Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #1 Skrevet 21. august 2013 Inspirert av den andre tråden om overvektige barn, kan man si ifra til voksne folk at de feter opp barna? Og hvordan sier man ifra? Hvis foreldre får beskjed fra helsesøster og lege om at barnet er overvektig, og foreldrene ikke tar det seriøst, kan man gjøre noe da? Bør barnevernet komme inn i bildet for å få familiens kosthold og aktivitetsnivå på rett kjøl? Anonymous poster hash: 027de...f0f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 Jeg tipper foreldrene ser selv at barna er overvektige, og om ikke så får de jo vite det på helsekontroller. Uansett om de gjør alt de kan uten at det hjelper, eller om de rett og slett ikke gidder, så tviler jeg på at det å si noe til dem gjør noen forskjell. Om det siste er tilfellet, så kan en melding til barnevernet være på sin plass. Anonymous poster hash: 8eadf...415
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #3 Skrevet 21. august 2013 Det er vell bare å sende bekymringsmelding til bv det. Det gjør jo dere kjærringer her inne for alt så.. Anonymous poster hash: ce667...f86
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #4 Skrevet 21. august 2013 Jeg ville aldri påpekt at ande barn er overvektig. Det er frekt og utidig. Og hva som er overvekt kommer ofte an på øyet som ser. Er overvekt som Beyonce, ifølge Fotballfruen og mannen, eller er det Moskva-Marit-typen? Anonymous poster hash: 51224...7c4
Superdolly Skrevet 21. august 2013 #5 Skrevet 21. august 2013 Jeg kan ikke komme på en eneste måte å si noe slikt til foreldre uten å fornærme dem blodig. Uansett hvordan du formulerer deg vil de høre noe slikt som at "ungen din er feit og det er din skyld". Er barnet i en alder da de fortsatt går til kontroll på helsestasjonen, vil det jo bli fanget opp der. Er barnet så overvektig at det sliter med helt vanlige ting, vil jo de voksne i barnehagen si fra på foreldresamtaler. Foreldrene vil uansett få tilbud om hjelp og veiledning ifht kosthold og aktivitet. Du kan jo selvsagt forsøke å ringe barnevernet, men jeg tror ikke det heller vil være en høydare for vennskapet altså. Og jeg stiller meg heller tvilende til om barnevernet vil komme til å gjøre noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå