Gå til innhold

2 åringen min spiser ikke frukt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har vert testet for cøliaki 2 ganger. Hun er veldig oppblåst og alltid vert plaget med mye luft. Hun har også lav blodprosent. Målt to ganger, og hadde gått ned endel den andre gangen. 

Er aktiv og blid da. Er utrolig kresen. Spiser ikke noe frukt, og liker ikke grønnsaker. Med unntak av litt brokkoli. Tilbyr henne hver dag, men nekter å spise. 

Noen med tips? 

Anonymous poster hash: bb586...743
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjem i ting hun spiser, lag pastasaus med gulrot i selv feks.

Det skal vel finnes en nettside om akkurat dette. Husker ikke hva sen heter.

Skrevet

Sønnen min har aldri vært fan av verken frukt eller grønnsaker. Vi har tilbydd han fra han var liten, men han har aldri likt noe av det, bortsett fra banan.Selv om han har sett at vi spiser det, og vennene hans, så har det ikke gjort han interissert i å lære seg å like det. Men nå, når han er 3.5 år så har han plutselig funnet ut at han liker eple, og syns det er helt ok at vi smaker på frukten vi har eller grønnsakene vi får til middag, før vi sier vi ikke liker det.
 Vi har aldri tvunget han til å spise noe, men nå har han altså funnet ut av dette selv..vi prøver, og liker det vi liker!! Barn er forskjellige , og akkurat sånn som oss voksne så er det ikke alt vi liker eller vil prøve, fordi andre sier vi må! Så mitt forslag er å fortsette å tilby, gjemme grønnsaker inn i div.middagsretter, så går det seg nok til :)

Skrevet

Hun har vert testet for cøliaki 2 ganger. Hun er veldig oppblåst og alltid vert plaget med mye luft. Hun har også lav blodprosent. Målt to ganger, og hadde gått ned endel den andre gangen.

Er aktiv og blid da. Er utrolig kresen. Spiser ikke noe frukt, og liker ikke grønnsaker. Med unntak av litt brokkoli. Tilbyr henne hver dag, men nekter å spise.

Noen med tips?

Ingen tips, da vi har samme problem. Bare lurte på om det er sammenheng mellom cøliaki og det å ikke like frukt? Siden du nevner at hun er testet....

Anonymous poster hash: 6d8f6...5d0

Skrevet

Det virker jo som det er noe galt, ettersom hun tydeligvis er plaget med magen. 

Hvordan er hun testet for cøliaki? Sønnen vår er testet og av han tok de en blodprøve hvor de sjekket om han hadde det genet man må ha for å ha cøliaki, det hadde han heldigvis ikke (og mageproblemene hans har blitt mye mindre av seg selv det siste året etter han ble testet), men jeg vet at den andre blodprøven man kan ta, ikke nødvendigvis er til å stole på 100%.

Blir dere fortsatt fulgt opp av lege? Er det en barnelege eller fastlegen, har dere fått noe annen hjelp til å finne ut hva som er galt? Hvis ikke det allerede er en barnelege som følger dere opp, så hadde jeg forlangt det og jeg hadde bedt om å få hjelp til å finne ut om det er andre ting i kostholdet han kan reagere på.

Det at han ikke spiser frukt i seg selv, hadde jeg ikke bekymret meg veldig for, mer det at han ellers har problemer med magen.

Anonymous poster hash: 7cfed...a47
Skrevet

Hvordan er hun testet for cøliaki? Sønnen vår er testet og av han tok de en blodprøve hvor de sjekket om han hadde det genet man må ha for å ha cøliaki, det hadde han heldigvis ikke (og mageproblemene hans har blitt mye mindre av seg selv det siste året etter han ble testet), men jeg vet at den andre blodprøven man kan ta, ikke nødvendigvis er til å stole på 100%.

Blir dere fortsatt fulgt opp av lege? Er det en barnelege eller fastlegen, har dere fått noe annen hjelp til å finne ut hva som er galt? Hvis ikke det allerede er en barnelege som følger dere opp, så hadde jeg forlangt det og jeg hadde bedt om å få hjelp til å finne ut om det er andre ting i kostholdet han kan reagere på.

Det at han ikke spiser frukt i seg selv, hadde jeg ikke bekymret meg veldig for, mer det at han ellers har problemer med magen.

Ser nå at jeg skrev "han" og ikke "hun" noen ganger i innlegget, mente selvfølgelig hun i de siste to avsnittene.

Skrevet

Hun har barne astma, og var inne på kontroll da legen kommenterte magen hennes. Hun har alltid hatt stor mage. Har liksom ikke tenkt over det. Da han var mindre hadde hun netter hun hadde skikkelige luftsmerter, men kunne gå ca.2 mnd. mellom hver gang. 

De i bhg. har kommentert mange ganger at hun har veldig mye luft i magen. Har tatt blodprøver begge gangene hun ble testet. Andre gangen testet de litt andre ting også, men alt var vist normalt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...