Gå til innhold

Jobber dere?

Tvillingerx2

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er mamma til tvillinger på 2 år. Nå er jeg 13 uker på vei med tvillinger. Jeg er så UTROLIG sliten om dagen. Har vært sykemeldt i noen uker nå. Startet med blødninger. Jeg har levert ungene i bhg hver dag og ladet meg når de er der. Etter endt barnehagedag er det bånn gass i hjemmet akkurat som det skal være! Jeg og vært plaget med bekkenet og hodepine. Sykemeldingen går ut denne uken. Blødningene har fortsatt men ul har vist at de små i magen har det bra.

Jeg ser ikke for meg å overleve med å gå på jobb?!!? Jeg blir så sur og gretten om jeg ikke får hvilt meg på dagen før ungene kommer hjem. Jeg føler meg på ingen måte i form til det. Hadde ikke trodd jeg skulle føle meg så slapp så tidlig. Hvordan er formen deres? Går dere på jobb?

Fortsetter under...

Ja, jeg jobber:) Har noen timer fri i uken i forbindelse med bekkenbehandling. Håper på å kunne fortsette med jobb til uke 26-28. Er nå 17+1. Blir litt sprø av å tenke på å gå hjemme så lenge frem til fødsel, men det kjennes vel greit den dagen man får beskjed om å trappe ned;) Noen andre som har jobbet frem til uke 28, evt mer? Har hatt 2 fine svangerskap tidligere, der jeg har gått til uke 42 før de har kommet ut-så jeg kjenner meg ikke så engstelig for en tidlig fødsel, men det får sykehuset avgjøre etterhvert. Har jo ikke vært på ordinær UL ennå, og er ikke særlig større enn mine forrige graviditeter, men har fått dårlig bekken:( Så det kan jo være at det setter en stopp på jobben etter hvert....

Hei! Jeg er mamma til tvillinger på 2 år. Nå er jeg 13 uker på vei med tvillinger. Jeg er så UTROLIG sliten om dagen. Har vært sykemeldt i noen uker nå. Startet med blødninger. Jeg har levert ungene i bhg hver dag og ladet meg når de er der. Etter endt barnehagedag er det bånn gass i hjemmet akkurat som det skal være! Jeg og vært plaget med bekkenet og hodepine. Sykemeldingen går ut denne uken. Blødningene har fortsatt men ul har vist at de små i magen har det bra.

Jeg ser ikke for meg å overleve med å gå på jobb?!!? Jeg blir så sur og gretten om jeg ikke får hvilt meg på dagen før ungene kommer hjem. Jeg føler meg på ingen måte i form til det. Hadde ikke trodd jeg skulle føle meg så slapp så tidlig. Hvordan er formen deres? Går dere på jobb?

Få deg videre sykemelding sier nå jeg, ingen vits å ta noen unødig risiko!!! Og du har jo tvillinger fra før i en krevende alder, så hvil deg mens du kan. Og ang bekkenet, forhør deg om fysioterapi og gruppetrening. Jeg har god hjelp av bassengtrening/gruppetrening -men, det kommer jo an på om de har det tilbudet der du bor.

Sykemeld deg! Jeg var sykemeldt fram til uke 16.. Og nå jobber jeg 50%.. jeg har ingen barn hjemme ;) Men er veldig veldig sliten.. Er 21 uker i morra og skal på ul til tirsdag og håper kanskje ho sier jeg bør snart si stopp på jobb.. Sliter med  bekkenet og er kjempe sliten.. Jeg vet ikke helt når jeg skal gi meg. Ser fram til å gå ut i permisjon, selv om det blir lenge å vente.... (Jobber i barnehage på småbarn, så er rimelig hektisk).. 

Takk for svar alle sammen :) Har fått forbud om bassengtrening, spinning tilsvarende aktiviteter pga blødningene. Så da er det bare å høre etter. Jeg skal til legen på mandag. Har bare inntrykk av at legen er gira i å få meg i jobb. Jeg føler uansett hvordan de tilrettelegger så er jeg plaget med bekken, hodepine og ekstrem trøtthet. Sånn at det virker uoverkommelig. Våre var og prøverør og etter prøving i 4 år med de på 2 og nå 1,5 år føler jeg nok at noe henger igjen. At det og kan være en grunn til at kroppen er helt kaputt. Fikk gått meg en tur i går kveld da det var deilig :) 

Så kjekt å få svar av andre tvillingmødre. Det er noe helt annet å bære to en en det er jeg helt sikker på! 

Annonse

Hei.. Hva slags type jobb har du ? .. Er det fastlege eller fødselslege som mener du skal jobbe ? Du skal uansett sykmeldes 100 % fra uke 20-22... To tvilling par .. Wow .. Jeg synes det høres ut som mye jobb altså .. Jeg er alene og venter mine første to barn .. :-)

Jeg har fått sykemelding nå heldigvis!! :) Det var en vikar for legen min som var i permisjon. Fikk ny lege i dag som hadde full forståelse for situasjonen min! Så jeg er sykemeldt en mnd. Han sa dersom jeg skulle i jobb igjen var det max 20 % stilling (jobber til vanlig 100%) Så det var herlig! Nå skal jeg lade batteriene mens de små er på jobb, så utrolig herlig!! <3 <3 

Hei.. Hva slags type jobb har du ? .. Er det fastlege eller fødselslege som mener du skal jobbe ? Du skal uansett sykmeldes 100 % fra uke 20-22... To tvilling par .. Wow .. Jeg synes det høres ut som mye jobb altså .. Jeg er alene og venter mine første to barn .. :-)

Du er tøff alene med 2 små! Kan ikke sammenlignes da men jeg har en mann som reiser en del. Så har fått prøvd meg litt alene med de små. Syns det var litt overveldende i starten men man kommer fort inn i rutinen :)

Så bra at du fikk ny sykemelding! Ingen spøk å gå med tvillinger, det kan jeg skrive under på. Jeg har vært gravid tre ganger før, og det er ikke tvil om at det er denne gangen som er tyngst. Kroppen min sa stopp denne uken, kom meg rett og slett ikke opp av senga i går, helt utrolig sliten...... Samme i dag, så jeg ringte legen. 100% sykemelding i tre uker. Kjenner det føles godt, samtidig som jeg syns det er et bittelitt nederlag....... men helsa først! Er 17+3 i dag.

Lykke til videre, og hvil deg masse! Det skal jeg :)

• 3 uker senere...

Jeg har vært sykemeldt til nå, er i uke 21.

Ønsker sykemelding videre fordi jeg er veldig sliten og trett, samt kjenner belastningen mer og mer i bekkenet.

Er det noe regler e.l. på dette som jeg kan vise til legen dersom hun nøler med videre sykemelding? Jeg ser at noen nevner at tvillinggravide skal sykemeldes 100% fra ca uke 22.

Jeg har vært sykemeldt til nå, er i uke 21.

Ønsker sykemelding videre fordi jeg er veldig sliten og trett, samt kjenner belastningen mer og mer i bekkenet.

Er det noe regler e.l. på dette som jeg kan vise til legen dersom hun nøler med videre sykemelding? Jeg ser at noen nevner at tvillinggravide skal sykemeldes 100% fra ca uke 22.

De nasjonale retningslinjene anbefaler sykemelding fra uke 28 når man er tvillinggravid, så det hjelper deg jo ikke akkurat...Men det er jo generell lavere terskel for å sykemelde tvillinggravide for å hindre prematur fødsel, jeg fikk fra uke 18 fordi jeg var helt utslitt allerede. Skal sies at hverdagen ble veldig mye bedre med sykemelding da jeg fikk sovet på dagtid i tillegg til hele natta!

Hei .. Jeg klarer ikke å linke siden jeg skriver fra mobil .. Men om du googler veileder i fødselshjelp... Og deretter går inn på tvillinger så finner du at sykmelding anbefales fra mellom uke 20 og 22 ... Jeg kommer til å bli sykmeldt fra uke 20 :-)

Annonse

Jeg ble sykemeldt (av fastlegen) 100% fra uke 21. Men min jordmor mente det var feil å være sykemeldt, så nå er jeg søkt inn på svangerskapspenger. Hun mente at vi som tvillingravid hadde krav på det fra ca uke 20 pga faren for prematur fødsel. Fordelen med svangerskapspenger er jo at man slipper alle møtene man må ha med arbidsgiver og nav når man er sykemeldt over lengre tid.

Jeg fikk beskjed av sykehuset når jeg var på OUL at jeg burde gå ut i full sykemelding etter uke 24, så nå er det bare 4 uker igjen av arbeidsperioden dette året....

Kjenner noen ganger det er tungt når jeg leverer i bhg kl 07 og kommer hjem fra jobb kl 17, da er det ikke mange krefter igjen den dagen;)-så det blir sikkert godt når den tid kommer! Men, de mente at om man ikke hadde en krevende jobb, så var det ikke noe problem å jobbe til uke 28 i dette landet.(Litt glad jeg har en krevende jobb, he he....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...