Gå til innhold

Dusj/bading etter bhg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det "vanlig" å dusje/bade barnet hver kveld etter en lang dag i bhg??

Anonymous poster hash: fc280...013
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper det er litt forskjellig hva man gjør... Her bades det ca annehver dag og ellers ved behov.

Anonymous poster hash: 8dae8...bbf
Skrevet

Jeg tror det er veldig vanlig til tross for hva man får inntrykk av her inne.

Vi ville vel ikke lagt oss selv med sand i håret?

Jeg liker å være ren selv og ser ikke hvorfor jeg skal ha en annen standard på ungene.

Men så har vi alle god hud som hverken blir tørr eller sår av vann og mild såpe.

Anonymous poster hash: 63e7b...4d8

Skrevet

Bare hvis han er veldig skitten i håret. Vanligvis så dusjer vi han hver mrg

Anonymous poster hash: 3952c...8cd
Skrevet

Ja selvsagt. Barna liker renhetsfølelsen like godt som vi voksne.

Deilig å sovne ren og pen

Skrevet

Tipper det er like vanlig som uvanlig. Her bades det stort sett hver dag i sommerhalvåret da de er synlig møkkete fra topp til tå, men unngår å vaske håret mer enn et par ganger i uken maks. Om vinteren bades det sjeldnere, rundt 1-2 ganger i uken og ellers ved behov.

Skrevet

Her er de i dusjen 1-2 ganger i uka. Evt oftere om det måtte være behov, men sjelden. Klut med såpevann fungerer hver morgen.

Anonymous poster hash: 08b01...a42

Skrevet

dusjer/bader annenhver dag eller ved behov.

Anonymous poster hash: c35cc...f67
Skrevet

Tipper det er like vanlig som uvanlig. Her bades det stort sett hver dag i sommerhalvåret da de er synlig møkkete fra topp til tå, men unngår å vaske håret mer enn et par ganger i uken maks. Om vinteren bades det sjeldnere, rundt 1-2 ganger i uken og ellers ved behov.

Samme her.

Anonymous poster hash: 1bdff...f95

Gjest Julia1984
Skrevet

Bader ca 1-2 ganger i uka. Dusjer de dager de ikke bader.

Har typisk aktive barnehagebarn som er dekket av møkk når jeg hentet de. Deilig!!! Går i bhg som er ute mesteparten av dagen. Eldste har begynt på skole/SFO og er veldig aktiv i SFO tiden. Selvsagt er det deilig å avslutte dagen med dn rask dusj.

Men i slike tråder blir jeg faktisk ganske rysta over hygienen i de mange hjem!!

Skrevet

"Selvsagt er det deilig å avslutte dagen med en rask dusj". Hadde det vært så vel. Her er gutten livredd for alt som har med bading og dusjing å gjøre. Det er en kamp og et hodebry for oss foreldre. Vær klar over at dere er heldig som kan dusje/ bade ungen uten at det er en traumatisk opplevelse for barnet.

Skrevet

Her dusjes det hver dag. Men det er fordi 1-åringen er så full av mat etter å ha spist selv, og da er det lettere å ta ett raskt bad enn å vaske med klut. Og da hopper gjerne 4-åringen oppi også.

Når det blir mindre matsøl blir det vel dusjing av ungene hver 2-3 dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...