Gå til innhold

Dere som har/har hatt spiral : fikk dere endret mens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

* Hvor mange dager / hvor mye / hvor ofte før spiralen?

* Og etter?

* Begynte du pga prevensjon eller andre årsaker?

* Fornøyd eller misfornøyd med spiral? Beholdt den eller fjernet igjen?

Anonymous poster hash: d8275...992
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 4 år siden jeg hadde spiral, så jeg husker ikke helt nøyaktig her, annet enn at jeg blødde MYE og helt tilfeldig. Fikk aldri tak på når jeg egentlig hadde mensen, for det ble en dag her, tre dager der osv. Det var utrolig frustrerende, i tillegg til at jeg fikk kviser og så ut som en pizza. Etter 5 mnd. tok jeg den ut og byttet til nuvaring som jeg har holdt meg til siden. Veldig fornøyd med den, får mensen nøyaktig når jeg skal, og blør i 3 dager.

Anonymous poster hash: 7358c...779
Skrevet

Hatt i fire år, for prevensjon.

Veldig fornøyd. Har mistet mensen helt så og si, spotter litt en dag eller to i ny og ne. Ikke hver måned. Nok med å bruke truseinnlegg når det står på. Før graviditet hadde jeg mensen i 4-5 dager, medium blødning. Etter graviditet 5-6 dager, blødde da mye. Altså frem til jeg satt inn spiral 4 mnd etter fødsel (fikk tilbake mensen raskt etter begge mine graviditeter til tross for fullamming).

Skrevet (endret)

Kobberspiral her.

Valgte det som prevensjon siden jeg reagerer på alt som inneholder hormoner, satte den inn for ca 2,5år siden.

Før spiral hadde jeg mens ca samme dag hver mnd, kunne variere med to dager, og varte 4-5 dager, og blødde generelt lite.

Etter spiral varer det 6-7dager, og jeg blør mye mer. Men det er absolutt verdt det for min del :)

Bruker menskopp, så føler jeg har mer kontroll over menstruasjonen nå enn tidligere også.

Men, jeg måtte inn og klippe spiralen kortere, da mannen kjente den under samleie. Ikke så flott..

Endret av Jallow B

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...