ramnal Skrevet 20. august 2013 #1 Del Skrevet 20. august 2013 Jeg var litt usikker hvor jeg skulle poste dette innlegget, men siden jeg så noen lignende innlegg her, så tok jeg bare sjansen på å legge det ut på dette forumet.Nå har det seg slik at jeg har litt spørsmål rundt tegn på graviditet osv.Jeg vil starte fra starten av, og etterhvert kommer vi fram til mitt spørsmål.Håper det ikke blir for langt.. Jeg hadde sist samleie natten til 26.juni (uten beskyttelse). Noen uker senere trodde jeg kanskje jeg hadde blitt gravid, da det føltes veldig slik, noen symptomer, men siden jeg fortsatt ventet på mens så droppet jeg å ta test for å se om den kom først.Nå husker jeg ikke eksakt dato for når mensen skulle komme egentlig, men jeg husker den var forsinket med ca en uke. Da kom mensen, og jeg utelukket at jeg var gravid..Men nå, har jeg plutselig begynt å føle meg rar. Synes magen har blitt større og hardere, samt at litt tidligere syntes jeg brystene var blitt større, men ikke øm. Disse to siste dagene (3 imorgen) har jeg hatt smerter inne i magen, området rundt navlen. Føler oppblåsthet i magen, samt av og til er det kramper/stikking der som får meg til å trekke sammen av smerter. Har også hodepine, og lite som frister av mat, kun favoritten som jeg ikke har spist på lenge. Har stort sett holdt meg i sengen.Det føles litt som om når mensen er på vei, jeg har av og til følt det sånt da, bare ikke så sterkt i før (ikke som jeg kan huske), samt ikke flere dager før mens. Har jeg hatt menssmerter/mensmurringer har det alltid vært på samme dag som den har kommet. Føles ut som den er på vei, og forventer liksom at det skal være mens i trusen nå, men ikke noe spor av det. Skal nevnes at mensen skulle ha vært her rundt nå etter det jeg mener å huske sist mensdato var.(Beklager at jeg gjør dere litt forvirrende med at jeg ikke har nøyaktige datoer, men jeg mistet min far for nesten en mnd siden, og etter det har alt bare gått i surr .. )Til tross for et rotete innlegg så håper jeg at noen kan fortelle om dere har vært i samme situasjon, og om dere var gravide ? Jeg vet at dere ikke kan gi ett svar, og jeg skal ta en test. Men først vil jeg gi det noen dager å se om mensen kommer igjen. Jeg føler meg gravid, men samt så føler jeg at det er utelukket siden jeg hadde mens for omtrent en mnd siden. Men mener jeg har lest at folk har hatt blødninger rundt sin forventet mens i starten av svangerskapet , men allikevel vært gravid.Så kan det være en mulighet ?Beklager for langt innlegg .. Mvh , en forvirret og usikker jente. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144074118-tidligere-mens-mensmurringer-gravid-s/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #2 Del Skrevet 21. august 2013 Huff, det høres uansett slitsomt ut å ha der slik du har det nå. Mange av symptomene dine er ganske like graviditetssymptomer, men de trenger ikke å være det. I min første graviditet hadde jeg en blødning rundt mens de første to månedene. Den bestod riktignok av mindre friskt blod enn vanlig og var av kortere varighet (varte ca tre dager). Nå er jeg i uke seks og har dager der det virkelig kjennes som om mens skal komme. Jeg må gå med truseinnlegg på jobb for ikke å få angst for å blø gjennom klærne, men det har ikke kommet noe. Symptomene dine kan jo også være reaksjoner på tapet du nylig har opplevd. At du får hodepine, magesmerter og dårlig matlyst pga sorgen. Oppblåsthet og mer magesmerter kan også komme av et mindre variert kosthold. Du bør ta en test for å utelukke graviditet, hvis du synes det er ubehagelig å kjøpe på det lokale apoteket finnes det steder å kjøpe på nettet. F.eks www.billigtester.no da er det noen dager å vente, men de sendes relativt raskt og i nøytrale pakker. Du kan ringe legen og få tatt test der hvis du ikke har råd til graviditetstest. Da kan du også få hjelp dersom det er andre ting som ligger bak symptomene dine. Lykke til. Anonymous poster hash: 32fe2...d49 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144074118-tidligere-mens-mensmurringer-gravid-s/#findComment-145617343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå