Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #1 Skrevet 21. august 2013 Er det blitt bedre forhold på sykehjem de siste fire-fem årene? Da jeg jobbet på sykehjem for fem år siden var det nesten bare ansatte som ikke kunne norsk, to stk alene på kveldsvakt på 15 demente osv. Står det fortsatt så "bra" til eller? Anonymous poster hash: 943cd...dca
☆☆☆ Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 Fullt så ille tilstandar har eg aldri opplevd. Stort sett har eg opplevd ei gradvis bedring i løpet av dei 12 åra eg har jobba i eldreomsorgen, det vi driv med i dag er ganske så forskjellig frå då eg var tenåring, det er større rom for å behandle folk individuelt ut frå kva ønsker og behov dei har, då eg begynte var det dei eldre som skulle tilpasse seg rutinene på avdelinga. Det er klart at bemanninga er ikkje akkurat fantastisk, og når det skjer noko uforutsett blir det kaotisk. Men eg opplever at vi likevel er betre bemanna enn tidlegare. Samtidig er bebuarane sjukare, og lev lenger med komplekse sjukdomsbilete.
Siamese Hellhound Skrevet 21. august 2013 #3 Skrevet 21. august 2013 http://ipad.dagbladet.no/2011/03/01/nyheter/oslo_kommune/arbeidsliv/politikk/sykehjem/15628847/ Nei, særlig i Høyre-styrte Oslo står det dårlig til. Sykehjem konkurranseutsettes over en lav sko, arbeidsmiljøloven blir brutt til stadighet, og man kan jo bare tenke seg til hva annet de sparer inn på for å få mest mulig profitt ut av de stakkarene som må bo der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå