Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #1 Skrevet 21. august 2013 Jeg har en nydelig liten datter, men slet mye med det plutselige ansvaret/omveltingen i starten samt at jeg syntes fødselen var traumatisk. Har heller aldri ønsket meg det "travle familielivet", er lykkeligere av å sitte i sofaen med en god bok, god mat og gode samtaler. Nå begynner folk å mase om søsken, for de må jo "ha noen å vokse opp med", men jeg ønsker egentlig ikke flere barn. Jeg ønsker ikke å gå gjennom spedbarnsperioden en gang til eller å ha dobbelt opp med småbarn. Så, hvilke erfaringer har dere med enebarn VS flere barn? Jeg selv har to søstre jeg har minimal kontakt med og lekte sjeldent sammen selv i barndommen, så kjøper ikke helt den "de MÅ ha noen å vokse opp med, en venn for livet". Og at jeg har flere som kan ta vare på meg når jeg blir eldre...ikke garantert at de bor i samme by som meg når de blir voksne.. Anonymous poster hash: f7574...68d
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 Jeg har heller ikke tenkt å ha mer enn ett barn. I beste fall leker de sammen som barn, og har god og nær kontakt som voksne. Jeg vet ikke om de potensielle fordelene er verdt å ødelegge de neste 18 årene for - jeg ønsker meg virkelig ikke flere barn, synes det virker travelt og masete, det koster mer, blir mindre tid til både barnet og meg selv, blir mer rot, mer bråk... Fordelene med to er vennskap, og det er det jo overhodet ingen garanti for. Kjenner flere som ikke har noe forhold til søsknene sine. Kjenner også flere som er enebarn, og de er minst like lykkelige, oppegående, hensynsfulle og gavmilde som folk med søsken. Undersøkelser viser forøvrig av enebarn i snitt er mer intelligente, muligens fordi de får mer og bedre oppfølging av foreldrene. Anonymous poster hash: 69c7e...bbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå