Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Har en tripptrappstol som vi låner av mine svigerinner som er hvertfall 26 år gammel, den er relativt sliten i lakken og trenger sårt en liten oppussing, det og som takk for at vi har fått låne den til vår lille. Tenkte på å male den hvit, men hvordan får jeg av den gamle lakken? Må jeg pusse den ned med sandpapir? Eller finnes det en enklere måte å gjøre det på? Kan vel ikke male rett over lakken? Stolen er nå burgunderrød og lagene på toppen må ikke bli så tykke av fotbrettet ikke kan justeres etterpå. Alle tips mottas med stor takk Anonymous poster hash: e82d2...332
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Om det skal se fint ut etterpå er det lurt å få vekk alt av gammel lakk, og da er det best å pusse ned med papir først. Anonymous poster hash: 77ebc...727
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Det er en voldsom jobb, men du bør demontere, pusse og male før du setter den sammen igjen. Anonymous poster hash: b196e...692
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Du trenger ikke nødvendigvis pusse vekk lakken helt til bunns, men puss så det blir matt, da fester malingen seg bedre. Bruk oljemaling eller bengallakk, fordi det tåler mer slitasje. Og en tripptrapstol blir mye brukt. Mal den i en farge eller flere farger. Skriv navnet til den som skal sitte på den med sjabloner, eller bruk små wallstickers til å pynte den opp med. Forsøk google også: "oppussing av tripptrapp stol" Anonymous poster hash: c92aa...bc5
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Bruk hefgrunn først, datrenger du ikke pusse. Hefgrunn fungerer også som et førstestrøk hvis den skal males hvit. Anonymous poster hash: 47c7f...858
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 *heftgrunn Anonymous poster hash: 385f3...206
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå