Gå til innhold

Noen som har strikket puff her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å strikke en puff, men hva slags garn trenger jeg?

Pinnestørrelse? Og hva bruker man som innhold i puffen?

Noen som har en oppskrift til meg? ;)

Har sett litt på det pickles fat & happy garnet, men det er da så dyrt?! Finnes det andre (billigere) alternativer til det garnet?

Anonymous poster hash: 60f9b...417
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nille har billig og bra garn. Hva du vil strikke i er jo litt opp til deg. Jeg vet mamma har heklet en puff med nillegarn og det ble bra, men det sto at den skulle fylles med fire puter. Hun la bare putene inni, og den har blitt herjet med at noen barn så den ser ikke så pen ut nå.

Nå strikker hun og skal tove en puff som blir i ganske lik str. Der står det at hun skal bruke innmaten av 10puter. Det står i bruksanvisningen at de har brukt 10 ikea puter, vanlige hodeputer for der er de billige. Så med 6 puterr mer bil jeg tro den blir fast og holder mye bedre med litt bruk.

Oppskriften var i ett blad hun fant for litt siden, den har jeg ikke.

Anonymous poster hash: 7c2eb...d6f

Skrevet

Takk, for svar :)

Du vet vel ikke hva det garnet heter? Eller tykkelsen på det? Og tykkelsen på pinnene?

Går sikkert ann å bruke en gammel dyne eller noe å ha inni og..

Anonymous poster hash: 60f9b...417
Skrevet

Anbefaler pickles sitt garn, selvom det er dyrt. har strikket en puff i det garnet, og det er veldig god kvalitet.

De har også et tykt garn på Bogerud, jeg husker ikke merket. det er også ganske dyrt, men litt rimeligere enn pickles. evt kan du strkkke med feks tredobbelt billiggarn, men da blir ikke holdbarheten like god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...