Gå til innhold

Endelig min tur!! Fødehistorie <3

Anbefalte innlegg

Så var det endelig min tur :)

Etter mye falske rieer i over en uke som tok seg godt opp i helgen reiste vi først til fødeavdeling mandag kveld for sjekk da rieene kom med 5 min mellom og varte 1 min. Fikk da det største slaget i fjeset ever! Langt bak, ikke modent, fikk kanskje en fingertupp oppi. Ble veldig lei da rieene var like gale som når vi ble innlagt med førstemann og hadde da 4 cm..

Reiste hjem og la oss. På morgen tok rieene seg opp men var veldig uregelmessig hele formiddag og kom med alt fra 2-8 min mellom. Hadde time hos jm kl 15, og hadde da gode tak med ca 5-6 min mellom. Forklarte jm kor sliten eg var og at det var veldig vanskelig å vite korti eg faktisk sku ringe fødeavdeling da det allerede var vondere enn langt uti første fødsel.

Jm bestemte seg for å ta en us og kunne konstatere 3 cm og midtstilt. Hun kunne også kjenne hode.. Jippi :)

Reiste hjem og ringte føden i 17 tiden da rieene kom med 5-6 min.

Kom inn i 18 tiden og hadde da 4-5 cm og veldig sprengt vannblære over hode.

Fikk klyster kl 19.

Rieene var vond men eg ventet hele tiden på at de skulle ta seg opp. Varte bare 40-50 sek og eg hadde gode pauser mellom. Jm var helt imponert over kor rolig eg pustet meg gjennom rieene og ventet tydeligvis på at de skulle ta seg opp litt hun og.

Ble sjekket igjen kl 20.30. Hadde da til tross for korte rieer komt opp i 7 cm og eg kunne endelig få komme i badekaret.

Hadde vel ca to rieer i badekaret før ballongen sprakk og vannet gikk kl 21.05.

Da kom trykketrangen med engang og rieene var grusomme! Fikk ringt på og jm sjekket meg til 10 cm, hode var ikke helt på bekkenbunn men eg fikk bare begynne å presse hvis eg måtte.

Ønsket ikke noe vannfødsel så fikk hjelp opp av badekaret og prøvde å stå på knærne foran senga for å avlaste halebeinet som knakk under forrige fødsel. Følte ikke eg fikk godt nok trykk ned i denne stillingen og ble veldig sliten i beina. Så fikk ligge på siden i senga og holde rundt lårene. Da kom hode til syne med engang :) helt grusomt når hode sto i åpning gjennom to rieer men så var han ute kl 21.26 :) skrek med engang og helt velskapt :) ingen rift eller sting.

En helt fantastisk fødsel når eg ser tilbake! Men gikk litt vel fort når vannet først gikk! Tror mannen fikk litt sjokk når eg gikk i fra verdens mest roligste fødekvinne til total angst på 1 sek ;) tror eg skal være glad den vannblæren ikke gikk før.

Utrolig godt å være ferdig. Nå nyter vi prinsen på familierom og storesøster har akkurat vært her med besteforeldre :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144074332-endelig-min-tur-f%C3%B8dehistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...