Gå til innhold

LillaGorilla, vi har blitt nulla!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei så faen, har Luten også blitt sletta eller takka for seg?? Gaah, er jo ingen igjen her nå.

Jeg vet ikke noe om Luten - i denne sammenhengen, men et innlegg i tråden her tyder på at Lektoren har blitt overmoderert. :-/ 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei så faen, har Luten også blitt sletta eller takka for seg?? Gaah, er jo ingen igjen her nå.

Jeg vet ikke noe om Luten - i denne sammenhengen, men et innlegg i tråden her tyder på at Lektoren har blitt overmoderert. :-/ 

Hvis du ser på brukernavnet til Luten ser du at hun står som "Gjest", dvs at brukeren er slettet.

Skrevet

Hvis du ser på brukernavnet til Luten ser du at hun står som "Gjest", dvs at brukeren er slettet.

For noen stakkarer!!! 

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg skjønner ingenting av denne tråden og aner ikke hva som har skjedd de siste dagene. Men synes det er trist at så mange flotte damer forsvinner; lektor, ziva, patetica, amadine og luten.

Hvis dere titter innom i ny og ne skal dere vite at jeg har satt stor pris på deres råd og støtte. Og ikke minst deres humor. Jeg kommer til å savne de gode krangledamene mine!

Skrevet

Jeg skjønner ingenting av denne tråden og aner ikke hva som har skjedd de siste dagene. Men synes det er trist at så mange flotte damer forsvinner; lektor, ziva, patetica, amadine og luten.

Hvis dere titter innom i ny og ne skal dere vite at jeg har satt stor pris på deres råd og støtte. Og ikke minst deres humor. Jeg kommer til å savne de gode krangledamene mine!

Enig med Kira

Dette er bare trist

Skrevet

Enig med Kira

Dette er bare trist

Nå får jeg ikke sove i natt. Hva er dette for noe dritt?

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Dette ble jo bare for dumt!

Er det noen som jobber i kulissene for å slanke forumet eller? Jeg har aldri sett på maken til surr og rot!

I utgangspunktet syns jeg de som sletter seg pga helgas moderering, som btw må ha foregått under en god del promille, overreagerer litt selv om jeg skjønner at det er den berømte dråpen.

Selv har jeg ikke latt meg provosere av dette, men når så mange flittige og trofaste brukere sletter seg blir forumet kraftig forringet og lysten til å fortsette her inne forsvinner litt etter litt.

Om det er så at Sug Lut med flere er slettet av moderator og ikke har slettet seg selv, håper jeg at det blir en kraftig oppvask på kammerset og en uforbeholden unnskyldning blir forelagt brukerene.

Skrevet (endret)

Har ikke helt fått med meg oppstusset, men så gjennom innleggene til moderator IS nå, og er enig i at mye tyder på at han/ hun blir litt personlig provosert og i tillegg sletter for mye. Det må være rom for gode, dampende diskusjoner her inne også som inneholder ett og annet rasende innlegg fra en anonym, så lenge de det gjelder klarer å forsvare seg, og det er saksangrep og ikke stygge personangrep det er snakk om.

Det er også en underlig ting å påstå at det småfrekke uttrykket "Hvis du ikke evner å se at..." som Sug lut skrev som svar til moderator etter sletting av en tråd, på noe vis kan likne på forsøk på diagnostisering av moderator...

Ellers er det nok en del stygge innlegg i tråder som har blitt låst som har blitt fjernet før låsing, og det er nok en medvirkende årsak til at de har blitt låst.

Men Elin burde nok likevel se på dette....

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Hvor ble det av ytringsfriheten? Noen burde ta seg et skikkelig oppfriskningskurs i betydningen av de Norske Lover og dets innhold.

Å kunne diskutere offentlige personer burde jo være verdens største selvfølge.

Snakk om å skyte spurv med kanoner. Noen har satt seg for hardt ned på en kjepp.

Skrevet

I disse tider byr jeg på en transkripsjon av et intervju med den omtalte dama. At hun er god til å snakke for seg, kan vel diskuteres i dette tilfellet i hvert fall. 

Bjørn Myklebust: Hva er norsk kultur?

Siv Jensen: Heh. Den debatten har vi ofte hatt. Det som er utgangspunktet for den rapporten som vi skal diskutere i dag, er at norsk innvandringspolitikk ikke er bærekraftig. Derfor så har vi hatt et internt utvalg som har jobbet med å se på ulike tiltak for å styrke Norges muligheter til å takle dette i fremtiden, for å redusere utgiftene. Vi må med andre ord snu alle steiner.

Så er det sånn at mange av de forslagene som utvalget har lansert, allerede er Fremskrittspartiets politikk, men noen av de er nye. Og det er tiltak som vi har tenkt å diskutere grundig, og se på om - og hvis - og når, vi eventuelt vil implementere [dem] som Fremskrittspartiets politikk.

Men jeg er veldig glad for at noen tør å tenke nye tanker, og så er jeg jo ikke veldig overrasket, da, over at forslagene våre blir sablet ned nesten uten at man har rukket å tenke igjennom hva de innebærer. Sånn har det alltid vært i debatten om norsk asyl- og innvandringspolitikk, hver gang vi har gått foran og tenkt nytt, har de andre kappes om å ta avstand fra det, for så ti-femten-tjue år etterpå å være enige likevel.

BM: Det var et langt svar på noe som ikke var spørsmålet. Hva er norsk kultur?

SJ: Ja, altså, det som er utgangspunktet i denne rapporten, handler om at vi må tørre å være stolt av det norske for samtidig å kunne være rause med andre kulturer. Jeg syns det er et viktig utgangspunkt. Vi må tørre å fremheve vår kulturarv, vår særegenhet, vårt opphav, vår historie. Det mener jeg styrker enhver nasjon, når de også skal møte andre kulturer.

BM: Men Siv Jensen, dette er også svar på et spørsmål jeg ikke stilte. Jeg spurte: Hva er norsk kultur?

SJ: Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du spør om det…

BM: [Avbryter] Fordi et sentralt begrep i denne rapporten som du har bestilt er kulturell bærekraft. Og da må man kanskje definere hva norsk kultur er?

SJ: Nei, det er et innspill som har kommet i dette, og som vi gjerne tar en diskusjon om. Men det som er Fremskrittspartiets utgangspunkt i denne diskusjonen, det er at vi fremheve og tørre å være stolt av vårt opphav. Og det er jo dét den kulturdiskusjonen handler om. Det handler om vår kulturhistorie, vår identitet, vårt opphav. Og dessverre så har det vært…

BM: [Avbryter] Men hva norsk kultur er, det vil du ikke si?

SJ: Jamen, hehe, det er jo den definisjonen vi har av vår felles kulturarv som har utviklet seg gjennom mange generasjoner…

BM: Men hva er det?

SJ: …som veldig mange nå mener det er greit å sette til side i en litt misforstått toleranse overfor andre kulturer.

SJ: Norsk kultur er definert ut fra vår mangeårige bakgrunn og historie, som er… som kanskje… fremhever Norge og nordmenn mer enn man vil finne tilsvarende trekk i andre land.

BM: Er norsk kultur truet?

SJ: Det er i hvert fall sånn at jo mer vi har fokus på å legge dette til side, jo mindre tenker vi kanskje på betydningen av å minnes vår egen historie. Og jeg hører stadig flere politikere som sier at dette ikke er så viktig. Fremskrittspartiet mener det er viktig å være stolt av sin egen historie, sitt eget opphav og sin egen kultur.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

I disse tider byr jeg på en transkripsjon av et intervju med den omtalte dama. At hun er god til å snakke for seg, kan vel diskuteres i dette tilfellet i hvert fall. 

Siv Jensen: Heh. Den debatten har vi ofte hatt. Det som er utgangspunktet for den rapporten som vi skal diskutere i dag, er at norsk innvandringspolitikk ikke er bærekraftig. Derfor så har vi hatt et internt utvalg som har jobbet med å se på ulike tiltak for å styrke Norges muligheter til å takle dette i fremtiden, for å redusere utgiftene. Vi må med andre ord snu alle steiner.

Så er det sånn at mange av de forslagene som utvalget har lansert, allerede er Fremskrittspartiets politikk, men noen av de er nye. Og det er tiltak som vi har tenkt å diskutere grundig, og se på om - og hvis - og når, vi eventuelt vil implementere [dem] som Fremskrittspartiets politikk.

Men jeg er veldig glad for at noen tør å tenke nye tanker, og så er jeg jo ikke veldig overrasket, da, over at forslagene våre blir sablet ned nesten uten at man har rukket å tenke igjennom hva de innebærer. Sånn har det alltid vært i debatten om norsk asyl- og innvandringspolitikk, hver gang vi har gått foran og tenkt nytt, har de andre kappes om å ta avstand fra det, for så ti-femten-tjue år etterpå å være enige likevel.

SJ: Ja, altså, det som er utgangspunktet i denne rapporten, handler om at vi må tørre å være stolt av det norske for samtidig å kunne være rause med andre kulturer. Jeg syns det er et viktig utgangspunkt. Vi må tørre å fremheve vår kulturarv, vår særegenhet, vårt opphav, vår historie. Det mener jeg styrker enhver nasjon, når de også skal møte andre kulturer.

BM: Men Siv Jensen, dette er også svar på et spørsmål jeg ikke stilte. Jeg spurte: Hva er norsk kultur?

BM: [Avbryter] Fordi et sentralt begrep i denne rapporten som du har bestilt er kulturell bærekraft. Og da må man kanskje definere hva norsk kultur er?

SJ: Nei, det er et innspill som har kommet i dette, og som vi gjerne tar en diskusjon om. Men det som er Fremskrittspartiets utgangspunkt i denne diskusjonen, det er at vi fremheve og tørre å være stolt av vårt opphav. Og det er jo dét den kulturdiskusjonen handler om. Det handler om vår kulturhistorie, vår identitet, vårt opphav. Og dessverre så har det vært…

SJ: Jamen, hehe, det er jo den definisjonen vi har av vår felles kulturarv som har utviklet seg gjennom mange generasjoner…

SJ: …som veldig mange nå mener det er greit å sette til side i en litt misforstått toleranse overfor andre kulturer.

SJ: Norsk kultur er definert ut fra vår mangeårige bakgrunn og historie, som er… som kanskje… fremhever Norge og nordmenn mer enn man vil finne tilsvarende trekk i andre land.

SJ: Det er i hvert fall sånn at jo mer vi har fokus på å legge dette til side, jo mindre tenker vi kanskje på betydningen av å minnes vår egen historie. Og jeg hører stadig flere politikere som sier at dette ikke er så viktig. Fremskrittspartiet mener det er viktig å være stolt av sin egen historie, sitt eget opphav og sin egen kultur.

WOW  :unsure:

Skrevet

Bjørn Myklebust: Hva er norsk kultur?

Siv Jensen: Heh. Den debatten har vi ofte hatt. Det som er utgangspunktet for den rapporten som vi skal diskutere i dag, er at norsk innvandringspolitikk ikke er bærekraftig. Derfor så har vi hatt et internt utvalg som har jobbet med å se på ulike tiltak for å styrke Norges muligheter til å takle dette i fremtiden, for å redusere utgiftene. Vi må med andre ord snu alle steiner.

BM: Det var et langt svar på noe som ikke var spørsmålet. Hva er norsk kultur?

SJ: Ja, altså, det som er utgangspunktet i denne rapporten, handler om at vi må tørre å være stolt av det norske for samtidig å kunne være rause med andre kulturer. Jeg syns det er et viktig utgangspunkt. Vi må tørre å fremheve vår kulturarv, vår særegenhet, vårt opphav, vår historie. Det mener jeg styrker enhver nasjon, når de også skal møte andre kulturer.

BM: Men Siv Jensen, dette er også svar på et spørsmål jeg ikke stilte. Jeg spurte: Hva er norsk kultur?

SJ: Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du spør om det…

BM: [Avbryter] Fordi et sentralt begrep i denne rapporten som du har bestilt er kulturell bærekraft. Og da må man kanskje definere hva norsk kultur er?

SJ: Nei, det er et innspill som har kommet i dette, og som vi gjerne tar en diskusjon om. Men det som er Fremskrittspartiets utgangspunkt i denne diskusjonen, det er at vi fremheve og tørre å være stolt av vårt opphav. Og det er jo dét den kulturdiskusjonen handler om. Det handler om vår kulturhistorie, vår identitet, vårt opphav. Og dessverre så har det vært…

BM: [Avbryter] Men hva norsk kultur er, det vil du ikke si?

SJ: Jamen, hehe, det er jo den definisjonen vi har av vår felles kulturarv som har utviklet seg gjennom mange generasjoner…

BM: Men hva er det?

SJ: …som veldig mange nå mener det er greit å sette til side i en litt misforstått toleranse overfor andre kulturer.

BM: Men hva er det?

SJ: Norsk kultur er definert ut fra vår mangeårige bakgrunn og historie, som er… som kanskje… fremhever Norge og nordmenn mer enn man vil finne tilsvarende trekk i andre land.

BM: Er norsk kultur truet?

SJ: Det er i hvert fall sånn at jo mer vi har fokus på å legge dette til side, jo mindre tenker vi kanskje på betydningen av å minnes vår egen historie. Og jeg hører stadig flere politikere som sier at dette ikke er så viktig. Fremskrittspartiet mener det er viktig å være stolt av sin egen historie, sitt eget opphav og sin egen kultur.

Ein har eigentleg lite behov for å sette dama i dårleg lys, det får ho fint til sjølv..
Skrevet

Nå. Lo. Jeg. Litt.

Eller, ganske mye, egentlig.

Men jeg blir vel (k) nulla, eller alternativt sperra, for å si det.. :P

Skrevet

Fnis 

• 1 måned senere...
Skrevet

Burde ikke dere kjerringer (sug lut, Doppler og Patetica) vært ute av dette forumet for mange år siden? Nå må jo ungene deres snart være voksne? :P

Hilsen ei som ikke har vært inne her på 4 år og ser at ingenting har forandret seg.....

Måneskinnsdama!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...