FirstAidKit Skrevet 22. august 2013 #1 Del Skrevet 22. august 2013 Datteren vår stortrives i barnehagen, og personalet der sier hun er som skapt for å gå i barnehagen. Hun hadde oppstart i forrige uke, og har nå i denne uken blitt hentet i 14:30-16-tiden. Hun blir levert sent, så hun har ikke spesielt lange dager. Likevel virker hun helt uuuuutslitt når hun kommer hjem. Hun skifter fra å være blid som en sol på veien hjem, til å hyle og skrike og nekte å spise middag når vi kommer hjem. Er det flere som har det sånn? Vi hadde opprinnelig en plan om å få til middag i 16:30-tiden, men hittil har hun vært for sint/sliten til å ville ha. De spiser det siste måltidet i bhg kl 14, og datteren vår spiser visst nesten ingenting da. Så når hun ikke vil ha middag kl 16:30, så spiser hun ikke før kvelds i 18:30-tiden. Da har det gått 7,5 timer siden siste ordentlige måltidet. Synes det er lenge. Har tenkt å prøve en midlertidig løsning med å gi henne en banan eller brødskive i vogna på vei hjem fra bhg, og heller lage en sen middag på det tidspunktet hun egentlig skal ha kveldsmat. Da har vi plutselig bedre tid til å lage middag, og hun får forhåpentligvis opp blodsukkeret og kan slappe av uten mas om mat med en gang hun kommer hjem. Synes dere det høres ut som en fin plan? Vet at det er mye prøving og feiling i starten når barn begynner i bhg, men får så utrolig vondt av jenta mi når hun blir så sint og utslitt som hun er nå om dagen. Vinnar forøvrig ingen mulighet til å hente henne noe tidligere enn vi gjør nå. Ønsker veldig gjerne tips og deres erfaringer med dette å være sliten og sint og ikke ønske mat på ettermiddagen etter bhg. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FirstAidKit Skrevet 22. august 2013 Forfatter #2 Del Skrevet 22. august 2013 *vi har, skulle det stå litt lengre oppi der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammama87 Skrevet 22. august 2013 #3 Del Skrevet 22. august 2013 Vi har det ikke slik, men jeg har hørt at å ikke spise er en vanlig "reaksjon" på nye omgivelser i hverdagen (som å begynne i bhg). Enten om det er på tross av å begynne (det virker ikke som det er det) eller om de bare er slitne (da kan de jo også fort bli sutrete/sinte)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #4 Del Skrevet 22. august 2013 Har ikke erfaring med akkurat dette, men jeg synes det høres ut som en god plan med brødskive i vogna på vei hjem og middag senere. Mat i vogna funker alltid her når han ikke vil spise. Da har han jo tid, pluss at han blir så distrahert av alt som er å se på at han glemmer å ikke spise. Anonymous poster hash: 3080e...07f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FirstAidKit Skrevet 22. august 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 22. august 2013 Hun spiser lunsjen sin i bhg kl 11, og da spiser hun godt. De ansatte i bhg sier selv at nesten ingen barn spiser under måltidet kl 14, så det er nok ikke det at min datter ikke vil spise som ny i bhg. Det er vel heller det at 14-måltidet kommer tidlig. Uansett, det er middagen jeg ønsker at hun skal få i seg, det er jo veldig mange næringsstoffer hun går glipp av hvis hun ikke vil ha middagen. Men håper det blir bedre idag Krysser alle fingre og tær for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yrild Skrevet 23. august 2013 #6 Del Skrevet 23. august 2013 Jeg tror ofte at de anstrenger seg i barnehagen med alt det nye og så kan de slippe ut all frustrasjon og fortvilelse og sinne og tristhet med oss som er kjente og kjære. Ville gitt banan, kost masse og latt henne rase ut frustrasjonen med deg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmelon Skrevet 23. august 2013 #7 Del Skrevet 23. august 2013 Syns det høres greit ut å gi eii skive på tur hjem å spise sein middag. Da får hun tid til å reagereog få ut følelsene før det er mat igjen. Det er også helt sikkert positivt for henne at du/dere bruker tid sanmen med henne når dere kommer hjem i stedet for å begynne rett på middagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla-Turkis Skrevet 23. august 2013 #8 Del Skrevet 23. august 2013 Vi har det helt likt. Vi har med medbrakt mat når vi henter vår sønn i barnehagen om dagen:) Det blir innenfor brødskive, omelett m/grønnsaker, banan, drikke yoghurt med litt havregryn i og lignende. Så blir middagen hjemme kveldsmat for han da den blir i 17.-17.30 tiden også får han en flaske melk rett før tannpuss og seng kl. 18.45 ca. Sånn løser vi det disse første ukene. Synes det er deilig også da vi kan leke sammen , sitte å se i bøker osv når vi kommer hjem og ha fokus på han istedenfor å stå å lage mat mens han må styre selv og er grinete i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FirstAidKit Skrevet 24. august 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 24. august 2013 Planen min gikk utmerket igår! Ingen gråting og bare blid og fornøyd jente med banan i magen rett etter bhg. Jeg er så glad for at det gikk som planlagt. Hun spiste både middag og kveldsmat, så det løste seg helt perfekt. At noe sånt kan gjøre en mamma så lykkelig, hadde jeg aldri trodd før jeg ble mor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå