden, funker fint her Forøvrig blir hun bare ammet utenom kveldsgrøten, hun er straks 8 mnd
rytme Skrevet 22. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2013 takk for svar, folkens vi gir også kveldsgrøt først, og så melk på sengekanten. Jeg ønsker å fortsette med det, men ble usikre etter at helsesøster sa vi burde tilby pupp før hvert måltid......! jeg ble igrunn litt overrasket også, trodde det var vanlig at det ble færre ammemåltider etterhvert, men da er det jo like mange da, bare maten i tillegg på en måte jajja!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Nja, her er det litt ettersom, men som regel ser dagen slik ut: Ammer før vi står opp om morgenen, så får han grøtfrokost når vi har stelt oss. Så ammer jeg før han skal sove dupp. Deretter får han "lunsj", dvs litt frukt når han våkner igjen. Ammes igjen før ny dupp. Får smake litt middagsmat (ikke oppe i porsjon enda, da snakker vi et par teskjeer). Ammes igjen om han er sulten. Kveldsgrøt. Amming i senga. - Og så spiser han fremdeles et par ganger om natta også. Hvis jeg skulle ammet ham før hvert måltid, hadde jeg ikke fått i ham spesielt mye, så her er det altså kun på morgenen ammingen skjer rett før måltidet. I starten derimot, da vi fremdeles drev med tilvenning, så ammet jeg før han fikk fast føde for å smøre tarmene, men nå som han er vant til mat og magen takler det fint, så gjør jeg altså ikke det.
Naturell Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Nja, her er det litt ettersom, men som regel ser dagen slik ut: Ammer før vi står opp om morgenen, så får han grøtfrokost når vi har stelt oss. Så ammer jeg før han skal sove dupp. Deretter får han "lunsj", dvs litt frukt når han våkner igjen. Ammes igjen før ny dupp. Får smake litt middagsmat (ikke oppe i porsjon enda, da snakker vi et par teskjeer). Ammes igjen om han er sulten. Kveldsgrøt. Amming i senga. - Og så spiser han fremdeles et par ganger om natta også. Hvis jeg skulle ammet ham før hvert måltid, hadde jeg ikke fått i ham spesielt mye, så her er det altså kun på morgenen ammingen skjer rett før måltidet. I starten derimot, da vi fremdeles drev med tilvenning, så ammet jeg før han fikk fast føde for å smøre tarmene, men nå som han er vant til mat og magen takler det fint, så gjør jeg altså ikke det. Oi, det er eksakt det samme som vi gjør. Helt identisk! Betryggende å se at andre gjør det på samme måte.
jentemamma Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Nja, her er det litt ettersom, men som regel ser dagen slik ut: Ammer før vi står opp om morgenen, så får han grøtfrokost når vi har stelt oss. Så ammer jeg før han skal sove dupp. Deretter får han "lunsj", dvs litt frukt når han våkner igjen. Ammes igjen før ny dupp. Får smake litt middagsmat (ikke oppe i porsjon enda, da snakker vi et par teskjeer). Ammes igjen om han er sulten. Kveldsgrøt. Amming i senga. - Og så spiser han fremdeles et par ganger om natta også. Hvis jeg skulle ammet ham før hvert måltid, hadde jeg ikke fått i ham spesielt mye, så her er det altså kun på morgenen ammingen skjer rett før måltidet. I starten derimot, da vi fremdeles drev med tilvenning, så ammet jeg før han fikk fast føde for å smøre tarmene, men nå som han er vant til mat og magen takler det fint, så gjør jeg altså ikke det. Oi, det er eksakt det samme som vi gjør. Helt identisk! Betryggende å se at andre gjør det på samme måte. Helt likt som hos oss også Min er 7 mnd forresten.
rytme Skrevet 22. august 2013 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2013 Nja, her er det litt ettersom, men som regel ser dagen slik ut: Ammer før vi står opp om morgenen, så får han grøtfrokost når vi har stelt oss. Så ammer jeg før han skal sove dupp. Deretter får han "lunsj", dvs litt frukt når han våkner igjen. Ammes igjen før ny dupp. Får smake litt middagsmat (ikke oppe i porsjon enda, da snakker vi et par teskjeer). Ammes igjen om han er sulten. Kveldsgrøt. Amming i senga. - Og så spiser han fremdeles et par ganger om natta også. Hvis jeg skulle ammet ham før hvert måltid, hadde jeg ikke fått i ham spesielt mye, så her er det altså kun på morgenen ammingen skjer rett før måltidet. I starten derimot, da vi fremdeles drev med tilvenning, så ammet jeg før han fikk fast føde for å smøre tarmene, men nå som han er vant til mat og magen takler det fint, så gjør jeg altså ikke det. Oi, det er eksakt det samme som vi gjør. Helt identisk! Betryggende å se at andre gjør det på samme måte. Helt likt som hos oss også Min er 7 mnd forresten. så det er ingen av dere som faktisk ammer til selve matmåltidet? Bare innimellom måltider med fast føde liksom?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 Nja, her er det litt ettersom, men som regel ser dagen slik ut: Ammer før vi står opp om morgenen, så får han grøtfrokost når vi har stelt oss. Så ammer jeg før han skal sove dupp. Deretter får han "lunsj", dvs litt frukt når han våkner igjen. Ammes igjen før ny dupp. Får smake litt middagsmat (ikke oppe i porsjon enda, da snakker vi et par teskjeer). Ammes igjen om han er sulten. Kveldsgrøt. Amming i senga. - Og så spiser han fremdeles et par ganger om natta også. Hvis jeg skulle ammet ham før hvert måltid, hadde jeg ikke fått i ham spesielt mye, så her er det altså kun på morgenen ammingen skjer rett før måltidet. I starten derimot, da vi fremdeles drev med tilvenning, så ammet jeg før han fikk fast føde for å smøre tarmene, men nå som han er vant til mat og magen takler det fint, så gjør jeg altså ikke det. Oi, det er eksakt det samme som vi gjør. Helt identisk! Betryggende å se at andre gjør det på samme måte. Helt likt som hos oss også Min er 7 mnd forresten. så det er ingen av dere som faktisk ammer til selve matmåltidet? Bare innimellom måltider med fast føde liksom? I starten når vi begynte med fast føde så ammet jeg i forbindelse med måltidet, men nå er det sjeldent. Blir mer som "kos" rett etter oppvåkning eller før hun legger seg. Har også inntrykk av at det ikke metter noe særlig heller, at det er den faste føden som er maten. Men i løpet av et døgn blir det fortsatt en del pupp altså, men ikke ved spisebordet:) Anonymous poster hash: 154f6...543
Naturell Skrevet 22. august 2013 #11 Skrevet 22. august 2013 Nja, her er det litt ettersom, men som regel ser dagen slik ut: Ammer før vi står opp om morgenen, så får han grøtfrokost når vi har stelt oss. Så ammer jeg før han skal sove dupp. Deretter får han "lunsj", dvs litt frukt når han våkner igjen. Ammes igjen før ny dupp. Får smake litt middagsmat (ikke oppe i porsjon enda, da snakker vi et par teskjeer). Ammes igjen om han er sulten. Kveldsgrøt. Amming i senga. - Og så spiser han fremdeles et par ganger om natta også. Hvis jeg skulle ammet ham før hvert måltid, hadde jeg ikke fått i ham spesielt mye, så her er det altså kun på morgenen ammingen skjer rett før måltidet. I starten derimot, da vi fremdeles drev med tilvenning, så ammet jeg før han fikk fast føde for å smøre tarmene, men nå som han er vant til mat og magen takler det fint, så gjør jeg altså ikke det. Oi, det er eksakt det samme som vi gjør. Helt identisk! Betryggende å se at andre gjør det på samme måte. Helt likt som hos oss også Min er 7 mnd forresten. så det er ingen av dere som faktisk ammer til selve matmåltidet? Bare innimellom måltider med fast føde liksom? Morgenpupp, kveldspupp og nattpupp er faste. Resten av dagen ammer jeg når jeg føler det er behov for det, har egentlig ingen faste amminger på dagen. Vanligvis blir det litt før første dupp, litt når hun våkner, før andre dupp, etter middag/før grøt. I dag har hun vært litt pjusk og har derfor fått litt oftere.
AKEO Skrevet 22. august 2013 #12 Skrevet 22. august 2013 Nja, her er det litt ettersom, men som regel ser dagen slik ut: Ammer før vi står opp om morgenen, så får han grøtfrokost når vi har stelt oss. Så ammer jeg før han skal sove dupp. Deretter får han "lunsj", dvs litt frukt når han våkner igjen. Ammes igjen før ny dupp. Får smake litt middagsmat (ikke oppe i porsjon enda, da snakker vi et par teskjeer). Ammes igjen om han er sulten. Kveldsgrøt. Amming i senga. - Og så spiser han fremdeles et par ganger om natta også. Hvis jeg skulle ammet ham før hvert måltid, hadde jeg ikke fått i ham spesielt mye, så her er det altså kun på morgenen ammingen skjer rett før måltidet. I starten derimot, da vi fremdeles drev med tilvenning, så ammet jeg før han fikk fast føde for å smøre tarmene, men nå som han er vant til mat og magen takler det fint, så gjør jeg altså ikke det. Oi, det er eksakt det samme som vi gjør. Helt identisk! Betryggende å se at andre gjør det på samme måte. Helt likt som hos oss også Min er 7 mnd forresten. Måtte flire Som jeg skulle sagt d selv!! Helt likt!!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 22. august 2013 #13 Skrevet 22. august 2013 Gjør omtrent som Ananasen, morgen, kveld og nattpupp er fast. Så også de før duppene. Ellers er det litt alt ettersom, er han syk får han oftere, er vi bortreist eller ute på tur ammer jeg heller enn å styre med mat osv. Men som sagt, amming rett før fast føde er det ikke alltid jeg gjør lenger, gjorde i starten, men hender jeg gjør det nå også hvis jeg skal introdusere en helt ny matvare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå