Gå til innhold

Samværsavtale og store barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste barnet her har begynt på mellomtrinnet og går dermed naturligvis ikke på SFO.

Far har samvær med ham annenhver helg, men hentet ikke på SFO før rundt halv fire. Nå er første helg med samvær etter skolestart, og jeg har ikke hørt noe fra far men regner faktisk med at han forventer at barnet først kommer hjem og så blir hentet av far her.

Må jeg bare godta det? Det gjør meg selvsagt ingenting at han kommer hjem her, men kan far bare bestemme det og da blir det sånn?

Anonymous poster hash: d4c5b...362

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor far i forhold til skolen? Hvis barnet må kjøres kan du ikke forvente far skal ta fri en dag i uken, men at han henter barnet når han er ferdig på jobb. Hvis far bor så nærme skolen barnet trygt kan gå til ham kan vel barnet gå dit og vente på far der.

Anonymous poster hash: 47280...f7c
Skrevet

Eldste barnet her har begynt på mellomtrinnet og går dermed naturligvis ikke på SFO.

Far har samvær med ham annenhver helg, men hentet ikke på SFO før rundt halv fire. Nå er første helg med samvær etter skolestart, og jeg har ikke hørt noe fra far men regner faktisk med at han forventer at barnet først kommer hjem og så blir hentet av far her.

Må jeg bare godta det? Det gjør meg selvsagt ingenting at han kommer hjem her, men kan far bare bestemme det og da blir det sånn?

Vel, det er vel vanlig med samvær etter arbeidstid, far skal da vel ikke bli nødt til å ta seg fri?

Med mindre far bor i gangavstand fra skolen, må du nok "finne deg i" det ja...

Anonymous poster hash: 1557d...734

Skrevet

Jeg vet ikke disse tingene, men barna har rett til gratis skoleskyss hos begge foreldre tror jeg. Tror dere søker skolen om busskort til far. Er ikke det mulig så søker dere taxi, ser det er flere unger som kommer med taxi.

Kan ikke reglene for dette. Sjekk det opp.

Anonymous poster hash: 04276...7a3

Skrevet

De parene jeg kjenner til så henter faren barna etter skolen, dvs mor leverer på morgenen og far henter etter skoletid. Dette høres jo fornuftig ut i mine øyne. Om far ikke bor i gangavstand til skole må han vel ordne seg på annet vis. Enten slutte tidligere de dagene eller få hjelp av andre.

Anonymous poster hash: 2d55a...184
Skrevet

De parene jeg kjenner til så henter faren barna etter skolen, dvs mor leverer på morgenen og far henter etter skoletid. Dette høres jo fornuftig ut i mine øyne. Om far ikke bor i gangavstand til skole må han vel ordne seg på annet vis. Enten slutte tidligere de dagene eller få hjelp av andre.

Takk for svar alle sammen. Det er ikke gangavstand så det er snakk om at far kanskje må slutte tidligere to timer to ganger i måneden for å hente ham.

Jeg mener også at jeg skal levere og far skal hente, sånn har det vært frem til nå. Det har ikke noe med at jeg ikke vil at han skal gå hjem hit å gjøre, men når far allerede har mindre samvær enn minstesamvær så syns jeg det er helt feil at jeg skal måtte ta alle "ulempene".

Far nekter feks å betale på regulering selv om han egentlig er pliktig til det.

hi

Skrevet

De parene jeg kjenner til så henter faren barna etter skolen, dvs mor leverer på morgenen og far henter etter skoletid. Dette høres jo fornuftig ut i mine øyne. Om far ikke bor i gangavstand til skole må han vel ordne seg på annet vis. Enten slutte tidligere de dagene eller få hjelp av andre.

Takk for svar alle sammen. Det er ikke gangavstand så det er snakk om at far kanskje må slutte tidligere to timer to ganger i måneden for å hente ham.

Jeg mener også at jeg skal levere og far skal hente, sånn har det vært frem til nå. Det har ikke noe med at jeg ikke vil at han skal gå hjem hit å gjøre, men når far allerede har mindre samvær enn minstesamvær så syns jeg det er helt feil at jeg skal måtte ta alle "ulempene".

hi

Når det gjelder regulering, kan du ta dette via NAV.

Når det gjelder helgesamvær, mener jeg fortsatt at du er urimelig. Det er ikke alle som bare kan ta fri fra jobb når det måtte passe de.

Ettersom barnet går på mellomtrinnet, regner jeg med han kommer seg hjem fra skolen selv, og klarer seg selv til faren henter. Kan ikke se hvilke ulempe dette skulle medføre for deg.

Skrevet

hi

Når det gjelder regulering, kan du ta dette via NAV.

Når det gjelder helgesamvær, mener jeg fortsatt at du er urimelig. Det er ikke alle som bare kan ta fri fra jobb når det måtte passe de.

Ettersom barnet går på mellomtrinnet, regner jeg med han kommer seg hjem fra skolen selv, og klarer seg selv til faren henter. Kan ikke se hvilke ulempe dette skulle medføre for deg.

Det er ikke en ulempe i den forstand, derfor jeg skrev "ulempene". Men det henger nok litt i meg at vi har hatt mye problemer hvor jeg alltid stiller opp når han trenger det, men det går ikke andre veien. Men jeg kommer ikke til å skape noe problemer, regner med det blir til at han går hjem og blir hentet her. Men det går jo også på at barnet reagerer på at han er såpass lite hos far, og nå blir han ikke engang hentet på skolen lengre heller.

hi

Skrevet

Barnet blir vel ikke mindre hos far - er det ikke bare at far (sannsynligvis?) henter barnet hos mor istedenfor på skolen? Det er vel ingenting å bli lei seg for. Barnet går ikke på SFO lenger så da må det naturlig nok skje endringer ift hentesituasjonen..

Anonymous poster hash: d53e5...111

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...