Gå til innhold

Ta med 9-åring på seminar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert på et fantastisk koselig og interessant seminar, med verdens triveligste og sympatiske deltakere. Det vil foregår på et vakkert hotell ved en fjord, fra den ene dagen til den neste, med båt til og fra. Vi blir veldig få deltakere, som alle kjenner hverandre relativt godt fra før (er en del av en mindre gruppe som didvis jobber samme, og har vært på tur sammen før), og litt sosiale ting lagt inn i programmet (omvisning, måltider osv). Det blir altså et ganske intimt, hyggelig og morsomt seminar. Temaet kan faktisk til dels også være interessant for barn.

Har så sinnsykt lyst til dra, men problemet er at jeg skal være borte fra barna både helgen før og helgen etterpå, så det blir jo veldig mye å være borte fra barna (jeg har 9-åringen og to tenåringer - de eldste klarer seg selv hjemme eller kan bo hos venner).

Så tenker jeg at jeg kanskje ta kan med den yngste? Hun kan ha med tegnesaker, Ipad, bok, 3DS, mobiltelefon med spill osv. Så kan hun sitte med det akkurat mens seminaret pågår, og ellers være med på det andre.

Det er jo en viss fare for at hun vil kjede seg, bli utålmodig - kanskje til og med mase litt på meg....Men det kan jo bli litt gøy også - elle rihvertfall hyggelig, om ikke annet?

Tror dere det hadde gått?

Hadde dere gjort det?

Anonymous poster hash: 6d4f8...acf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde ikke gjort det. Seminar er jo mer enn bare fag, det handler også om teambuilding og sosialt felleskap. 

Skrevet

Det tror jeg det bare er du som kan vurdere.

Min 9-åring kunne nok blitt med, men jeg vet at fetteren hans absolutt ikke kunne blitt med. Barn er ulike.

Anonymous poster hash: 030d2...4c7

Skrevet

Nå er jeg kanskje slem, men hvis jeg skulle på et så koselig seminar på en så koselig plass, ville jeg ikke at andre skulle hatt med barna sine, det hadde ødelagt litt. Seminar er jo en pause i hverdagen for de voksne ;)

Anonymous poster hash: c3481...145

Skrevet

Nå er jeg kanskje slem, men hvis jeg skulle på et så koselig seminar på en så koselig plass, ville jeg ikke at andre skulle hatt med barna sine, det hadde ødelagt litt. Seminar er jo en pause i hverdagen for de voksne ;)

Ødelagt? Er kkke akkurat sånn at de andre skal ta ansvar for barnet! Hvis det er det som skal til å ødelegge for de bør de gå å mure seg inne en plass der det ikke finnes barn, eller lignende.

Jeg hadde gjort det! Min 9-åring hadde elsket det! Kanskje kjedet seg litt, men en vel helg med bare mamma, er stas!

Anonymous poster hash: daf36...5eb

Skrevet

Hm, ja der har du faktisk er poeng. Det burde jeg kanske ha tenkt på...Du har jo helt rett i at de andre kaskje ikke synes det e rlike festlig med en 9-åring der - når man kanskje skal kose seg med et glass vin og noen diskusjoner om kvelden.

Hmmm. Kanskje jeg må droppe det seminaret. Eller hun kan sove over hos en venninne...(vi skal passe en av venninnene nå til helgen, så¨kanskje de kan "gjøre gjengjeld" og passe min datter akkurat den helgen).

HI

Skrevet

Ødelagt? Er kkke akkurat sånn at de andre skal ta ansvar for barnet! Hvis det er det som skal til å ødelegge for de bør de gå å mure seg inne en plass der det ikke finnes barn, eller lignende.

Jeg hadde gjort det! Min 9-åring hadde elsket det! Kanskje kjedet seg litt, men en vel helg med bare mamma, er stas!

Anonymous poster hash: daf36...5eb

...Og ja, for på den anne side er dette noe helt usannsynlig hyggelige og positive folk. Kloke og rause, så det er ikke sikkert de akkurat kommer tl å føle seg plaget av at det er et barn med...

HI

Skrevet

Jeg tenker som #4, jeg hadde ikke syntes det var hyggelig om andre tok med barna sine selv om barna oppførte seg som små usynlige  engler så er de i aller høyeste grad der...

Anonymous poster hash: 7c281...908
Skrevet

Jeg hadde aldri vurdert å ta med et barn på seminar, og jeg hadde funnet det merkelig om noen andre hadde gjort det med mindre det var fullstendig krise (type betalt seminaravgift og barnevakt som trakk seg i siste liten)

Hvis arbeidsgiver betaler seminaret for deg, så er det litt respektløst ovenfor arbeidsgiver å legge til rette for at du muligens ikke får like stort utbytte av seminaret som om du hadde reist uten barn. Ofte er også det sosiale rundt seminaret vel så viktig, som å knytte kontakter, utveksle erfaringer, teambuilding osv, som selve kurset/foredragene, og dette vil du få mye mindre ut av ved å ha med et barn.

Jeg syns med andre ord det er en dårlig ide, men det kommer jo selvsagt litt an på hva slags seminar det er. Er det bare kos og lite proft, ikke viktig å samhandle med de andre kursdeltakerne osv, så er det kanskje ikke så nøye.

Skrevet

Jeg synes egentlig ikke noe om det. Synes heller ikke det er så ille å være borte tre helger på rad. Regner med at det ikke er noe som skjer så ofte uansett?

Anonymous poster hash: 5da51...e94
Skrevet

Jeg synes ikke noe om å ta med barna på jobrelaterte ting, og kunne selv aldri funnet på å ta med en 9-åring på noe slikt.

Har en kollega som stadig tar med de to minste barna sine på jobbseminarer fordi det er sååååååå forferdelig å være borte fra de en natt eller to (selv om mannen er hjemme og kan ta vare på de). En ting er at et barn kanskje greier å underholde seg selv med diverse tegnesaker, Ipad og liknende på selve seminaret, men jeg synes ikke det er spesielt festlig å ha barn tilstede på utflukter, middager osv.

Å være borte lik er for meg et pust i bakken, mulighet til å være sosial og knytte kontakter med kolleger på en ammen måte enn man gjør i en hektisk arbeidshverdag, snakke om andre ting en selve jobben sov.I slike settinger har barna ingenting å gjøre - det er iallefall min mening:)

Anonymous poster hash: fc2bb...0c6
Skrevet

I min bransje blir noen seminarer ol lagt opp til at barn er med. Da er det egne aktiviteter for barna om dagen. Det er ofte vldig hyggelig, men det gjør jo også at det blir en annen stemning om kveldene.

Anonymous poster hash: 2da8c...1ed
Skrevet

Ja,.... jeg tror kanskje dere som syns det er en dårlig idé har mest rett.

Seminaret er ikke lagt opp for at barn skal være med.

Blir utrolig deilig for meg å dra...

Og du som sier at tre helger på rad ikke er så mye - det er du kanskje også rett i. Det skjer ikke så veldig ofte. Det er jo litt dte med barnevakt, men med overnatting og stgore tenåringssøsken, ordner det seg kanskje likevel, slev om jeg drar.

TROR altså kanskje jeg heller mot å dra uten henne....

HI

Skrevet

Nei. Og ikke fordi jeg er redd 9-åringen din ikke skal få det greit, men fordi på et arrangement for voksne er det ikke ok at noen plutselig har med seg barnet sitt. Barnet skal være med på det andre, sier du, mener du for eksempel at barnet ditt skal sitte sammen med dere voksne mens dere snakker, spiser osv.?? Greit hun har ipad eller annet å aktivisere seg med, men små gryter har også ører, og jeg synes en samtale blir noe helt annet når barn er til stede. Og når hun er så stor som 9 må man jo virkelig tenke over hva som sies og gjøres, småbarn som skjønner mindre er det enklere med sånn sett.

Anonymous poster hash: b26dd...9c8
Skrevet

Har ikke ungene en far? Om den yngste er ni så får de vel ikke akkurat traumer av at du er borte ei natt, selv om du er borte to helger i tillegg. Ungene mine på samme alder hadde ikke tenkt over det en gang tror jeg.

Anonymous poster hash: c4462...607

Skrevet

Dra på seminar og kos deg du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...