Gå til innhold

Niåring banket- saken henlagt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen enkel sak. Selvfølgelig bør samfunnet beskyttes mot utilregnlige mennesker, men på den andre siden har de også et menneskeverd og en rett på privatliv. Å fotfølge alle psykisk ustabile mennesker ville vært ekstremt resurskrevende og å sperre dem inne før de har gjort noe straffbart blir også galt.

Anonymous poster hash: 53350...6fd
Skrevet

Stakkars lille gutt, han kunne jo ha dødd. Mennesker som gjør slikt burde fått straff uansett syk eller ikke og gutten burde få erstattning. :(

Skrevet

Det er ingen enkel sak. Selvfølgelig bør samfunnet beskyttes mot utilregnlige mennesker, men på den andre siden har de også et menneskeverd og en rett på privatliv. Å fotfølge alle psykisk ustabile mennesker ville vært ekstremt resurskrevende og å sperre dem inne før de har gjort noe straffbart blir også galt.

Anonymous poster hash: 53350...6fd

I dette tilfellet har jo den psykisk syke gjort noe galt. Jeg har jobbet innen omsorg tidligere og var til tider sjokkert over hva som måtte til for at noen skulle tvangsinnlegges. Og når det først skjedde var de like raskt ute igjen. En fare for seg selv og sine omgivelser, men rettighetene deres sto skyhøyt.

I ene tilfellet gikk det veldig galt, da mot en tilfeldlig forbipasserende, men selv da ble saken henlagt.

Utrolig vanskelig, men samtidig syns jeg det er på sin plass med en endring av noe slag.

Anonymous poster hash: 5d9c7...23b

Skrevet

Hvis denne personen får gå fritt slik at no lignene kan hende igjen får en håpe han får en stein i skallen neste gang.

Anonymous poster hash: fb71b...f05
Skrevet

Hvis denne personen får gå fritt slik at no lignene kan hende igjen får en håpe han får en stein i skallen neste gang.

Anonymous poster hash: fb71b...f05

Og slik blir den psykisk syke en fare for seg selv også.

Hadde jeg sett noe slikt hadde jeg vel blitt utilregnelig selv, og antagelig er det kun jeg som hadde blitt straffet om jeg hadde brukt makt mot denne personen.

Anonymous poster hash: 5d9c7...23b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...