Gå til innhold

Gleder meg ikke lengre til å reise :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt det tøft pga sykdom og mye annet de siste 6 årene. Nå har vi unnet oss en tur til Kroatia i en uke med vår datter på 5,5 år. Vi reiser på lørdag. Så ser jeg værmeldingen nå: Noe regn på lørdag, MASSE regn og kraftig tordenvær på søndag, regn på mandag og noe regn på tirsdag. Er det mulig!?! På søndag er det meldt 52 mm regn på dagen og 24  mm regn på natta! Og det går igjen uansett hvor jeg søker på vær på internasjonale nettsider, yr eller storm.

Kjenner jeg bare er så lei meg! Drar ikke til Kroatia en uke i august og regner med å få halve ferien ødelagt av regnvær! Jenta mi kommer til å bli såå skuffet over at dagene går uten at hun får badet og kost seg ute. Hun gleder seg så masse! Hva gjør man hele dagen når det kommer så mye regn?

Føler vi blir forfulgt av uhell. Det er liksom aldri mulig å få en break. Det er sikkert mange som synes dette er en teit reaksjon, men vi er så slitne av at ikke noe kan bare gå lett og greit for en gangs skyld. Så nå skal jeg egentlig begynne å legge frem det vi skal ha med slik at jeg kan vaske det vi trenger. Men nå har jeg ikke lyst lengre i det hele tatt. Blir kvalm av tanken på å gå å pakke regntøy til syden. Noen steder er dt også meldt grader 19-21 grader dagene etter regnet. Andre steder er det meldt høyere. Vi får bare håpe vi får noen fine dager. Men feriegleden - den forsvant dessverre.

Anonymous poster hash: a4539...160
Skrevet

Hva med å undersøke om der er badeland? Innendørs. Ikke ideelt for ferie i varmere strøk, men et alternativ når det regner.

Eller om der er noe lekeland, dyrepark, museum dere kan gå på?

Unger bryr seg ikke om det regner, det er det som regel vi voksne som gjøre. Jeg er enig med deg at når du reiser til Kroatia regner man ikke med regn, jeg hadde selv blitt skuffa.

Men prøv å snu skuffelsen over til positivt, bruke de siste dagene til å undersøke i nærområdet/ bussavstand av der dere skal om der er noe gøy å finne på, som nevnt over.

God tur, håper værmeldingen snur, så dere i alle fall får noen fine dager.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Været kan dere ikke gjøre noe med, men dere skal jo uansett på ferie :)

Om det ikke er så bra vær fan dere få sjans til å være turister på en annen måte enn å kun ligge ved bassenget. Dere kan besøker markeder og andre turistattraksjoner uten å krepere av varme eller gå i kø over alt. Dere kan fremdeles bade, vannet er jo varmt. Tenk så spennende å bade i øs pøs regnvær :)

Sjansen for at det blir mest fint vær er jo stor, og ellers må dere nesten ta det som det kommer.

Skjønner at været ble en strek i regningen og at det kan føles urettferdig når dere først skal av gårde for virkelig å kose dere, men jeg har troen på at med en positiv innstilling vil dere få en fin tur uansett.

Lykke til og god ferie!

Skrevet

Undersøk steder dere kan leie bil, så kan dere kjøre og oppleve landet på en annen måte enn ved å ligge ved bassenget. Det er helt sikkert masse spennende dere kan se og gjøre. Google, søk på lonely planet sine sider ol, og finn aktiviteter, steder, museer, kjøpesentre, små lokale plasser, markeder og annet. 

Dette blir bra, uansett vær :) Kos dere på ferie!

Skrevet

Vi er uansett ikke opptatt av å ligge ved bassenget, men datteren vår vil gjerne være i bassenget hele tiden. Men det er ikke så moro å dra rundt omkring når regnet øser ned. En ting er at det er overskyet, men kraftige tordenbyger og 50 mm regn.... Det virker heller ikke som det er noe særlig museer og dyreparker osv dit vi skal.

Vet jeg må prøve å snu dette, men akkurat nå har jeg ikke lengre lyst til å begynne å pakke i dag. Blir bare lei meg av å tenke på det. Kan bare ikke skjønne at det er mulig å ha slik uflaks! Det skal jo ikke være slikt vær på den her tiden av året! Og halve (potensielt hele) uka! :(

HI

Skrevet

Hvor i Kroatia skal dere?

Jeg har vært i Kroatia mange ganger , mannen er derfra . Har aldri opplevd at det regner en hel dag ved kysten . Kommer en skur også klarer det opp

Skrevet

Vi skal på Brac. Ser det er meldt samme været på de fleste ulike internasjonale værsidene. Trodde ikke åre egne øyne da vi sjekket været i går kveld. Trodde ikke det var mulig. Jeg håper inderlig at det ikke blir så ille!

HI

Skrevet

Men hvis det er meldt torden, så blir det sikkert noen kraftige skurer og så opphold resten av dagen, da!

Ville ikke bekymra meg så mye. Jeg har opplevd tordenvær flere ganger i Kroatia, og det var spektakulært. Prøv å finne et sted med god utsikt, så kan dere se på lynet når det slår ned.

Skrevet

Var i Dubrovnik for noen år siden i begynnelsen av august og hadde også mye regn. Var også vitne til et heidundrende tordenvær. Det var til tider ganske guffent, men klart vær og sol innimellom.

Har dere penger, så book om reisen til f. eks Spania. Der er det sol og varmt.

Anonymous poster hash: 00590...d0e

Skrevet

Takk for oppmuntringene. Vi får bare håpe på det beste. Vi har ikke mulighet til å begynne å booke om nå. Så det får bli som det blir. Men merker at jeg må tvinge meg til å tenke på turen og begynne å se på hva vi skal ha med. Egentlig har  jeg lyst til å glemme hele greia. Men jenta vår gleder seg. Så vi får håpe hun ikke blir for skuffet.

HI

Skrevet

Sånn er det. Kroatia har hatt det kjempeværmt i sommer, over 40 hver dag i lengre perioder og nå kommer regnet litt. Dere skulle reist før, vet du...hvis du ville få med deg varmen osv...det er ikke mye turister der nå.

Anonymous poster hash: 70c0e...4e2

Skrevet

Sånn er det. Kroatia har hatt det kjempeværmt i sommer, over 40 hver dag i lengre perioder og nå kommer regnet litt. Dere skulle reist før, vet du...hvis du ville få med deg varmen osv...det er ikke mye turister der nå.

Anonymous poster hash: 70c0e...4e2

Visste ikke at det kunne være så ustabilt der allerede nå. Det virket ikke sånn når jeg sjekket hva som var vanlig av nedbør og temperaturer  i august. Men da vet vi det til en annen gang.

HI

Skrevet

Dere får gjøre det beste ut av det, for været får dere ikke gjort noe med. Tenk positivt og ikke tenk så mye fram. Jeg har vært mange ganger i Croatia, over alt, you name it, og opplevd streikende sol og pøsregn, men det regner ikke der nede på samme måte som her, kjemperegn, så kommer sola eller opphold. Og dere reiser såpass sent, da de fleste er ferdig med ferie og det ikke er så mye turister som i juni, juli og begynnelsen av Aug. Gjør det beste ut av det. Ønsker dere en god tur og håper dere får masse sol så jenta deres får kose seg. :)

Skrevet

Ps. Glemte å nevne at Brac er kjempefin, masse god mat og kjempekoselige mennesker. Jeg er sikker på at dere vil trives og få en fin ferie.

Skrevet

Dere får gjøre det beste ut av det, for været får dere ikke gjort noe med. Tenk positivt og ikke tenk så mye fram. Jeg har vært mange ganger i Croatia, over alt, you name it, og opplevd streikende sol og pøsregn, men det regner ikke der nede på samme måte som her, kjemperegn, så kommer sola eller opphold. Og dere reiser såpass sent, da de fleste er ferdig med ferie og det ikke er så mye turister som i juni, juli og begynnelsen av Aug. Gjør det beste ut av det. Ønsker dere en god tur og håper dere får masse sol så jenta deres får kose seg. :)

Det håper jeg også :) Vet jeg er negativ her nå. Ble bare et lite sjokk. Var ikke forberedt på det og det  har vært så mye annet som har skjedd i livet vårt i det siste. Ble litt dråpen som fikk begeret til å renne over :-) Regner med at vi får en flott ferie, uansett vær. Og vi er ikke typene til å sitte inne og surmule over det når vi bare kommer oss ned. Det ble bare en liten nedtur, for det er klart det er surt å få dårlig vær når man bestiller ei uke i syden :-)

HI

Skrevet

Det håper jeg også :) Vet jeg er negativ her nå. Ble bare et lite sjokk. Var ikke forberedt på det og det  har vært så mye annet som har skjedd i livet vårt i det siste. Ble litt dråpen som fikk begeret til å renne over :-) Regner med at vi får en flott ferie, uansett vær. Og vi er ikke typene til å sitte inne og surmule over det når vi bare kommer oss ned. Det ble bare en liten nedtur, for det er klart det er surt å få dårlig vær når man bestiller ei uke i syden :-) HI Anonymous poster hash: a4539...160
Jeg forstår deg veldig godt. Derfor jeg alltid reiser til Tyrkia hvis jeg skal på ferie slutten av Aug.sept.okt., da jeg garantert får sol. I fjor var jeg i Tyrkia siste uken i sept. og første uken i okt. To uker med streikende sol og klarblå himmel. Men Croatia er litt usikker, ihvertfall på denne tiden. Uansett jeg vet hvordan du har det. Skal be for at det blir sol hele uken, for dere jeg :-)
Skrevet

Vi var i Spania to uker i sommer og opplevde regn, ikke så store mengder som du skriver om, men det regnet noen av dagene. Den ene dagen var det overskyet og småregnet hele dagen, men de andre dagene det kom regn, så kom det en ordentlig skur og så var det blå himmel og sol resten av dagen. Jeg har også vært i Hellas en gang tidligere og der kom det ordentlig regn, så mye at alle veier ble til små elver fordi vannet ikke rant fort nok unna. Da regnet det mye en ettermiddag, men på formiddagen var vi på stranda hele tiden og dagen etter var det helt fint å være på stranda igjen. Litt mer rusk i vannet, men hvis dere uansett skal bade i basseng og ikke sjøen, så er jo ikke det noe problem. Vannet er jo også godt og varmt selv om det regner.

Anonymous poster hash: 1a33f...0a6
Gjest sug lut
Skrevet

Fatter ikke at noen gidder å gjøre seg så væravhengige. Livet og ferien går ikke i dass om det regner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...