Gå til innhold

Help til pakking av sykehus baggen ?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest noen lister av ting man bør ha med seg. Lurte bare på om noen har noen helt spesielle " must have" som kanskje ikke er med på alle disse anbefalte listene jeg har funnet ?

Takker for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer bare på om det er til selve fødselen eller barsel du er ute etter svar på?

Anonymous poster hash: 7d795...8b7

Skrevet

Det eneste jeg brukte på sykehuset var ipad (hørte på musikk), spiste noen sukkertøy, pysjbukse.

På barsel brukte jeg tannbørste, joggebukse, fleecegenser, crocs, Ipad, deodorant, ammesinglett

Hadde med meg masse klær som ikke ble brukt :P

Skrevet

Jeg fødte på ABC på Ullevål. Der måtte mannen min kjøpe mat og drikke til både seg og meg under selve fødselen. Jeg har hørt at de som fødte på den vanlige fødeavdelingen fikk gratis mat. Derfor bør du ha nok drikke, og kanskje en liten matpakke? Bør være mat du klarer å spise når du er kvalm og har vondt, og som gir mye næring. Kaffe på termos til mannen dersom han er glad i kaffe. Kan være langt å gå til nærmeste kiosk/kafe på sykehuset dersom dere trenger noe...

Ellers er det egentlig ikke mye du trenger, men du bør ha med

• Toalettsaker
  • Behagelige og romslige klær, som også er "ammevennlig"
  • Store truser (må ha plass til en enorm bleie de første dagene!)
  • Kamera, mobiltelefon + lader
  • Et par klesskift til babyen dersom du ønsker å bruke egne klær (pysjamas, body, sparkebukse , liten lue)
  • Dersom mannen skal overnatte, bør han også ha med seg toalettsaker og eventuelt et klesskift (føder du i f. eks badekar kan han bli ganske våt og grisete på klærne!)

Under barseltiden på sykehuset fikk jeg bind og bleier til meg selv og babyen, og mat til meg selv. Vi bodde på et lite "hotellrom" med eget bad på ABC-avdelingen. Det var fint. Der var det også sengetøy og håndduker, samt et lite kjøleskap som man kunne fylle med drikke.

Jeg fikk IKKE bruk for boka, ukebladet eller musikken som jeg hadde tatt med meg. Det var helt bortkastet :-)

Har du vært på omvisning der du skal føde?

Anonymous poster hash: 155e2...17a
Skrevet

Lurer bare på om det er til selve fødselen eller barsel du er ute etter svar på?

Anonymous poster hash: 7d795...8b7

Begge deler egentlig :)

Skrevet

Jeg fødte på ABC på Ullevål. Der måtte mannen min kjøpe mat og drikke til både seg og meg under selve fødselen. Jeg har hørt at de som fødte på den vanlige fødeavdelingen fikk gratis mat. Derfor bør du ha nok drikke, og kanskje en liten matpakke? Bør være mat du klarer å spise når du er kvalm og har vondt, og som gir mye næring. Kaffe på termos til mannen dersom han er glad i kaffe. Kan være langt å gå til nærmeste kiosk/kafe på sykehuset dersom dere trenger noe... Ellers er det egentlig ikke mye du trenger, men du bør ha med

• Toalettsaker
  • Behagelige og romslige klær, som også er "ammevennlig"
  • Store truser (må ha plass til en enorm bleie de første dagene!)
  • Kamera, mobiltelefon + lader
  • Et par klesskift til babyen dersom du ønsker å bruke egne klær (pysjamas, body, sparkebukse , liten lue)
  • Dersom mannen skal overnatte, bør han også ha med seg toalettsaker og eventuelt et klesskift (føder du i f. eks badekar kan han bli ganske våt og grisete på klærne!)
 Under barseltiden på sykehuset fikk jeg bind og bleier til meg selv og babyen, og mat til meg selv. Vi bodde på et lite "hotellrom" med eget bad på ABC-avdelingen. Det var fint. Der var det også sengetøy og håndduker, samt et lite kjøleskap som man kunne fylle med drikke. Jeg fikk IKKE bruk for boka, ukebladet eller musikken som jeg hadde tatt med meg. Det var helt bortkastet :-) Har du vært på omvisning der du skal føde?  Anonymous poster hash: 155e2...17a

Nei jeg skal neste uke. Tenkte bare jeg skulle pakke baggen i tilfelle. Takk for fint svar:)

Skrevet

Pysj!

Det blir kanskje mykje opp om natta, kjedelig å kle på seg kvar gong ein vil ut på korridoren.

Skrevet

Jeg hadde med Gro Nylanders bok «Mamma for første gang». Var veldig glad for det da barnet havnet på nyfødt intensiv og jeg kunne lese litt der om hva som foregikk.

Anonymous poster hash: a93ab...82b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...