Gå til innhold

Vi er kansje ikke så ille som vi tror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig vært i en sett der jeg traff ganske mange utlendinger som har flyttet til Norge fra England, Tyskland, Nederland og Italia. Det overaskende var at de ikke oppfattet nordmenn som frekke, uhøflige eller vansklig å bli kjent med. De mente alle disse tingene var bedre her enn der de kom fra. Det eneste var at vi ikke har så mye orden i køen når vi skal på toget eller bussen.

En dame fortalte aun kom fra London. Nå hadde hun vært i Norge i 2 år og orket nesten ikke dra tilbake på besøk. Hun var lei av ikke å bli sett, aldri få et smil og å møte på nedlatende mennesker i alt fra butikker til advokatkontorer.

De andre hadde mye av samme oppfattning. Ikke syntes de det var spessielt vansklig å bli kjent med nordmenn heller.

Jeg skal ikke påstå at disse menneskene er representat for hvordan utlendinger generelt oppfatter nordmenn, men det er hyggelig å høre at folk som kommer ikke oppfatter oss som så ille som n del later til å tro vi er.

Anonymous poster hash: 51b42...f65

Anonymous poster hash: d241a...2fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo fint å høre!

Jeg trodde som deg at vi ble oppfattet som ganske kjølige og lite vennlige, men godt at ikke alle har samme opplevelse da:)

Anonymous poster hash: 927d3...ec4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...