Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #26 Skrevet 22. august 2013 Hvor mange dager får man om man er alene med et barn med spesielle omsorgsbehov? Jeg mener jeg har 10 + 10 dager (dvs "mine" dager + fars dager) og i tillegg har 10 dager pga barnets sykdom, men arbeidsgiver mener jeg har maks 20 dager uansett? Har kun ett barn Nå er det heldigvis ikke et problem fordi jeg ikke har vært i nærheten av å gå over grensen, altså Anonymous poster hash: 6da31...f3d Hvis du er aleneforsørger, har du i utgangspunktet 20 dager. Dersom du har fått innvilget ekstra dager pga kronisk sykt barn, har du 20 dager ekstra. Du har altså totalt 40 dager, og arbeidsgiveren din tar feil. Alt over 10 dager kan arbeidsgiver kreve refundert fra NAV. Anonymous poster hash: a5d8a...e51 Takk for svar! Er sånn jeg har forstått det selv også, men arbeidsgiver har tydeligvis ikke samme forståelse Anonymous poster hash: 6da31...f3d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #27 Skrevet 22. august 2013 Dere vet at det ikke er 10 dager pr barn? Er ikke sånn at om man har tre barn så har mor 30 dager og far 30 dager altså Det er inntill 15 dager dersom man har omsorg for mer enn to barn, altså, tre barn = 15 dager på mor, og 15 på far. Dere som har igjen 29 dager har gjerne barn med diagnoser, eller som er kronisk syke? Anonymous poster hash: d3f34...871 Jeg svarte hva vi har igjen til sammen, siden spørsmålet var hvor mange dager "dere" har igjen. Vi har 15 dager hver siden vi har 4 barn, altså 30 dager til sammen. I år har vi foreløbig ikke brukt noen sykt barn dager og har derfor 30 igjen, tilsammen selvfølgelig. Regner ikke med at vi kommer bruke noe særlig av disse dagene, vi gjøre sjelden det. Vi flexer heller og jobber halve dager hver så vi slipper fravær på jobb. Anonymous poster hash: b5f46...087
Cruella De Vil Skrevet 22. august 2013 #28 Skrevet 22. august 2013 Jeg har 5 dager igjen, samboeren min har vel ca. det samme, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #29 Skrevet 22. august 2013 Jøss, så mange dager dere har igjen. Vært heldige med lite sykdom dere da Anonymous poster hash: 3ff24...66d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #30 Skrevet 22. august 2013 Alle - vet ikke hvor mange det er jeg... har bare brukt 1 i min datters 5-årige liv.... Anonymous poster hash: 134a4...3a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå