Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Hvordan skal vi klare å hindre at et sånt menneskefiendtlig parti kommer i regjering? Anonymous poster hash: a8311...937
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 For de som ikke ar fått det med seg ennå. Her er deres plan for innvandlingspolitikk: Norge bør opprette og drifte asylmottak i land i Afrika og Asia. Flyktninger som reiser til hjemlandet på ferie kan miste oppholdstillatelsen. Ekteskap ikke skal legges til grunn for innvandring til Norge. Søskenbarnekteskap skal forbys. Innvandrere må jobbe og bo i Norge i ti år før de kan få statsborgerskap. Kun norske statsborgere skal være medlemmer av folketrygden. Utenlandsk arbeidskraft skal betale inn til en «personlig folketrygdkonto», og dersom det innbetalte beløpet ikke dekker en eventuell sykmelding eller utførhet, må arbeidsinnvandreren forlate landet. HI Anonymous poster hash: a8311...937
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Syntes det høres helt fortreffelig ut jeg da! Anonymous poster hash: 8a04a...f40
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Kilde?? Akkurat dette er fra NRK.no, men det ligger sikkert på alle nettavisene i dag. HI Anonymous poster hash: a8311...937
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 For de som ikke ar fått det med seg ennå. Her er deres plan for innvandlingspolitikk: Norge bør opprette og drifte asylmottak i land i Afrika og Asia. Flyktninger som reiser til hjemlandet på ferie kan miste oppholdstillatelsen. Ekteskap ikke skal legges til grunn for innvandring til Norge. Søskenbarnekteskap skal forbys. Innvandrere må jobbe og bo i Norge i ti år før de kan få statsborgerskap. Kun norske statsborgere skal være medlemmer av folketrygden. Utenlandsk arbeidskraft skal betale inn til en «personlig folketrygdkonto», og dersom det innbetalte beløpet ikke dekker en eventuell sykmelding eller utførhet, må arbeidsinnvandreren forlate landet. HI Anonymous poster hash: a8311...937 Flyktninger som reiser til hjemlandet på ferie kan miste oppholdstillatelsen. - Denne er jeg enig i. Du er ikke en reell flyktning med behov for beskyttelse om du kan dra på ferie til hjemlandet. Søskenbarnekteskap skal forbys. - Enig. Dette er for nært i familie, og burde vært forbudt for alle. Ellers er det som vanlig mye svada. Hvor har du dette fra forresten? Anonymous poster hash: a3127...b17
Heklemamma Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Jeg så dette på nettavisen.. Men jeg har visst dette lenge. Dette har jo FrP jobbet for i alle år. Og jeg er veldig bekymret for kriminalitet i Norge om FrP kommer til makta. For det å frata de svakeste i samfunnet alle rettigheter, vil overhodet ikke føre til at det blir mindre kriminalitet eller bedre plass i norske fengsler. Jo fattigere du er jo mer desperat blir du. Det er jo hovedårsaken til at det er viktig å bekjempe fattigdom.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Herregud, FrP er helt på trynet! Anonymous poster hash: 720c8...a70
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #9 Skrevet 22. august 2013 Jeg er faktisk enig i noe av det. Men jeg kommer ikke til å stemme frp av den grunn. De er, sammen med høyre, bare opptatt av å spare penger slik at vi kan få mindre skatt. Men det de fjottene som stemmer ikke skjønner er at kutter man ett sted så må man hente de inn et annet sted. Så jada, stem frp eller høyre om du er alenemor, trygdet eller lavtlønnet. Da vil du få det moro de neste 4 årene. Frp blir kalt "det rike manns parti" og det er det en grunn til. Med deres politikk vil de svake bli svakere og de sterke vil bli sterkere. En for alle, alle for en. Her i huset stemmer vi rødt. AP Anonymous poster hash: f9ca3...f25
megmegmeg Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 Joda, leste artikkelen på NRK... Men det betyr ikke at de får gjennomslag for det. Det blir ikke bare frp som sitter i regjering uansett, så kan ikke si at det bekymrer meg.
Heklemamma Skrevet 22. august 2013 #11 Skrevet 22. august 2013 Det eneste partiet som vil samarbeide (iallfall sier de det) med FrP er Høyre, og med de to i regjering, er jeg redd for at FrP vil få gjennomslag for en hel del.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #12 Skrevet 22. august 2013 Stem KrF eller venstre, hvis du vil ha borgerlig regjering. Det blir helt sikkert borgerlig side som vinner, men ved å stemme KrF eller venstre, kan høyre hive ut FrP. Anonymous poster hash: b96ff...a18
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #13 Skrevet 22. august 2013 For de som ikke ar fått det med seg ennå. Her er deres plan for innvandlingspolitikk: Norge bør opprette og drifte asylmottak i land i Afrika og Asia. Flyktninger som reiser til hjemlandet på ferie kan miste oppholdstillatelsen. Ekteskap ikke skal legges til grunn for innvandring til Norge. Søskenbarnekteskap skal forbys. Innvandrere må jobbe og bo i Norge i ti år før de kan få statsborgerskap. Kun norske statsborgere skal være medlemmer av folketrygden. Utenlandsk arbeidskraft skal betale inn til en «personlig folketrygdkonto», og dersom det innbetalte beløpet ikke dekker en eventuell sykmelding eller utførhet, må arbeidsinnvandreren forlate landet. HI Anonymous poster hash: a8311...937 Flyktninger som reiser til hjemlandet på ferie kan miste oppholdstillatelsen.- Denne er jeg enig i. Du er ikke en reell flyktning med behov for beskyttelse om du kan dra på ferie til hjemlandet. Søskenbarnekteskap skal forbys. - Enig. Dette er for nært i familie, og burde vært forbudt for alle. Ellers er det som vanlig mye svada. Hvor har du dette fra forresten? Anonymous poster hash: a3127...b17 Du vet vel at ting kan forandre seg i hjemlandet deres sant? Ta min mann for eksempel. Han kom til Norge i 1998, fikk opphold på humanitært grunnlag pga han var forfulgt av Baath paritet( Saddam Hussein sitt parti) han hadde blitt drept hadde han ikke flyktet. Han traff meg i 2000, fikk vårt første barn i 2003, nr 2 kom i 2004 og nr 3 fikk vi i 2010. Saddam ble henrettet 31.12.2006, mannen min var i Irak i 2009, første gang siden han flyktet i 1998. Burde han da ha blitt sendt tilbake?? Etter 11 år i norge før han reiste på besøk til irak.? Det var utrygt for han i Irak når Saddam regjerte, men nå er det tryggere for han. Han har tatt utdannelse i Norge, tjener nærmere 700 000kr i året, betaler skatt som alle andre, aldri gjort noe kriminelt, han har 3 barn, kone, jobb og hus i Norge. Så ifølge FrP burde han blitt sendt hjem! Herregud dummeste jeg har hørt. Tingen er at selvom det er krig og farlig for en person i hjemlandet sitt idag, så kan det være trygt for den personen om 10 år. Om han da har vært i Norge i 10 år og har opphold så må man kunne få besøke hjemlandet sitt uten å risikerer å bli sendt tilbake! Anonymous poster hash: 720c8...a70
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #14 Skrevet 22. august 2013 Stem KrF eller venstre, hvis du vil ha borgerlig regjering. Det blir helt sikkert borgerlig side som vinner, men ved å stemme KrF eller venstre, kan høyre hive ut FrP. Anonymous poster hash: b96ff...a18 Ja, jeg tor det blir Venstre. De har en utrolih sympatisk politikk på nesten alle områder, faktisk. Men er det nok til å holde FrP borte fra regjerningen? Kan jo ikke stemme Ap heller, på grunn av deres katastrofale miljøpolitikk! Anonymous poster hash: a8311...937
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #15 Skrevet 22. august 2013 Alt det der er gammelt nytt. Er ikke helt uten grunn at FrP-velgere i snitt har lave IQ enn hos de som stemmer andre partier. Noen av FrP-velgerne har innvandringsfrykt, resten er direkte rasister. De vil heller ha lavere lønn/trygd og dårligere rettigheter i arbeidslivet slik at de heller får billigere bensin, sprit og tobakk. YAY!! Utover det er det MEG, MEG, MEG og MEG som står i fokus - Drit i både barna våre, fremtiden og resten av verden. Anonymous poster hash: ba1e8...c28
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #16 Skrevet 22. august 2013 For de som ikke ar fått det med seg ennå. Her er deres plan for innvandlingspolitikk: Norge bør opprette og drifte asylmottak i land i Afrika og Asia. Flyktninger som reiser til hjemlandet på ferie kan miste oppholdstillatelsen. Ekteskap ikke skal legges til grunn for innvandring til Norge. Søskenbarnekteskap skal forbys. Innvandrere må jobbe og bo i Norge i ti år før de kan få statsborgerskap. Kun norske statsborgere skal være medlemmer av folketrygden. Utenlandsk arbeidskraft skal betale inn til en «personlig folketrygdkonto», og dersom det innbetalte beløpet ikke dekker en eventuell sykmelding eller utførhet, må arbeidsinnvandreren forlate landet. HI Anonymous poster hash: a8311...937 Flyktninger som reiser til hjemlandet på ferie kan miste oppholdstillatelsen.- Denne er jeg enig i. Du er ikke en reell flyktning med behov for beskyttelse om du kan dra på ferie til hjemlandet. Søskenbarnekteskap skal forbys. - Enig. Dette er for nært i familie, og burde vært forbudt for alle. Ellers er det som vanlig mye svada. Hvor har du dette fra forresten? Anonymous poster hash: a3127...b17 Du vet vel at ting kan forandre seg i hjemlandet deres sant? Ta min mann for eksempel. Han kom til Norge i 1998, fikk opphold på humanitært grunnlag pga han var forfulgt av Baath paritet( Saddam Hussein sitt parti) han hadde blitt drept hadde han ikke flyktet. Han traff meg i 2000, fikk vårt første barn i 2003, nr 2 kom i 2004 og nr 3 fikk vi i 2010. Saddam ble henrettet 31.12.2006, mannen min var i Irak i 2009, første gang siden han flyktet i 1998. Burde han da ha blitt sendt tilbake?? Etter 11 år i norge før han reiste på besøk til irak.? Det var utrygt for han i Irak når Saddam regjerte, men nå er det tryggere for han. Han har tatt utdannelse i Norge, tjener nærmere 700 000kr i året, betaler skatt som alle andre, aldri gjort noe kriminelt, han har 3 barn, kone, jobb og hus i Norge. Så ifølge FrP burde han blitt sendt hjem! Herregud dummeste jeg har hørt. Tingen er at selvom det er krig og farlig for en person i hjemlandet sitt idag, så kan det være trygt for den personen om 10 år. Om han da har vært i Norge i 10 år og har opphold så må man kunne få besøke hjemlandet sitt uten å risikerer å bli sendt tilbake! Anonymous poster hash: 720c8...a70 Nettopp! Anonymous poster hash: a8311...937
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #17 Skrevet 22. august 2013 Enda flere gode grunner for å stemme FrP Anonymous poster hash: 6d5a3...cf1
Heklemamma Skrevet 22. august 2013 #18 Skrevet 22. august 2013 Venstre har en god miljøpolitikk ja, men sammen med Høyre vil de dessverre ikke få gjennomslag for noenting. Da vil de miste vannvittig mange velgere samme som SV. Selvom SV faktisk har løftet klima masse i sine 8 år i regjering. Men når ingen partier får rent flertall, så må man gi og ta, og da må man legge vekk noen av valgløftene. Med Høyre i regjering vil det også bli mer fattigdom, noe som vil føre til mer kriminalitet. 4 år med det vet jeg ikke helt om jeg ser frem til altså..
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #19 Skrevet 22. august 2013 Jeg tror FrP kommer til å gruse mange av verdiene som har skapt det fine åpne samfunnet vi har skapt. Men, når det gjelder asylpolitikken, er jeg faktisk enig i at noe må gjøres annerledes. Jeg har jobbet mange år i udi, og de aller, aller fleste asylsøkerne har kommet hit av økonomiske grunner, ikke fordi de står i fare for forfølgelse. De aller fleste som får asyl får det antageligvis urettmessig. De fleste som virkelig trenger beskyttelse, kommer seg nok aldri ut av hjemlandet sitt Det er mulig en løsning med asylmottak i de landene de fleste kommer i fra kan være en god idé. (Er i hvert fall nyttig å diskutere alternativer og nytenkning i forhold til dette). Jeg synes også flyktninger som kan reise på ferie til hjemlandet beviser at de ikke er forfulgt, og at man dermed burde revurdere grunnlaget for oppholdstillatelsen. Når dette er sagt, vil jeg aldri i verden stemme FrP. Anonymous poster hash: 13a17...3eb
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #20 Skrevet 22. august 2013 Jeg er faktisk enig i noe av det. Men jeg kommer ikke til å stemme frp av den grunn. De er, sammen med høyre, bare opptatt av å spare penger slik at vi kan få mindre skatt. Men det de fjottene som stemmer ikke skjønner er at kutter man ett sted så må man hente de inn et annet sted. Så jada, stem frp eller høyre om du er alenemor, trygdet eller lavtlønnet. Da vil du få det moro de neste 4 årene. Frp blir kalt "det rike manns parti" og det er det en grunn til. Med deres politikk vil de svake bli svakere og de sterke vil bli sterkere. En for alle, alle for en. Her i huset stemmer vi rødt. AP Anonymous poster hash: f9ca3...f25 Jeg er alenemor og jeg kommer til å stemme høyre. Grunnen er at jeg mener måten Norge styrer på nå er ikke bærekraftig. Vi bygger opp byråkrati noe som kunne vært unngått med bedre system og effektivitet. Selv om de kutter skatt er det ikke dermed sagt at de vil få mindre penger... Vi får større kjøpekraft noe som gjør at vi bruker mer penger som igjen fører til innbetaling av moms som ofte kan være mer enn personskatten. De vil bruke pengene på en annen måte enn nå og bruke hele handlingsregelen som ble innført i 2001 som er på 4 prosent... Nå bruker de nærmere 3. Det går også an å si at de bare skal ha ett overskudd på statsbudsjettet på 5 prosent istedenfor over 20. AP har ikke monopol på hvordan man styrer landet.. De sitter ikke med den eneste fasiten Anonymous poster hash: 03731...c6a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #21 Skrevet 22. august 2013 Jeg har tenkt å stemme Høyre, men synes det som er listet opp over her er helt på trynet. Foruten om dette med søskenbarnekteskap, det bør forbys jevnt over. Synes det er trist at noen som kommer hit og får oppholdstillatelse aldri skal få reise for å besøke sitt hjemland igjen! Anonymous poster hash: b2aaa...3ff
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #22 Skrevet 22. august 2013 Er enig i flere ting på den listen jeg da. Synes Jens virket tafatt og vinglete i debatten i går. Var mye bortforklaringer. Og jeg som virkelig pleide å ha sans for AP før. Et lederskifte i det partiet er kanskje på tide.. Anonymous poster hash: 5a046...422
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #23 Skrevet 22. august 2013 Syntes det høres helt fortreffelig ut jeg da! Anonymous poster hash: 8a04a...f40 Enig!!! En drømmeverden faktisk. Kanskje da barnetrygden går opp litt og, for vi tjener MYE på å ikke gi barnetrygd til alle barna som innvandrere får.. Heia FRP!!! Anonymous poster hash: 19917...f6a
Siamese Hellhound Skrevet 22. august 2013 #24 Skrevet 22. august 2013 http://www.abcnyheter.no/penger/oekonomi/2013/08/16/vil-kutte-i-overgangsstoenaden snakk om å skyte seg selv i foten
Heklemamma Skrevet 22. august 2013 #25 Skrevet 22. august 2013 Jeg er faktisk enig i noe av det. Men jeg kommer ikke til å stemme frp av den grunn. De er, sammen med høyre, bare opptatt av å spare penger slik at vi kan få mindre skatt. Men det de fjottene som stemmer ikke skjønner er at kutter man ett sted så må man hente de inn et annet sted. Så jada, stem frp eller høyre om du er alenemor, trygdet eller lavtlønnet. Da vil du få det moro de neste 4 årene. Frp blir kalt "det rike manns parti" og det er det en grunn til. Med deres politikk vil de svake bli svakere og de sterke vil bli sterkere. En for alle, alle for en. Her i huset stemmer vi rødt. AP Anonymous poster hash: f9ca3...f25 Jeg er alenemor og jeg kommer til å stemme høyre. Grunnen er at jeg mener måten Norge styrer på nå er ikke bærekraftig. Vi bygger opp byråkrati noe som kunne vært unngått med bedre system og effektivitet. Selv om de kutter skatt er det ikke dermed sagt at de vil få mindre penger... Vi får større kjøpekraft noe som gjør at vi bruker mer penger som igjen fører til innbetaling av moms som ofte kan være mer enn personskatten. De vil bruke pengene på en annen måte enn nå og bruke hele handlingsregelen som ble innført i 2001 som er på 4 prosent... Nå bruker de nærmere 3. Det går også an å si at de bare skal ha ett overskudd på statsbudsjettet på 5 prosent istedenfor over 20. AP har ikke monopol på hvordan man styrer landet.. De sitter ikke med den eneste fasiten Anonymous poster hash: 03731...c6a Du som er alenemor vil nok dessverre ikke få bedre kjøpekraft av å ha Høyre i regjering, snarere tvert imot. Høyre er et parti for de rikeste i samfunnet. Om som aleneforsørger, så er man ikke det, dessverre.. Jeg husker finansminister Foss altfor godt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå