Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 Hjemmelagede supper er både sunt og billig:) Potetuppe, blomkålsuppe, god gammeldags grønnsakssuppe osv.. Suppe er den eneste måten jeg får i barna kokte grønnsaker:) Anonymous poster hash: 6d87f...717
Edelweis Skrevet 21. august 2013 #3 Skrevet 21. august 2013 frossen lapskausblanding buljong pølser mine barn elsker det!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #4 Skrevet 21. august 2013 Lapskaus Fiskegrateng (5pk på rema nå for 100kr) Supper Fisk (frossen) Anonymous poster hash: 17dc6...bb9
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #5 Skrevet 21. august 2013 Nå er jeg over gjennomsnittet glad i supper for tiden, men anbefaler å lage svære porsjoner av lapskaus (enten med svineknoke eller oksebog), ertesuppe, tomatsuppe eller slikt. Det er veldig godt, billig per porsjon og er veldig enkelt til middag når det først er klart :-) Ellers er det også billig å lage det meste fra bunnen. Kjøp first price karbonadedeig (600 g) - det er billig, kjøpt råvarene etter sesong og så uforarbeidede som mulig. Eksempelvis koster 500 g fersk laks (4 fileter) 42 kr på rema, og med poteter og hjemmelaget agurksalat er det billig synes jeg. Anonymous poster hash: da970...afb
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #6 Skrevet 21. august 2013 Dytter litt Anonymous poster hash: 39852...00c
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #7 Skrevet 21. august 2013 Lag fra bunnen av. Lag saus raskt og enkelt ved å helle litt buljong, fløte og/eller hakket hermetisk tomat + løk i stekepannen eller ildfastformen du steker fisken/kjøttet i. Slik at det får surre sammen med kjøttkraften. Et supert triks, lånt fra Hellstrøm: Kjøp store pakker med koteletter på tilbud, del opp i passe antall koteletter til en middag og frys ned porsjonsvis. Ta opp og legg i kjøleskap om morgenen. På ettermiddagen skjærer du enkelt av kjøttet fra de halvfryste kotelettene. Skjær i strimler og bruk som strimlet svinekjøtt til grytretter, sursøt saus, wok, o.l. Anonymous poster hash: 5daf4...b57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå