Gå til innhold

Bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk i dag høre av førskolelærer at mitt barn er det siste på avdelingen som fortsatt bruker bleie. Ble litt lei meg kjenner jeg.

Sliter med å få det til da barnet mitt har null interesse for å prøve. Jeg prøver å oppmuntre lokke med klistremerker premie osv uten hell. Roser masse om barnet går på potten eller uten bleie. Det er viktig for meg at dette ikke går på selvtilliten løs for barnets del, og vil ikke tvinge det frem heller.

Og helt ærlig, selv om jeg såklart ønsker å få dette til, hvorfor er det egentlig så viktig å slutte når en er 3 år. Hva så om barnet er 4? Akkurat som aat dette måler hvor god forelder du er??! Alle slutter jo til slutt?

Litt tanker fra meg, og tar GJERNE imot gode tips om hvordan å få et uvillig barn til å slutte.

Anonymous poster hash: d3941...2ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tragisk av førskolelærer å påpeke det. Noen barn trenger litt lengre tid, og det er helt normalt.

Fortsett å oppmuntre til å gå på do, kjøp truser med kule motiv (takker h&m for lynet mcqueen truser, uten dem hadde det tatt lengre tid her i huset), og ikke stress.

Tar du bleia av et barn som ikke er klar så kan det gå utover selvfølelsen.

Blås i førskolelæreren.

Skrevet

Har ikke vært i samme situasjon så kan ikke gi noen råd eller tips..  

Men jeg tenker sånn at barn er ulike og har ulike behov... Det vil jo alltid være en unge som er den siste til å gå, siste til å slutte med bleie, siste til å prate selv osv. osv.

Du virker jo som en oppegånde mor som virkelig har prøvd. Men om barnet ikke viser inetresse blir det jo vanskelig. Hadde du vært en sløv mamma som ga F# hadde saken vært en annen... Du må bare ikke gi opp  så kommer det når ungen er klar  :D

Skrevet

Takk:-)

Anonymous poster hash: d3941...2ca

Skrevet

Har ikke vært i samme situasjon så kan ikke gi noen råd eller tips..  

Men jeg tenker sånn at barn er ulike og har ulike behov... Det vil jo alltid være en unge som er den siste til å gå, siste til å slutte med bleie, siste til å prate selv osv. osv.

Du virker jo som en oppegånde mor som virkelig har prøvd. Men om barnet ikke viser inetresse blir det jo vanskelig. Hadde du vært en sløv mamma som ga F# hadde saken vært en annen... Du må bare ikke gi opp  så kommer det når ungen er klar   :D

" prate selv"  har du hørt.. skulle stå spise selv... Hørte sikkert noen si prate på TV'n og skrev det ned... Natta på meg med andre ord  ;) 

Skrevet

Kjenner til presset, etter gutten kom tilbake fra sommerferie får jeg nesten daglig spørsmål om han har slutta med bleie/ hvordan bleie slutt går, både fra de på nye og de på gamle avdelingen. Gutten er ikke rekkt å fylt 3 år engang, og likevel maser alle om den jævla bleieslutten. Tror alle forventer at siden han er langt fremme med språk og motorikk burde han klart å slutte i sommer, vel han har prøvd og prøvd, men men hver gang tisser han i trusa og ikke en enste gnag i potte/do. Han kan sitte på do lenge, men ingenting skjer og 2 minutter etterpå kommer det i trusa. Spør om han vil gå uten bleie på ettermiddager nå, og noen ganger vil han og andre ganger blir han bare trist og sier nei, og at han vil ikke tisse i trusa. Han er bare ikke klar, og da må han få ta det mer i sitt tempo. Skulle ønske folk bare kunne respektere at ikke alle blir bleie fri før de er 3 år og slutte å mase om det.

Anonymous poster hash: 93b22...734

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...