Gå til innhold

Medisinere latoseintoleranse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett inn en k i overskriften.

Skrevet

Hva mener du med å medisinere?

Anonymous poster hash: 84d21...271

Skrevet

Finnes tabeletter å ta så man kan leve et liv uten å tenke noe særlig over melkeinntak.

Prolaktas

Digestive advantage

Nettopp fått bekreftet intoleranse hos barnet vårt og far vil medisinere.

Mener barnet kan få et lettere liv med dette tilskuddet.

Jeg er derimot veldig skeptisk.

Ønsker å søke erfaringer.

Skrevet

Enzymtabletter har jeg lest om og tenker det kan være praktisk ved feks bursdager.

Skrevet

Finnes tabeletter å ta så man kan leve et liv uten å tenke noe særlig over melkeinntak.

Prolaktas

Digestive advantage

Det blir dyrt i lengden, for de tablettene koster en del.

Jentene mine har laktoseintoleranse, samt mannen pr nå pga nyoppdaget cøliaki. Vi lever laktosefritt i hverdagen, og er det noe spesielt tar de enzymer.

Gjest amandine
Skrevet

Jeg tror nok det enkleste er rett og slett å legge om kosten. Jeg har laktoseintoleranse selv, og det er ikke noe problem. Har aldri tatt tabletter, riktignok, men kan ikke tenke meg at det kan være en god permanent løsning. Lykke til! Det begynner å bli så mange gode produkter på markedet at dette er ikke noe stort problem lenger.

Skrevet (endret)

Prolaktas

Digestive advantage

Jentene mine har laktoseintoleranse, samt mannen pr nå pga nyoppdaget cøliaki. Vi lever laktosefritt i hverdagen, og er det noe spesielt tar de enzymer.

Han vil bestille fra Amazon. 20 dollar for 32 tabl. Og mener det i lengden blir billigere enn laktosefritt kosthold Endret av Basill med yngler
Skrevet

Det er ikke alltid tablettene "funker". Vi lever laktosefritt, fordi mann og barn tåler det ikke. Har prøvd laktrasetabletter flere ganger, med vekslende hell. Vill defintivt lagt helt om på kostholdet og ikke basert meg på tabletter i hverdagen.

Skrevet (endret)

Prolaktas

Digestive advantage

Han vil bestille fra Amazon. 20 dollar for 32 tabl. Og mener det i lengden blir billigere enn laktosefrie tabl.

Jeg ville ha konferert nøye med legen om dette er et produkt man anbefaler til barn. Mine jenter har etter noe tid på diett opparbeidet toleranse for noe laktose, men da etter streng diett.

Jentene har prøvd prolaktas, men de fungerte dårlig. Så her bruker vi laktosefri rømme, yoghurt, havremelk, soyais og ellers produkter fri for laktose. Ikke noe problem!

Kan anbefale en app som heter check content. Der scanner du inn strekkoden og får beskjed om hvilke allergener produktet inneholder. http://www.checkcontent.no/

Endret av HvittHus
Skrevet

Det er ikke alltid tablettene "funker". Vi lever laktosefritt, fordi mann og barn tåler det ikke. Har prøvd laktrasetabletter flere ganger, med vekslende hell. Vill defintivt lagt helt om på kostholdet og ikke basert meg på tabletter i hverdagen.

Har lest vekslende erfaringer ja.

Og mener at hvis det er bedre så hvorfor bruker ikke alle dette.

Skrevet

Prolaktas

Digestive advantage

Han vil bestille fra Amazon. 20 dollar for 32 tabl. Og mener det i lengden blir billigere enn laktosefrie tabl.

Jeg ville ha konferert nøye med legen om dette er et produkt man anbefaler til barn. Mine jenter har etter noe tid på diett opparbeidet toleranse for noe laktose, men da etter streng diett.

Jentene har prøvd prolaktas, men de fungerte dårlig. Så her bruker vi laktosefri rømme, yoghurt, havremelk, soyais og ellers produkter fri for laktose. Ikke noe problem!

Kan anbefale en app som heter check content. Der scanner du inn strekkoden og får beskjed om hvilke allergener produktet inneholder.

Supert! Den skal jeg laste ned.

Skrevet

Glemte å tilføye at laktosefritt kosthold ikke koster mange kronene ekstra. Hadde det vært cøliaki derimot. :(  Mannen min går på glutenfritt kosthold, og det koster en del mer enn normalt.

Skrevet

Anbefaler heller å bruke laktosefri mat, eller å lage mat uten melk i (rema 1000 sin app har noen gode middager uten melk i) :)

Latrase fungerer somregel, men for min del funker den på en middag med litt melk i, mens ikke på to kakestykker med vanlig krem i. 

Skrevet

Fint å få erfaringer. Mannen har sett lyset og beskylder meg for å gjøre livet til barnet vanskeligere ved å nekte å ta tilskudd daglig.

Skrevet

Har selv brukt prolaktas, og var fornøyd med det. Det fungerte bra til hverdags, men jeg ble fortsatt dårlig hvis jeg feks spiste krem eller is.

Jeg valgte å slutte på prolaktas fordi jeg uansett ikke bruker så mye melk i matlagningen, og pillene koster jo litt. Butikkene har blitt flinke til å ha laktosefrie varer, og de er også rimelige i pris. Før måtte jeg ut med 30 kr for en kartong melk.

Med så mange gode alternativer det finnes i dag syntes jeg det beste er å bruke laktosefrie produkter :)

Anonymous poster hash: f3e97...ded
Skrevet

Fint å få erfaringer. Mannen har sett lyset og beskylder meg for å gjøre livet til barnet vanskeligere ved å nekte å ta tilskudd daglig.

Hva med å gå med på et kompromiss? Tilskudd når man skal spise ute eller hos andre også har man laktosefritt hjemme. 

Å basere seg på slike tilskudd er jo litt gambling siden de ikke alltid fungerer som de skal på alle, for noen fungerer de slik de skal mens for andre ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...