Gå til innhold

Noen her med 5 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistenker at jeg er gravid med nr 5 her (vet det ikke sikkert enda, men kroppsspråket taler sitt). Dette var ikke helt planlagt og det komiske er at jeg hadde bestilt tiime hos lege for noen uker siden for å ta celleprøve og sette inn spiral, så dette er antakelig ment to be ;)

Jeg kjenner jeg har litt blandede følelser, på en måte hadde det vært så koselig med en liten til, men på den andre side er det godt nå når de andre begynner å vokse til. Men det jeg kvir meg mest for er hva folk kommer til å si (sikkert teit av meg), jeg ser  for meg alle de måpende fjesa, himling med øynene og kommentarene. Jeg opplevde det igrunn når jeg skulle ha nr 4, så hvordan blir det nå ? Det lurer jammen jeg på. Noen som har 5 barn her? Hvordan reagerte folk når du sa det? Er det veldig travelt i forhold til 4? Minste her er 5.

Anonymous poster hash: 1e817...090
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistenker at jeg er gravid med nr 5 her (vet det ikke sikkert enda, men kroppsspråket taler sitt). Dette var ikke helt planlagt og det komiske er at jeg hadde bestilt tiime hos lege for noen uker siden for å ta celleprøve og sette inn spiral, så dette er antakelig ment to be ;)

Jeg kjenner jeg har litt blandede følelser, på en måte hadde det vært så koselig med en liten til, men på den andre side er det godt nå når de andre begynner å vokse til. Men det jeg kvir meg mest for er hva folk kommer til å si (sikkert teit av meg), jeg ser  for meg alle de måpende fjesa, himling med øynene og kommentarene. Jeg opplevde det igrunn når jeg skulle ha nr 4, så hvordan blir det nå ? Det lurer jammen jeg på. Noen som har 5 barn her? Hvordan reagerte folk når du sa det? Er det veldig travelt i forhold til 4? Minste her er 5.

Ingen negativer kommentarer når vi ventet nummer 5 :) Merket egentlig ikke noe overgang fra 4 til 5. Lykke til!

Skrevet

Nå har ikke jeg 5, men 4 barn, jeg var redd for det samme som deg, da vår fjerde var fullstendig uplanlagt (hun virkelig snek seg inn der, mot alle odds!). Jeg har for det meste fått kommentarer om hvor imponert alle er over oss. Har noen negative kommentarer, holder de dem for seg selv! Hvis dine fire har begynt å vokse til, har du jo mye hjelp i søsken også, og når dere er så flinke at dere takler fire, greier dere helt sikkert en til også!  ;)

Lykke til!!

Ps: Hvis du ikke er gravid allikevel, kanskje du blir bittelitt skuffet....?  :P

Skrevet

Vi har fem barn tilsammen i alderen 1-14 år. Da vi ventet minstesnuppa, var det nok mange som mente vi tok oss vann over hodet (yngste var da fire).

Det har gått over all forventning! Vi har nettopp startet barnehage med siste barnet, etter en sommerferie der vi blant annet var på sydeferie alle sju. De to store guttene (13+14) var fantastiske "barnevakter", og er en avlastning på alle måter. De syntes det var supert å få litt ekstra lommepenger osv for å trille litt osv.Folk vi reiste med kommenterte at vi som hadde fem barn hadde "roligere" og mer avslappende dager enn de med to. Det femte barnet gjør ikke noe fra eller til om man allerede har fire. Tror det er tøffere når man får nummer to egentlig :-) (dette avhenger selvsagt litt av aldersammensetning). Selv ser jeg oss som en slags småbedrift, der alle har sine oppgaver og roller. Som min nest yngste datter på fem sa her om dagen; "stakkars de, de har bare tre barn skjønner du mamma"..... Lykke til uansett!

Skrevet

Tusen takk for svar :) Ja, jeg også tenker at kanskje blir jeg litt skuffet hvis ikke jeg er gravid likevel   :P Eldste her er 15 1/2. Så har jeg en jente på 12 ( som antakeligvis vil hoppe i taket av begeistring om det blir baby ). Bare jeg som blir flau og føler meg litt vel produktiv ;) hihi :) Men tror jeg skal slutte å høre og tenke på hva andre mener :) Vi hadde nok fint taklet en til. Blir spennende på mandag da iallfall, da skal jeg til legen :)

Skrevet

Hei, venter nr 7 her om 4 mnd. ingen grunn til panikk, bare glede :) ikke hør på andres meninger en må få de barna en vil ha, kanskje de med sterke negative meninger er en smule sjalu ;)

Mye lykke til på mandag :D

Anonymous poster hash: b8aca...93c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...