Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #1 Skrevet 21. august 2013 Har hatt en ganske lang periode med dårlig råd og med noe uforutsett i sommer så er jeg rett og slett blakk. Går akkurat litt i minus hver mnd, som jeg retter opp når lønningen kommer inn den 30. Har jo klaget litt og kjæresten (vi bor hver for oss og har ikke barn sammen) har forstått hvordan det ligger ann. For ca 1 mnd siden sa han: Jeg bestiller en sydentur til oss til høsten også glemmer du problemene. Da skal vi bare kose oss. Jeg takket og syntes det hørtes veldig koselig ut. Men idag fikk jeg en sms (han er borte på jobb): Hei, fint om du kan overføre 5300.- til meg, fikk kontonr, jeg har betalt hele reisen. Kan si jeg fikk sjokk. Jeg forstod det jo sånn at han skulle spandere. Er det virkelig mulig å misforstå det han først sa? Jeg synes ikke det. Så nå går jeg altså 5000.- minus denne mnd. Anonymous poster hash: 239fd...1e9
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 Dust. Seriøst. Jeg gir deg en utgift på 5000,- så du kan glemme utgiftene dine.. si du trodde turen var ment som en gave, og at du ikke har penger nå til å betale, og det vet han jo.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #3 Skrevet 21. august 2013 Fy faen for en idiot,da hadde jeg sagt at jeg ikke har råd og droppet hele fyren Anonymous poster hash: c3295...ab9
Himmel og hav Skrevet 21. august 2013 #4 Skrevet 21. august 2013 Men, kjære vene da! Skjønte han ingenting? Hvordan tror han at du skal glemme de økonomiske problemene dine ved å bruke mer penger du ikke har? Jeg hadde også trodd at han ville spandere, for ingen foreslår vel for noen som ikke har nok penger at de skal bruke litt mer.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #5 Skrevet 21. august 2013 Da hadde jeg bedt han avbestille for de 5000 hadde jeg ikke betalt. Dessuten må du sikkert stå for dine egne lommepenger og da går du mange tusen i minus. Jeg hadde ikke klart å kose meg på en sydentur på krita. Anonymous poster hash: 98fda...7e5
Musemorbr / Skrevet 21. august 2013 #6 Skrevet 21. august 2013 Jøss... høres ut som at han styrer dere rett mot neste sesong av luksusfellen. Her bør du snakke tydelig, hvis du ønsker en fremtid med mannen, for han virker til å mangle noe vesentlig og viktig som man faktisk trenger i et forhold, nemlig økonomisk forståelse og evnen til kommunikasjon.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #7 Skrevet 21. august 2013 ville også bare skrevet tilbake : "har ikke penger, sorry, får bli en annen gang" Anonymous poster hash: a67ad...604
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #8 Skrevet 21. august 2013 Nei, vettu, da er det bare å si "nei takk, jeg har ikke råd til syden-tur, det trodde jeg du hadde forstått." Han kan da rejse med en kompis eller betale for deg og. Det er ikke slik at man bestiller en sydentur til noen uten at de vet det og så kan regne med å få betaling fra dem man har bestilt til. Anonymous poster hash: 59f26...340
Deresnabo Skrevet 21. august 2013 #9 Skrevet 21. august 2013 For ikke å snakke om en sydentur til over 5000 kr per pers utenom fellesferien. Hvor skal han hen? Mistenker at han prøver å få seg en gratis tur på din bekostning.. Hadde sagt som det er, at jeg trodde at han skulle spandere og drar ikke for jeg ikke har råd.
Gjest Ziva Skrevet 21. august 2013 #10 Skrevet 21. august 2013 Har du sagt ja til sydentur da? Var dere enige om at han skulle bestille tur til dere?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #11 Skrevet 21. august 2013 Som forklart over her, jeg trodde jo han skulle spandere pga måten han sa det på. Så jeg takket jo ja og at det hadde vært hyggelig. Tror nok jeg ber han invitere med en kompis istedet ja. Kan ikke la det økonomiske gli ut mer. Bør vel også revurdere forholdet. Han virker jo nesten dum Anonymous poster hash: 239fd...1e9
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #12 Skrevet 21. august 2013 Da hadde jeg sagt sorry jeg har ikke råd og det vet du:) Så dumper du han:) Anonymous poster hash: 543ee...1a0
Light of my life Skrevet 21. august 2013 #13 Skrevet 21. august 2013 For ikke å snakke om en sydentur til over 5000 kr per pers utenom fellesferien. Hvor skal han hen? Mistenker at han prøver å få seg en gratis tur på din bekostning.. Hadde sagt som det er, at jeg trodde at han skulle spandere og drar ikke for jeg ikke har råd. Du er sjokkert over at en sydentur utenom fellesferien koster 5000?? Da har du virkelig ikke reist mye!! Sjekket hva det koster på Farris bad (Larvik), jeg og mannen vurderer å dra dit på bryllupsdagen, men da snakker vi over 5000 for en helg.... Å reise er dyrt, hvis man vil ha ok standard ihvertfall.
Gjest Skrevet 21. august 2013 #14 Skrevet 21. august 2013 Akkurat som å høre mannen min, da vi var på datern. Skulle brått ha tilbake pengene da turen var over, fordi kompisen hans mente det!! Dette har han angret i ettertid, da jeg synes dette var en smule merkelig måte å spandere på. Si i fra i kalrtekst hva du mener NÅ!!
Gjest Ziva Skrevet 21. august 2013 #15 Skrevet 21. august 2013 Hvis han vet hvordan du har det økonomisk så er han en stor idiot som har bestilt tur og forlanger at du betaler. Gi klar beskjed om at dette passer ikke inn i din økonomi og så revurderer du forholdet.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #16 Skrevet 21. august 2013 Det samme tenker jeg. Vi betaler det dobbelte minst. 35.000 for to voksne og baby for hotell og fly. For ikke å snakke om en sydentur til over 5000 kr per pers utenom fellesferien. Hvor skal han hen? Mistenker at han prøver å få seg en gratis tur på din bekostning.. Hadde sagt som det er, at jeg trodde at han skulle spandere og drar ikke for jeg ikke har råd.Du er sjokkert over at en sydentur utenom fellesferien koster 5000?? Da har du virkelig ikke reist mye!! Sjekket hva det koster på Farris bad (Larvik), jeg og mannen vurderer å dra dit på bryllupsdagen, men da snakker vi over 5000 for en helg.... Å reise er dyrt, hvis man vil ha ok standard ihvertfall. Anonymous poster hash: ebfaf...666
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. august 2013 #18 Skrevet 21. august 2013 Jeg tenker at han enten har misforstått helt i forhold til det du har sagt. Sånn at han har forstått at det bare var akkurat da du hadde dårlig råd. Eller så er han bare helt bortreist og har ikke hørt hva du har sagt. Virker uansett veldig rart. Hadde ikke vært med på tur! Hadde tenkt nøye gjennom dette forholdet.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #19 Skrevet 21. august 2013 Skal snakke med han imorgen. Han jobber nå. Og nei, han kan ikke ha misforstått. Har vært åpen om hvordan økonomien er for tiden. Anonymous poster hash: 239fd...1e9
smiia Skrevet 21. august 2013 #20 Skrevet 21. august 2013 Slik som situasjonen har utviklet seg, tolker jeg han dithen at han er en person som ikke er helt voksen i tankegangen, er litt uansvarlig og har sansen for lettvinte løsninger. Altså at det han kommuniserer er "nå har du hatt dårlig råd så lenge og gått og hatt det kjipt, så nå driter vi i hele økonomien og har det gøy isteden" Denne uansvarlige tankegangen, samt at han ikke tilbyr seg å hjelpe deg ut av det økonomiske uføret isteden, ville fått meg til å bli veldig skeptisk til enffremtid med han med huslån og andre økonomiske forpliktelser.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #21 Skrevet 21. august 2013 Han virker litt distre, men tror han mener det bare godt. Han har "overrasket" HI med en sydentur, og tenkt at de skal ha en romantisk og koselig tur sammen, slik at hun får problemene litt på avstand. Skjønner jo at det ikke er bare-bare for han å legge ut 5000 kr heller for turen. Spesielt hvis forholdet er relativt nytt. Dumt å dumpe han bare pga. dette. HI bør snakke med fyren og forklare at turen er for dyr. Er bare å unnskylde seg med at hun trodde turen skulle bli billigere (Norwegian flyr jo til syden for en tusenlapp, og hotell kan koste noen hundre kroner pr natt for to). Så får HI se hva fyren svarer. Kanskje han tilbyr seg å betale mer, spandere mer av maten i syden eller liknende.. Anonymous poster hash: cc239...327
Deresnabo Skrevet 21. august 2013 #22 Skrevet 21. august 2013 Det samme tenker jeg. Vi betaler det dobbelte minst. 35.000 for to voksne og baby for hotell og fly. For ikke å snakke om en sydentur til over 5000 kr per pers utenom fellesferien. Hvor skal han hen? Mistenker at han prøver å få seg en gratis tur på din bekostning.. Hadde sagt som det er, at jeg trodde at han skulle spandere og drar ikke for jeg ikke har råd.Du er sjokkert over at en sydentur utenom fellesferien koster 5000?? Da har du virkelig ikke reist mye!! Sjekket hva det koster på Farris bad (Larvik), jeg og mannen vurderer å dra dit på bryllupsdagen, men da snakker vi over 5000 for en helg.... Å reise er dyrt, hvis man vil ha ok standard ihvertfall. Anonymous poster hash: ebfaf...666 Det spørs hvordan man reiser. Men hva vet vel jeg å reise økonomisk
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #23 Skrevet 21. august 2013 Ikke rart det er mange alenemødre her inne når man skal dumpes for alt. Trist i grunn. Anonymous poster hash: b9ab9...178
mrsrogaland. Skrevet 22. august 2013 #24 Skrevet 22. august 2013 35000? Å reise trenger slettes ikke være så dyrt. Jeg reiser til Budapest i høst. Vi måtte ut med 7000kr for fly og 5stjernes hotell med spa, for 2 personer, tur/retur! Tidligere har jeg funnet Hotel og fly for to pers til både Roma og Kanariøyene for rundt samme pris. Joda, stort sett er det litt dyrere, men å reise billig handler om planlegging. Setter man seg ned, går igjennom alle flyselskaper og reiseselskaper, så kan man få det rimelig billig med gode hoteller. Jeg har aldri forstått de som bruker massevis av tusen for å reise. Når jeg skal ut å reise vil jeg ha mest mulig luksus for pengene, og det går faktisk ann å få om man bruker litt tid, planlegger og søker rundt.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #25 Skrevet 22. august 2013 Jeg hadde takket pent nei og bedt ham avbestille, og bare forklart at du nok har misforstått. Forklar en gang til at du mente du hadde dårlig råd, og trodde han ville spandere tur på deg. Du mente ikke at han skulle bestille tur for så å få igjen penger, du trengte ikke et midlertidig lån hvis han trodde det. Han har helt klart misforstått noe alvorlig her.. Anonymous poster hash: 94337...728
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå