Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Skal på jobbreise til Asia, type 15 timer hver vei med fly, det ser ut til at det blir i min uke 21 ca.

jeg har ikke fortalt arbeidsgiver at jeg er gravid enda...og vil helst ikke enda da jeg er i uke 9 og ikke er typen som vil ha sympati fra "gud og hvermann" dersom det skulle ikke bli noe av..

Finner ikke noen advarsler mot å fly i midten av svangerskapet, men alt jeg finner er om 4-5 timer flytur..noen som vet?

Ser at endel flyselskaper har en grense for når du får fly, betyr det at jeg egentlig må opplyse om graviditeten ved bestilling av billet og ha med legeattest på hvor langt jeg er?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144074454-laang-flytur-uke-21/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, normalt sett er det fra man er 8 mnd på vei ,at man må ha med attest fra legen. Ellers risikerer man å bli kastet av flyet. Har dessverre hatt situasjon der jeg som pilot, har måtte nektet gravid passasjer uten papirer ombord. Men for din del så burde ikke dette være noe problem.

Om du derimot er en av de som er hysteriske ang stråling fra røntgen bilder osv fordi man er gravid, er dette heller noe å tenke på. En flytur på en slik lengde som du skal ut på, gir deg rimelig mye mer stråling, da av typen Kosmisk Stråling, enn den mengden stråling du blir utsatt for en tur i røntgen maskina. 

Hei, normalt sett er det fra man er 8 mnd på vei ,at man må ha med attest fra legen. Ellers risikerer man å bli kastet av flyet. Har dessverre hatt situasjon der jeg som pilot, har måtte nektet gravid passasjer uten papirer ombord. Men for din del så burde ikke dette være noe problem.

Om du derimot er en av de som er hysteriske ang stråling fra røntgen bilder osv fordi man er gravid, er dette heller noe å tenke på. En flytur på en slik lengde som du skal ut på, gir deg rimelig mye mer stråling, da av typen Kosmisk Stråling, enn den mengden stråling du blir utsatt for en tur i røntgen maskina. 

Hei

takk fro svar, var det jeg lurte på, er jo synlig ikke i 8 mnd på 21 uker, da vile jeg begynt å bekyre meg for andre ting:)

Ikke redd for strålingen, er jo beste trimester uansett og man kan gå forbi både det ene og det andre ellers også uten at man aner det, er vel generellt lite hysterisk for graviditeten, bare litt flaut å bli stoppet på noe vis med manglende papirer eller annet når det er  i jobbsammenheng:)

Har du tenkt på det med vaksiner ?

Tror ikke man kan ta vaksiner i svangerskapet

Tar egentlig aldri de anbefalte vaksinene før reiser, er bare hepatitt som de anbefaler til omtrent alle land som gjelder singapore, de andre er vi "skolevaksinert" mot.

Blir nok litt mer forsiktig med maten denne gangen, men kina mat er fint sånn da, små gjennomstekte biter...er også på jobb så blir nok bare spising på veldig fine turist steder desverre, men denne gangen kanskje greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...