Gå til innhold

Flere som ligger på kladd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Du får kjøpt kladder på apoteket. Er attends som lager de, er bare å spørre etter kladder ;)

Jeg kjøpte i går, skal ha hjemmefødsel. 30 stk i en pakke, 80x170 store til 202 kr. Har så jeg klarer meg, tenker jeg ;)

Off topic...et spørsmål til deg som skal ha hjemmefødsel. Har en time til sykehus og styrtfødsler fra før på 45 minutter. MAo fare for hjemmefødsel. Hva bør man ha i hus i tilfelle? Har du råd og tips til å være mest mulug forberedt?

Du får kjøpt kladder på apoteket. Er attends som lager de, er bare å spørre etter kladder ;)

Jeg kjøpte i går, skal ha hjemmefødsel. 30 stk i en pakke, 80x170 store til 202 kr. Har så jeg klarer meg, tenker jeg ;)

Off topic...et spørsmål til deg som skal ha hjemmefødsel. Har en time til sykehus og styrtfødsler fra før på 45 minutter. MAo fare for hjemmefødsel. Hva bør man ha i hus i tilfelle? Har du råd og tips til å være mest mulug forberedt?

Jeg ville ikke "stresset" så mye med hva jeg måtte ha i huset, bortsett fra håndduker til å tørke med og kanskje slike kladder? Man rekker fint å finne fram en slik kladd og legge den på gulvet der barnet velger å komme ut ;) Og så hurtiglagre 113. De kommer jo rimelig fort og har med seg det man trenger. Jeg ville ikke stresset med sterile sakser for kutting av navlestreng, jeg ville latt den henge på til ambulansefolka kom og latt de ta seg av den biten.

Og så ville jeg ha satset på hjemmefødsel med jordmor i stedet for å stresse til sykehus... Om slikt finnes der du bor, ta kontakt og forhør deg om mulighetene. Så slipper du ha panikk for alle eventualiteter mener jeg, men heller kunne kose deg hjemme med en jordmor du har møtt før og rom for at ungen kommer så fort den trenger.

Annonse

Jeg har kjøpt slike kladder, også med tanke på om jeg lekker mye melk fra brystene om natta. Jeg kjøpte ikke en hel pakke, fikk lov til å velge hvor mange jeg ville kjøpe :)

Har ikke begynt å bruke de da jeg "bare" er i uke 31. Når begynte dere å bruke de?

Endret av Skyen

Dette er veldig lurt!! Jeg hadde ikke tenkt på dette! Her gikk vannet midt på natta, selvfølgelig i senga, hodet på frøkna var heller ikke festet, så selv om jeg slang dyna mellom beina så fort jeg hørte ett "knepp" og skjønte hva som var i ferd med å skje, var det ikke håp for den senga, ALT vannet kom på en gang! ;) 

Heldigvis har jeg utrolig snille foreldre og julaften var rett rundt hjørnet, så innen vi kom hjem var ny seng på plass! :)

Anonymous poster hash: c7131...fae

Holder det med madrassbeskytter over overmadragabSist rakk jeg å sprette . opp med en gang.

Dersom alt vannet går der og da så tviler jeg på at det holder, men dersom det er snakk om bare små mengder om gangen så går det nok greit.

Holder det med madrassbeskytter over overmadragabSist rakk jeg å sprette . opp med en gang.

Dersom alt vannet går der og da så tviler jeg på at det holder, men dersom det er snakk om bare små mengder om gangen så går det nok greit.
Hehe får se.. Det kom litt og litt sist hvertfall ;)

Jeg er litt spent på om vannet kommer til å gå i det hele tatt mens jeg er hjemme, har egentlig mer tro på at det kommer til å starte med rier. Men... siden senga og madrassa er splitter ny fant jeg ut at det var greit å ikke ta noen sjanser.  :D

Jeg er litt spent på om vannet kommer til å gå i det hele tatt mens jeg er hjemme, har egentlig mer tro på at det kommer til å starte med rier. Men... siden senga og madrassa er splitter ny fant jeg ut at det var greit å ikke ta noen sjanser. :D

Ser den ;) Her satt jeg med modningsrier en hel dag før vannet gikk om natten. Så man vet aldri ;) Uff, nå våkna jeg med smertefulle tak i magen, kanskje lillebror kommer idag.. Er i allefall lei av å bli lurt nå! 39 +6 idag... :D

Jeg er litt spent på om vannet kommer til å gå i det hele tatt mens jeg er hjemme, har egentlig mer tro på at det kommer til å starte med rier. Men... siden senga og madrassa er splitter ny fant jeg ut at det var greit å ikke ta noen sjanser. :D

Ser den ;) Her satt jeg med modningsrier en hel dag før vannet gikk om natten. Så man vet aldri ;) Uff, nå våkna jeg med smertefulle tak i magen, kanskje lillebror kommer idag.. Er i allefall lei av å bli lurt nå! 39 +6 idag... :D

Lykke til hvis babyen ikke er ute allerede ;) Spennende!!

Jeg skiftet på senga i går og la på en kladd under lakenet, men kladden flyttet seg litt i natt :( Jeg snur meg mye pga bekkensmerter og er mye opp og ned pga dogåing, så er det vel grunnen.

Lykke til hvis babyen ikke er ute allerede ;) Spennende!!

Jeg skiftet på senga i går og la på en kladd under lakenet, men kladden flyttet seg litt i natt :( Jeg snur meg mye pga bekkensmerter og er mye opp og ned pga dogåing, så er det vel grunnen.

Ligger her enda jeg med tak i mage og rygg. Blir ikke sterkere og forsvinner ikke heller. Håper han kommer, orker ikke flere slike dager ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...