Gå til innhold

Er jeg helt på bærtur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fast lønn, jeg skriver opp timene jeg går(har 100%), men variere noen timer hver mnd.

Den mnd. jeg har fått feriepenger har jeg ikke fått lønn, den er istedenfor kommet den mnd. jeg hadde ferie og ikke skreiv opp timer.

Er dette normalt?

Er blitt noe galt oppi alt det her, fått mindre timer enn jeg skal, men jeg lurer også på om det skal trekkes noe av feriepengene?

Står eks opptjente feriepenger: 22000 litt lengre bak står det 5000(husker ikke het riktig da) så utbetalt er 22000 MINUS 5000 kr....er ikke det feil???

Anonymous poster hash: 5aa7f...27c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen?

Anonymous poster hash: 5aa7f...27c
Skrevet

Har du 5 ukers ferie? Jeg har fastlønn, da, men i juni får jeg feriepenger, pluss en mndlønn, minus lønn tilsvarende 5 ukers ferie. Så får jeg vanlig lønn jeg faktisk avvikler ferie. Tror det er ganske vanlig at arbeidsgiver gjør det på den måten.

Skrevet

Har du fastlønn skal du trekkes for ferie, vanligvis i juni måned. Det vil si at du får elleve lønninger i året og en måned får du feriepenger.

Jobber du timer og blir lønnet måneden etter at timelista er levert inn skal du alltid ha betalt for de timene du jobber måneden før. Du får utbetalt feriepenger fra året før (f.eks) i juni, da skal du også ha betalt for timene du jobbet i mai. Tar du feks ferie i juli vil du ikke få lønn for juli i august. Kanskje litt dårlig forklart.

Anonymous poster hash: 83317...27c

Skrevet

Hvis du har 5 uker ferie i året så trekker de en ukes lønn fra feriepengegrunnlaget.. Så det stemmer det.

Anonymous poster hash: c52c8...c10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...