Gå til innhold

Da så vi FrPs sanne ansikt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For de som ikke ar fått det med seg ennå. Her er deres plan for innvandlingspolitikk:

• Norge bør opprette og drifte asylmottak i land i Afrika og Asia.
  • Flyktninger som reiser til hjemlandet på ferie kan miste oppholdstillatelsen.
  • Ekteskap ikke skal legges til grunn for innvandring til Norge.
  • Søskenbarnekteskap skal forbys.
  • Innvandrere må jobbe og bo i Norge i ti år før de kan få statsborgerskap.
  • Kun norske statsborgere skal være medlemmer av folketrygden.
  • Utenlandsk arbeidskraft skal betale inn til en «personlig folketrygdkonto», og dersom det innbetalte beløpet ikke dekker en eventuell sykmelding eller utførhet, må arbeidsinnvandreren forlate landet.
HI

Anonymous poster hash: a8311...937

Flyktninger som reiser til hjemlandet på ferie kan miste oppholdstillatelsen.

- Denne er jeg enig i. Du er ikke en reell flyktning med behov for beskyttelse om du kan dra på ferie til hjemlandet.

Søskenbarnekteskap skal forbys.

- Enig. Dette er for nært i familie, og burde vært forbudt for alle.

Ellers er det som vanlig mye svada. Hvor har du dette fra forresten?

Anonymous poster hash: a3127...b17

Du vet vel at ting kan forandre seg i hjemlandet deres sant?

Ta min mann for eksempel. Han kom til Norge i 1998, fikk opphold på humanitært grunnlag pga han var forfulgt av Baath paritet( Saddam Hussein sitt parti) han hadde blitt drept hadde han ikke flyktet.

Han traff meg i 2000, fikk vårt første barn i 2003, nr 2 kom i 2004 og nr 3 fikk vi i 2010. Saddam ble henrettet 31.12.2006, mannen min var i Irak i 2009, første gang siden han flyktet i 1998. Burde han da ha blitt sendt tilbake?? Etter 11 år i norge før han reiste på besøk til irak.?

Det var utrygt for han i Irak når Saddam regjerte, men nå er det tryggere for han.

Han har tatt utdannelse i Norge, tjener nærmere 700 000kr i året, betaler skatt som alle andre, aldri gjort noe kriminelt, han har 3 barn, kone, jobb og hus i Norge. Så ifølge FrP burde han blitt sendt hjem! Herregud dummeste jeg har hørt.

Tingen er at selvom det er krig og farlig for en person i hjemlandet sitt idag, så kan det være trygt for den personen om 10 år. Om han da har vært i Norge i 10 år og har opphold så må man kunne få besøke hjemlandet sitt uten å risikerer å bli sendt tilbake!

Anonymous poster hash: 720c8...a70

Vet du hva, det synes jeg er helt greit. Men folk som reiser på ferie dit omtrent samtidig som de er flyktninger, det er ikke greit. En ti-årsgrense før man kan dra tilbake på ferie bør det være...

Anonymous poster hash: a3127...b17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er faktisk enig i noe av det. Men jeg kommer ikke til å stemme frp av den grunn.

De er, sammen med høyre, bare opptatt av å spare penger slik at vi kan få mindre skatt. Men det de fjottene som stemmer ikke skjønner er at kutter man ett sted så må man hente de inn et annet sted.

Så jada, stem frp eller høyre om du er alenemor, trygdet eller lavtlønnet. Da vil du få det moro de neste 4 årene. Frp blir kalt "det rike manns parti" og det er det en grunn til. Med deres politikk vil de svake bli svakere og de sterke vil bli sterkere.

En for alle, alle for en. Her i huset stemmer vi rødt. AP

Anonymous poster hash: f9ca3...f25

Jeg er alenemor og jeg kommer til å stemme høyre. Grunnen er at jeg mener måten Norge styrer på nå er ikke bærekraftig. Vi bygger opp byråkrati noe som kunne vært unngått med bedre system og effektivitet.

Selv om de kutter skatt er det ikke dermed sagt at de vil få mindre penger... Vi får større kjøpekraft noe som gjør at vi bruker mer penger som igjen fører til innbetaling av moms som ofte kan være mer enn personskatten.

De vil bruke pengene på en annen måte enn nå og bruke hele handlingsregelen som ble innført i 2001 som er på 4 prosent... Nå bruker de nærmere 3. Det går også an å si at de bare skal ha ett overskudd på statsbudsjettet på 5 prosent istedenfor over 20.

AP har ikke monopol på hvordan man styrer landet.. De sitter ikke med den eneste fasiten

Anonymous poster hash: 03731...c6a

Du som er alenemor vil nok dessverre ikke få bedre kjøpekraft av å ha Høyre i regjering, snarere tvert imot. Høyre er et parti for de rikeste i samfunnet. Om som aleneforsørger, så er man ikke det, dessverre.. Jeg husker finansminister Foss altfor godt...

Tror kanskje du skal sette deg litt inn i politikken til Høyre før du uttaler deg.

Anonymous poster hash: 9eb0d...17b

Skrevet

Jeg er faktisk enig i noe av det. Men jeg kommer ikke til å stemme frp av den grunn.

De er, sammen med høyre, bare opptatt av å spare penger slik at vi kan få mindre skatt. Men det de fjottene som stemmer ikke skjønner er at kutter man ett sted så må man hente de inn et annet sted.

Så jada, stem frp eller høyre om du er alenemor, trygdet eller lavtlønnet. Da vil du få det moro de neste 4 årene. Frp blir kalt "det rike manns parti" og det er det en grunn til. Med deres politikk vil de svake bli svakere og de sterke vil bli sterkere.

En for alle, alle for en. Her i huset stemmer vi rødt. AP

Jeg er alenemor og jeg kommer til å stemme høyre. Grunnen er at jeg mener måten Norge styrer på nå er ikke bærekraftig. Vi bygger opp byråkrati noe som kunne vært unngått med bedre system og effektivitet.

Selv om de kutter skatt er det ikke dermed sagt at de vil få mindre penger... Vi får større kjøpekraft noe som gjør at vi bruker mer penger som igjen fører til innbetaling av moms som ofte kan være mer enn personskatten.

De vil bruke pengene på en annen måte enn nå og bruke hele handlingsregelen som ble innført i 2001 som er på 4 prosent... Nå bruker de nærmere 3. Det går også an å si at de bare skal ha ett overskudd på statsbudsjettet på 5 prosent istedenfor over 20.

AP har ikke monopol på hvordan man styrer landet.. De sitter ikke med den eneste fasiten

Anonymous poster hash: 03731...c6a

Det er kun dem som vil ha mer og dem som har mer enn nok, som stemmer Høyre og FRP. Uten å tenke konsekvenser engang. For dem som har alt vil det nok ikke ha konsekvenser, da de har ressursene til å holde hodet over vannet uansett. For dem som vil ha mer kan de se lukrativt ut når man får større kjøpekraft og kan kjøpe enda mer tobakk og sprit fordi det har blitt rimeligere. Konsekvensene merker de først når de blir syke. Eller arbeidsledige. Høyere egenandeler hos lege, lavere trygdestønader, lengre køer..... dem som har penger bruker det private. 

Jeg tror Høyre og FRP har til hensikt å privatisere Norge fullstendig. Og det kan få enorme konsekvenser. 

Jeg er mest enig med AP - men jeg er ikke nødvendigvis enig i alt de sier og gjør. 

Skrevet

Synes det høres helt perfekt ut jeg . Haha dra på ferie til hjemlandet man liksom har flykta fra.... Dumme naive sosialister som ikke innser Norge blir misbrukt økonomisk til snyltere.

Anonymous poster hash: 29e69...ece

Skrevet

Ekteskap ikke god nok grunn nei..

Gud forby at man forelsker seg i andre nasjonaliteter utenfor EU.

"Vi skal stoppe tvangsekteskap, men du skal faen ikke tro du kan forelske deg i hvem du vil her i verden!"

Skrevet

Jeg var alenemor og innrømmer at jeg utnytta det til det fulle!!!

Hadde OS kun vært ett år, hadde jg begynt i arbeid tidligere og det kunne jeg trengt faktisk.

Og barnetrygden da, som har økt med hele 25kr?? Jippi!!!

Hater APe politikk!!!!'

Anonymous poster hash: 19917...f6a

Skrevet

Herlighet, om feks. Frp vinner valget, tror dere resten av partiene ikke har noe de skulle sagt? For noen høns som er her inne...

Anonymous poster hash: 5a046...422
Skrevet

Jeg er aktiv politisk, så jeg vet en god del om politikken, både på Høyre og Venstresiden. Vi er uenige det er helt OK. Og jeg nevnte ikke overgangsstøned med ett ord i innlegget mitt.

Men sannheten er at som aleneforsørger så lever man på bare en inntekt, og dermed så vil ikke skattelettene til Høyre gi noe utslag. Det er de absolutt rikeste som vil tjene på det. Mennesker som lever på lav eller bare en inntekt vil måtte betale for disse skattelettene i form av høyere egenandeler, høyere matvarepriser, høyere barnehage og SFO priser etc. etc. 

Dette så vi jo sist Høyre satt i regjering. Da Foss satt som finansminister. Hvert eneste statsbudsjett gav til de rike og tok tilsvarende fra de lavtlønte. Jeg sier ikke at en aleneforsørger er lavtlønnet, men de lever likevel bare på en inntekt, og dvs at de har mindre utbetalt hver mnd enn de som lever i samboerforhold eller ekteskap. Greit det er 8 år siden sist Høyre var i regjering, men det overrasker meg likevel at såpass mange faktisk har glemt.

Dessuten så syns jeg det er ganske så arrogant å si at jeg ikke skjønner meg på politikk bare fordet jeg er uenig med deg. Det handler ikke om å ikke skjønne, det handler enkelt og greit om å prioritere andre ting.

Skrevet

Ja huff a meg, skal ikke søskenbarn få gifte seg en gang?! Nå står ikke verden til ende altså.

Idiot hi.

Anonymous poster hash: 4d159...b47

Skrevet

Jeg er alenemor, og stemmer Høyre. 

Ja vel, de rike kan betale for behandling hvis vi privatiserer mye mer. Det betyr ikke at køene for de som ikke er rike ikke får behandling. Det betyr jo faktisk at de rike forsvinner ut av køene og frigjør plass til alle andre, ergo vil køene forkortes. Jeg tror ingenting på at leger og sykepleiere vil forsvinne fra kommunale stillinger til private, lønnsforskjellen vil ikke være stor nok, og forhåpentligvis vil en utjevning gjøre at de syke og gamle som står igjen i kommunal kø får kjappere, kompetent og like god behandling som de andre. Selvfølgelig skjer ikke dette over natten, men når det offentlige nå ikke har råd til å bygge flere sykehjem og eldreboliger så MÅ faktisk det private markedet på banen.

Alle klager over at det er uverdig at man må ligge i sykehuskorridorer? Ja ok, la nå de som kan betale forsvinne ut av de offentlige køene da, så BLIR det kanskje mer og bedre plass på sikt. Kanskje sykepleiere slipper å springe ræven av seg for å komme gjennom alle gjøremål, kanskje de får sjangs til å faktisk spørre en bruker hvordan de har det og ha tid til å høre svaret.

For meg er det ett fett om sønnen min får karakterer på skolen eller ikke, jeg synes det er helt greit at folk kan tenke seg om før de velger å få en unge i en alder av 17 og faktisk må sette seg på skolebenken eller begynne å jobbe når ungen er et år, jeg synes det er helt greit at late jævler som ikke orker å ta akkurat DEN jobben fordi den er så kjedelig ikke får mer enn 1500 i mnd. Og jeg synes det er HELT greit at innvandringspolitikken strammes inn et par og tjue hakk.  

Anonymous poster hash: e7dec...399
Skrevet

Ja huff a meg, skal ikke søskenbarn få gifte seg en gang?! Nå står ikke verden til ende altså.

Idiot hi.

Hm, Idiot? Dette var da et utrolig lavpannet argument... Så du ikke at det var flere punkter enn det ene om søskenbarn-ekteskap? Forslaget er dessuten i strid med FNs flyktningskonvensjon, som Nofrge og alle andre sivilserte land har signert og vært enige om i 60 år.

HI

Skrevet

Synes dette høres helt strålende ut jeg.

Kommer likevel ikke til å stemme FRP, er uenig med dem i sette ned avgiftene på alkohol, røyk og biler for eksempel - tvert i mot skulle jeg gjerne hatt sukker-avgift i tillegg. Og jeg er allergisk mot grilldress og campingvogn-imaget de har. Så blir som vanlig høyre her.

Anonymous poster hash: cb1a8...386

Skrevet

Idiot hi.

Hm, Idiot? Dette var da et utrolig lavpannet argument... Så du ikke at det var flere punkter enn det ene om søskenbarn-ekteskap? Forslaget er dessuten i strid med FNs flyktningskonvensjon, som Nofrge og alle andre sivilserte land har signert og vært enige om i 60 år.

HI

...Og for å få gjenforening med familien må man jobbe eller studere i 7 år! Man må altså ha master eller 7 års arbeiderfaring for å kunne komme til ektefellen i Norge ...

Skrevet

Jeg er alenemor, og stemmer Høyre. 

Ja vel, de rike kan betale for behandling hvis vi privatiserer mye mer. Det betyr ikke at køene for de som ikke er rike ikke får behandling. Det betyr jo faktisk at de rike forsvinner ut av køene og frigjør plass til alle andre, ergo vil køene forkortes. Jeg tror ingenting på at leger og sykepleiere vil forsvinne fra kommunale stillinger til private, lønnsforskjellen vil ikke være stor nok, og forhåpentligvis vil en utjevning gjøre at de syke og gamle som står igjen i kommunal kø får kjappere, kompetent og like god behandling som de andre. Selvfølgelig skjer ikke dette over natten, men når det offentlige nå ikke har råd til å bygge flere sykehjem og eldreboliger så MÅ faktisk det private markedet på banen.

Alle klager over at det er uverdig at man må ligge i sykehuskorridorer? Ja ok, la nå de som kan betale forsvinne ut av de offentlige køene da, så BLIR det kanskje mer og bedre plass på sikt. Kanskje sykepleiere slipper å springe ræven av seg for å komme gjennom alle gjøremål, kanskje de får sjangs til å faktisk spørre en bruker hvordan de har det og ha tid til å høre svaret.

For meg er det ett fett om sønnen min får karakterer på skolen eller ikke, jeg synes det er helt greit at folk kan tenke seg om før de velger å få en unge i en alder av 17 og faktisk må sette seg på skolebenken eller begynne å jobbe når ungen er et år, jeg synes det er helt greit at late jævler som ikke orker å ta akkurat DEN jobben fordi den er så kjedelig ikke får mer enn 1500 i mnd. Og jeg synes det er HELT greit at innvandringspolitikken strammes inn et par og tjue hakk.  

Anonymous poster hash: e7dec...399

Køene vil heller ikke bli kortere nei, fordet det vil bli færre leger på de offentlige sykehusene, og dårligere leger. De beste legene vil starte i det private, både fordet lønna er bedre, og fordet de får flytte inn i fine nye lokaler. Dette vil derfor føre til at de som ikke er rike og har råd til privat behandling, fremdeles vil stå i kø, og når det endelig blir deres tur, så vil de få dårligere behandling enn før, fordet de beste legene ikke lenger er der. dette ser vi jo fra land som f.eks USA, der ting er privatisert. Der leger ikke vil behandle deg eller barnet ditt fordet du ikke har betalt forsikringer eller fordet du ikke fikk med deg alle papirene i ambulansen fordet barnet ditt ikke pustet.

Hva tror folk egentlig? Vi trenger jo ikke å reise langt engang for å se hva som kommer til å skje..

Skrevet

Hva er galt med det da? Synes du ikke aleneforeldre skal måtte jobbe for pengene sånn som vi andre må?Anonymous poster hash: 80a85...780

Hvis du har fått med deg hvor mange som jobber deltid pga små barn og har et boliglån som de ikke klarer å betjene alene ved et brudd, så skjønner du kanskje at det er et gode at man kan få støtte ved brudd?

Det handler ikke om at de sitter på rompa si og mottar trygd og ikke gidder å gjøre noe, det handler om at det koster mye å bli aleneforsørger i motsetning til å være to om utgiftene.

Det er sikkert ikke alle aleneforeldre som har behov for støtte, men jeg synes det er fint å leve i er samfunn hvor man faktisk har et sikkerhetsnett dersom man skulle havne i en uheldig situasjon.

Skrevet

Ser ikke hva som er SÅ galt med dettejeg da:

Norge bør opprette og drifte asylmottak i land i Afrika og Asia.

-de som trenger hjelpen aller mest kommer seg ofte ikke til norge, de er igjen i for eksempel afrika og får ikke hjelpen de så sårt trenger. Asylmottak der nede vil hjelpe mange flere for de riktige grunnene.

-dette hjelder jo bare så lenge grunnen til at du søkte asyl fortsatt er reel, ikke etter at faren er over, daah!

Ekteskap ikke skal legges til grunn for innvandring til Norge.

-du kan fortsatt gifte deg med hvem du vil, men du kan ikke tro at bare fordi du gifter deg med Ahmed i irak så har han automatisk grunn til å komme hit. Han må søke asyl og integreres på lik linje som alle andre.

-denne er vel alle enige i.

Innvandrere må jobbe og bo i Norge i ti år før de kan få statsborgerskap.

-skulle bare mangle, skal du være nordmann så skal du jo gidde å bo her og jobbe her litt først.

Kun norske statsborgere skal være medlemmer av folketrygden.

-selvfølgelig, vi jobber hardt og betaler vår skatt for at norges velferdssystemskal fungere, er dere virkelig interesserte i at alle som ønsker det skal få stikke sugerøret sitt ned i kassa uten å bidra noe tilbake? Og da snakker jeg ikke om mennesker i nød, de skal selvfølgelig få hjelp.

Utenlandsk arbeidskraft skal betale inn til en «personlig folketrygdkonto», og dersom det innbetalte beløpet ikke dekker en eventuell sykmelding eller utførhet, må arbeidsinnvandreren forlate landet.

-på denne måten vil vi unngå snyltere. Man må jobbe for å opptjeneseg rettigheter, skal du ikke jobbe og tjene penger hardu ikke noe her å gjøre.

På tide at vi nordmenn våkner opp og innser at veldig mange er her for å snylte. De som ikke snylter vil ikke lide noen nød med disse reglene.

Anonymous poster hash: 80a85...780

Skrevet

Hva er galt med det da? Synes du ikke aleneforeldre skal måtte jobbe for pengene sånn som vi andre må?Anonymous poster hash: 80a85...780

Hvis du har fått med deg hvor mange som jobber deltid pga små barn og har et boliglån som de ikke klarer å betjene alene ved et brudd, så skjønner du kanskje at det er et gode at man kan få støtte ved brudd?

Det handler ikke om at de sitter på rompa si og mottar trygd og ikke gidder å gjøre noe, det handler om at det koster mye å bli aleneforsørger i motsetning til å være to om utgiftene.

Det er sikkert ikke alle aleneforeldre som har behov for støtte, men jeg synes det er fint å leve i er samfunn hvor man faktisk har et sikkerhetsnett dersom man skulle havne i en uheldig situasjon.

Så finn en jobb å jobb 100% da! Tror du jeg som har mann velter meg i penger? Må feks. betale full bhg. plass, det må ikke en alenemor. Har endel ekstra utgifter når man er flere i husholdningen.

Var alene i flere år, levede godt på en lønning+bidrag og barnetrygd. Vet om flere her jeg bor som utnytter godene de får som alenemor. Rett og slett ikke gidder å jobbe!

Skrevet

Ja og hvis du hadde lest hele artikkelen så foreslår de ikke å fjerne OS, de foreslår å begrense den til ett år. De fleste klarer vel å ordne opp i sin økonomiske situasjon iløpet av ett år vel?

Anonymous poster hash: 80a85...780

Skrevet

Hvis du har fått med deg hvor mange som jobber deltid pga små barn og har et boliglån som de ikke klarer å betjene alene ved et brudd, så skjønner du kanskje at det er et gode at man kan få støtte ved brudd?Det handler ikke om at de sitter på rompa si og mottar trygd og ikke gidder å gjøre noe, det handler om at det koster mye å bli aleneforsørger i motsetning til å være to om utgiftene.Det er sikkert ikke alle aleneforeldre som har behov for støtte, men jeg synes det er fint å leve i er samfunn hvor man faktisk har et sikkerhetsnett dersom man skulle havne i en uheldig situasjon.

Så finn en jobb å jobb 100% da! Tror du jeg som har mann velter meg i penger? Må feks. betale full bhg. plass, det må ikke en alenemor. Har endel ekstra utgifter når man er flere i husholdningen.Var alene i flere år, levede godt på en lønning+bidrag og barnetrygd. Vet om flere her jeg bor som utnytter godene de får som alenemor. Rett og slett ikke gidder å jobbe! Anonymous poster hash: 5a046...422

I et velferdssamfunn vil det alltid være noen som utnytter ordningene, og i et kapitalistisk samfunn vil det alltid være noen som blir rikere og rikere mens andre får mindre og mindre å rutte med. Så må man bare bestemme seg for om man mener at de som er fattige har seg sjøl å takke, og de rike har jobbet hardt,så de fortjener velstanden sin.

Jeg mener at et samfunn hvor flest mulig har det best mulig er et mer velfungerende samfunn enn et samfunn hvor forskjellene er store. Så kan man jo diskutere detaljene i hvordan de ulike ordningene skal være, men dette er jo hovedlinjene som man må ta stilling til når man velger om man vil til høyre eller til venstre.

Skrevet

Så man kan gifte seg med hvem man vil,men for guds skyld ikke bo der man vil og ønsker, og få seg jobb og delta i samfunnet, anonym #43?

At velferdsordningene kunne endres med tanke på f.eks det å hente noen inn via ekteskap/arbeisinnvandring, er jeg enig i. Men at man skal nekte, og nekter pr dags dato, vksne mennesker å gifte seg med den de ønsker, og å bo der de ønsker, er helt for jævlig.

Skrevet

Ser ikke hva som er SÅ galt med dettejeg da:

Norge bør opprette og drifte asylmottak i land i Afrika og Asia.
-de som trenger hjelpen aller mest kommer seg ofte ikke til norge, de er igjen i for eksempel afrika og får ikke hjelpen de så sårt trenger. Asylmottak der nede vil hjelpe mange flere for de riktige grunnene.

Det gjør vi allerede i dag. Det kalles gjerne FLYKTNIGELEIR og driften f.eks gjennom FN. Har du sett en reell slyktningeleir? Hvis ikke så anbefaller jeg deg å ta et opphold der, og så kan du etterpå komme og forklare hvordan en slik leir h"hjelper mange fler av de riktige grunnene"

-dette hjelder jo bare så lenge grunnen til at du søkte asyl fortsatt er reel, ikke etter at faren er over, daah!
HVordan og hvem skal bestemme når faren er over? Hvem skal håndheve dette? Kom gjerne med noen gode løsninger på dette, og SÅ kan vi diskutere om dette faktisk er noe som er gjennomførbart.

I de landene som Norge tar imot flyktninger fra, så endrer farene seg hele tiden, og de endrer seg fra distrikt til distrikt. og jeg håper virkelig du er klar over forskjellen på de som får flyktningestatus og de som får opphold på hummanitært grunnlag. Hvis ikke, bør du lese deg litt popp på dette!

Ekteskap ikke skal legges til grunn for innvandring til Norge.
-du kan fortsatt gifte deg med hvem du vil, men du kan ikke tro at bare fordi du gifter deg med Ahmed i irak så har han automatisk grunn til å komme hit. Han må søke asyl og integreres på lik linje som alle andre.
Du har virkelig ikke skjønt begrepet ASYL. Man er ikke nødvendigvis flyktning (og derav asylsøker) fordi om man gifter seg. Mannen min er amerikansk og lever her i Norge sammen med meg. Han er selvfølgelig hverken asylsøker eller flyktning. Men han fikk ikke komme hit før jeg kunne bevise at jeg kunne forsørge han. Man får ikke automatisk opphold basert på kun vigselspapirer!

-denne er vel alle enige i.
Helt greit for meg. Hvorfor kan ikke FrP faktisk fremmet et slikt forslag da. Det må da selvfølgelig gjelde alle som vil inngå ekteskap - også norske

Innvandrere må jobbe og bo i Norge i ti år før de kan få statsborgerskap.
-skulle bare mangle, skal du være nordmann så skal du jo gidde å bo her og jobbe her litt først.

Reglene i dag sier at du for å bli norsk statsborger må ha oppholdt deg i Norge syv år i løpet av de siste ti årene. Og opphold i Norge for mer enn ti år siden, er uten betydning.Sånn sett ligger jo dette kravet der allerede. Du må også ha dokumenterte norskkunnskapet og ikke være straffedømt.

Kun norske statsborgere skal være medlemmer av folketrygden.
-selvfølgelig, vi jobber hardt og betaler vår skatt for at norges velferdssystemskal fungere, er dere virkelig interesserte i at alle som ønsker det skal få stikke sugerøret sitt ned i kassa uten å bidra noe tilbake? Og da snakker jeg ikke om mennesker i nød, de skal selvfølgelig få hjelp.

Hva med alle de nordmenn som ikke arbeider hard da? Er det riktig å skille en harrdarbeidende og skatebetalende arbeidsinnvandrer og en slappfirks av en nordman? Pr i dag er det fleste ytelser basert på at du har vært i arbeid og opparbeidet deg rettigheter....

Utenlandsk arbeidskraft skal betale inn til en «personlig folketrygdkonto», og dersom det innbetalte beløpet ikke dekker en eventuell sykmelding eller utførhet, må arbeidsinnvandreren forlate landet.
-på denne måten vil vi unngå snyltere. Man må jobbe for å opptjeneseg rettigheter, skal du ikke jobbe og tjene penger hardu ikke noe her å gjøre.

Da kan man vel like gjerne innføre denne ordningen for ALLE innbyggere? Vi bør vel ikke betale ut ytelser til snyltere av nrosk eller nordisk avstamming heller?

Anonymous poster hash: e4deb...296
Skrevet

Hvis du har fått med deg hvor mange som jobber deltid pga små barn og har et boliglån som de ikke klarer å betjene alene ved et brudd, så skjønner du kanskje at det er et gode at man kan få støtte ved brudd?Det handler ikke om at de sitter på rompa si og mottar trygd og ikke gidder å gjøre noe, det handler om at det koster mye å bli aleneforsørger i motsetning til å være to om utgiftene.Det er sikkert ikke alle aleneforeldre som har behov for støtte, men jeg synes det er fint å leve i er samfunn hvor man faktisk har et sikkerhetsnett dersom man skulle havne i en uheldig situasjon.
Så finn en jobb å jobb 100% da! Tror du jeg som har mann velter meg i penger? Må feks. betale full bhg. plass, det må ikke en alenemor. Har endel ekstra utgifter når man er flere i husholdningen.Var alene i flere år, levede godt på en lønning+bidrag og barnetrygd. Vet om flere her jeg bor som utnytter godene de får som alenemor. Rett og slett ikke gidder å jobbe! Anonymous poster hash: 5a046...422

I et velferdssamfunn vil det alltid være noen som utnytter ordningene, og i et kapitalistisk samfunn vil det alltid være noen som blir rikere og rikere mens andre får mindre og mindre å rutte med. Så må man bare bestemme seg for om man mener at de som er fattige har seg sjøl å takke, og de rike har jobbet hardt,så de fortjener velstanden sin.

Jeg mener at et samfunn hvor flest mulig har det best mulig er et mer velfungerende samfunn enn et samfunn hvor forskjellene er store. Så kan man jo diskutere detaljene i hvordan de ulike ordningene skal være, men dette er jo hovedlinjene som man må ta stilling til når man velger om man vil til høyre eller til venstre.

Er iallfalll ikke så velfungerende nå da. Eldre som legges klokken 20.00, og som har store liggesår fordi de må ligge over 12 timer hvert døgn. Bare for å ta et eksempel.

Skrevet

Er jeg den eneste som ikke ser et eneste galt punkt i det HI skriver? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...