Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 På Vinterklær på alle barna tilsammen en sesong? Utedress, luer, votter , ull , støvler. Herregud mye er så kostbart men kjøper nesten alltid på salg . Hva må dere med 3-4 barn ut med? Ja arver det som arves kan, kjøper ikke nytt til alle. Så ei her ifjor som kjøpte nytt til alle 3 barna hvert år og det var Reima! Folk begynte spørre om det var trilinger siden de ikke kunne arve. Hehe Anonymous poster hash: 5e861...432
PrinsessensMor Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 det vet jeg faktisk ikke, kjøper ikke nytt hver sesong, prøver å kjøpe slik at hun kan ha det i to sesonger. ellers så har vi fantastiske besteforeldere som fikser=) prøver også så godt jeg kan å kjøpe på salg. men går fort en 500.- per sesong
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Vet ikke helt hvor mye vi betaler for våre 3 barn for en sesong, men det er ganske mye.... Vi bruker å få nye sko og dress av besteforeldre, men likevel blir det en del. Handlet inn til høsten her nå før skolen startet. Kjøpte joggesko, innejoggesko, innesko, høstsko, støvler, teknisk regnklær til de to eldste, goretex jakke og bukse til de to eldste, goretex dress til minsta, fleecejakker, ullunderklær (3 sett til hver - og da må vi sikkert har mer) osv. Dette kom vel på en 8000,- Kjøper ikke Reima, men litt Bergans, Norrøna, Skogstad, Johaull, Janusull, vikingsko, nike joggesko osv. De to minste arver selvfølgelig en del av den eldste, men de er ikke født på samme tid av året så mye av vinterklærne blir enten for store eller for små for dem.... Sko arver de ikke av hverandre. Anonymous poster hash: 684f7...e40
Elsker livet Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Jeg har ikke regnet på det, men kjøper det meste av yttertøy som dresser, jakker, bukser, votter og sko til halv pris. Har til nå kjøpt med tanke på vinteren til 4 barn: 9 par sko 5 dresser 2 jakker 1 bukse 3 votter 7 sett med ull, bambus eller superundertøy Vil tro jeg har betalt rundt 8000 Vil tro vi trenger noen flere luer og mellomlag. Farmora strikker når de trenger mer ull som mellomlag. Fleece brukes også, men det har vi mye av som kan arves mellom barna. Noen nye vinterjakker skal det bli, men noe vil vi gjerne ha fra årets sesong også. Noe kan brukes fra i fjor. Bruker nok 3-4000 til på litt, men det er ikke noe jeg må, men gjør fordi jeg finner ting jeg/vi har lyst på.
Anne-B. Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Har gjort et overslag på det vi skal ha i høst og vinter, og det kom på 6000 kr. Har tre barn.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Vi er for gjenbruk og arver gjerne fra både venner og familie. Så det eneste vi pleier å kjøpe nytt er vintersko; det er det eneste vi insisterer på å kjøpe nytt Barna vokser fort og mtp både miljø og lommebok trives vi med å arve alt fra sokker til vinterdresser til luer og bukser Er ikke det at vi ikke har råd til nytt men ser ikke poenget i å kjøpe masse nytt til barn som vokser ut av plaggene ila en sesong likevel. Blir jo litt kjøp når det er 50-70 % salg men prøver å begrense oss så mye som mulig. Syns også at det er koselig med klær som har litt historie Vintersko legger vi som regel ca 800 kroner i per par. Anonymous poster hash: b4d3b...b22
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Bruker mye ull som innerste lag, og kjøper på salg. har også ulldress/fleecesett. minste arver fra største og jenta må bruke guttefarver etter storebror. ... Kjøper nye sko til dem og pleier å handle på tilbud. liker viking og bruker ca 400 kr pr par på salg. reimadresser kjøper jeg fra utlandet og betaler ca 700-1000 pr dress. Tror vi bruker 3-4000 pr vinter Handler også bhg pakken fra stormberg og bruker som skiftetøy. Ser at de i bhg faktisk foretrekker å bruker dem fremfor reimadressene av en eller annen merkelig grunn Anonymous poster hash: dd4f3...14d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Før de begynte på skolen va det ikke så veldig dyrt. Det var greit å arve og de hadde ikke sterke meninger selv om hva som er brukbart og ikke. Etter hvert som de blir eldre blir det mye dyrere. For det første koster store plagg mer enn små, for det andre er det ikke kult å arve særlig mye og for det tredje har de sterke meninger om hva som er aktuelt å gå i. I tillegg trenger de flere typer yttertøy. Da de var små var det greit med en god dress , en ytterjakke og to par støvler. Nå må de nesten ha penere yttertøy og støvler, eget tøy til langren, skøyter ol, eget til alpint osv. Samtidig vokser de fortsatt fort. Anonymous poster hash: 239d9...fde
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #9 Skrevet 22. august 2013 Jeg vet ikke hvor mye jeg bruker på vintertøy siden jeg handler litt nå og da + handler på salg. Det er ikke så veldig mye egentlig. Har 2 barn. Snart 5 og 7år. Jeg handler gjerne inn for sesonger neste år på salg slik at jeg har. Det eneste jeg handler nytt uansett hver sesong må jo være cherrox og kanskje noen vintersko som ikke koster så altfor mye og alltid litt ull. max 2000 kr for det. Anonymous poster hash: 0b982...979
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 Har regna på det, så bruker i snitt 4000 i mnd på ungen. Det er kun leker og klær... En unge Anonymous poster hash: ce075...ca3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå