Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #51 Skrevet 20. august 2013 Det er foresten skremmende og høre om alle dere andre som har kommet utfor lignende tilfeller også! Håper det går bra med deres barn! Utrolig at noen barnehager "tar så lett på", det som skjer rett utenfor døren.. Vi kommer til å ta han utav denne barnehagen, uansett. Jeg vil ikke la han måtte møte de to guttene igjen! Det må ha vært så skremmende for han, å ligge der på legevakten, uten meg eller noe andre trygge voksne. Får helt vondt! Ble så kvalm, da jeg så han der og ikke visste hva som hadde skjedd engang. Anonymous poster hash: 2f3b9...e8d
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #52 Skrevet 20. august 2013 Jeg blir helt sjokka! Både over oppførselen til de eldre barna og til de du har snakket med i bhg. Dette er ikke greit! Jeg blir sint innvendig og kvalm av å tenke på de barna. Hva lærer de hjemme som gjør at de går til slike handlinger? Jeg hadde nok ikke sendt mitt barn i den bhg igjen mens de barna var der. Ikke alene uten meg eller faren. Håper med hele mitt hjerte at sønnen din blir helt frisk på begge plan og kommer seg trygt videre. Jeg kjenner gråten vil komme når jeg tenker hvor hjelpesløs han har vært mot de store guttene og hvor langt borte de ansatte må ha vært for at det skal gå så langt før de hører bråk og får med seg hva som skjer. Ta med mannen din/faren på møtet slik at du har en skulder å lene deg på og en som kan huske og tenke sammen med deg. Ofte kan en glemme detaljer som er viktige når en er så ja sint og redd som det du må ha vært. Nei, sender dere en klem og ønsker dere lykke til! Og ta med advokat på møtet, for å virkelig sende en beskjed, at dette på ingen måte skal bli bagatellisert!! Anonymous poster hash: d973f...2f0
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #53 Skrevet 20. august 2013 Jeg har gåsehud på armer og ben.... Selv har jeg unger i barnehage og har jobbet i barnehage. For å si det sånn. 5 åringer skal ikke gjøre sånt med en 3 åring, det var INGEN LEK når de gjorde gutten din fysisk vondt. Jeg er "spent" på hva barnehagen sier til deg i morgen og om styrer er med. Vet du hvem som gjorde det? Barnehagen skal egentlig ikke si det. Men barnet ditt kan jo fortelle det, lurer på hvordan de andre mødrene har det egentlig. Sånt skal ikke skje! Det kan skje veldig fort, man skal ikke klandre barnehagen syns jeg, for så "store" barnehagebarn vet at man skal ikke være slemme, slemme, det er det de har vært faktisk. Ting skjer fort i barnehagen og nå vet barnehagen at de ikke kan slippe de to på fem ut av synet... Ikke gutten din heller. Masse god bedring til sønnen din. Tenker masse på dere. Oppdater gjerne i morgen. Anonymous poster hash: 45603...4ed Ikke klandre barnehagen??? Jo det kan de så vist!!! Med all sin rett! Sånn skal ikke skje, ferdig med det! Anonymous poster hash: d973f...2f0
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #54 Skrevet 20. august 2013 for en skrekkelig opplevelse det må ha vært for deg, HI! er enig med de som sier at et fall er noe som kan skje, men å bli regelrett banket opp av andre barn... det er IKKE greit!! nå har vel kanskje både du, og bhg fått tenkt litt, og summet dere... det har nok vært et stort sjokk for bhg ansatte også dette her... så da står dere fritt til å kunne ha et saklig og ryddig møte. jeg ville bedt om at alle involverte var tilstede, og kanskje også en nøytral person... når det er sagt, så vil jeg også oppfordre alle dere som skriver at vi bhgansatte bare drikker kaffe, og har "symøte" på jobb til å bytte en arbeidsdag med meg... det er ikke lett å ha 28 barn mellom 3-5 (noen er også 2 år pga de er født sent på året) på 4 voksne i løpet av en dag, og mesteparten av dagene er vi ofte 3 på jobb, pga sykdom, ,møter og lite vikarbudsjett... nå må da dere foreldre begynne å KREVE at barnehagene trenger mER bemanning... ikke bare mer pedagogtetthet... pedagogene er kortere tid i bhg enn assistentene.. Anonymous poster hash: 02d0c...688
Gjest sussie77 Skrevet 20. august 2013 #55 Skrevet 20. august 2013 Dette hørtes veldig ekstremt ut, og ikke noe som "bare skjer". At to 5 åringer banker opp et mindre barn så det kommer på legevakten skal ikke skje. Dette hadde jeg tatt opp på møte.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #56 Skrevet 20. august 2013 Lett oversikt: 1: Slikt er ikke noe som bare hender, så her stikker bhg det under stolen at de har forsømt ansvaret sitt, enten at de ikke var der for å se at guttene tok han unna, eller at guttene bærer tegn til BUP/PPT behov, så kontakt barnehagelederen i kommunen deres og meld ifra om dette i morgen! Her må barnehagen få seg en real oppvekker! 2: Forlang et møte hvor foreldrene til guttene er til stede, og lederen i bhg, hvor lederen har snakket med alle de som jobbet i dag, så h*n har klar forståelse i hva de drev med på den tiden. Ang de andre foreldrene, så må dere få vite om de kan vite hva grunnen var, har barna det tøft hjemme for tiden? Er det en engangs tilfelle som kan ligge bak det, eller mer? 3: Barnehagen og/eller foreldrene til de to guttene må kontakte PPT/BUP for å få hjelp med guttene, her må det bli gått nøye i sømmene om guttene trenger hjelp hos en eller begge stedene. 4: Om foreldrene nekter for at barna deres trenger noe hjelp fra hverken PPT eller BUP, så sender du og/eller barnehagen bekymringsmelding til barnevernet, for slikt er ikke noe man skal ta lett på. 5: Prat med sønnen din i morgen eller i over i morgen, spør hvordan han føler det i forhold til å skulle tilbake til bhg, enda han kanskje ikke har mye språk, kan kropps signalene vise deg fort om han er redd for å gå tilbake eller ikke, om han virker skeptisk, så gi han tid til å prøve seg i bhg, om han virker veldig redd for det, ville jeg nok heller gått for å bytte barnehage fortløpende. Om aktuelt, ville jeg forlangt at de to guttene måtte flyttes ut av barnehagen, om gutten din ønsker å dra tilbake, men dette først etter å ha prøvd en dag med de alle 3 i bhg. Dette er de 5 stegene vi følger i slike situasjoner, ikke at de hender ofte, langt der ifra, men det er "kriseplanen" vi har ført opp, tilfelle det skal hende oss. Det hendte for første gang før sommeren her i år, lignende situasjon, uten å gå i detalj, denne planen funket her, "angriperne" har fått god hjelp av PPT/BUP. "Offeret" går fortsatt i samme barnehagen som de som skadet h*n, og trives, enda første tiden etter angrepet var nervepirrende både for h*n og oss ansatte, men vi holdt nøye oppsyn på både og, og med litt tid til hjelp, så gikk det rolig tilbake til trivelige dager, "angriperne" fikk utestengning på 5 dager, for å forstå fullt og helt at dette var totalt utelukket for oss, om dette hender igjen, så vil de miste bhg plassen, det er ikke offeret som skal måtte miste plass og venner. Med andre ord, vi har barn i bhg som er der på "prøve tid" et helt år nå, men så lenge de følger opp timer og planer hos PPT/BUP, så tror vi dette vil gå bra. Men det skal sies: Jeg stiller meg sterkt i tvil til en bhg som påstår at slikt kan hende, for slikt SKAL IKKE hende, uansett hvor mange barn det er, hvordan uteplassen er og hva vi som ansatte gjør, så skal vi da ikke kaste vår skyld i en slik sak under en stol, her ble vi alle som var på jobb den dagen gransket for våre handlinger den dagen, ikke for å legge skyld på en av oss, men for å se hva vi kunne luke ut som feil den dagen, og endre, så vi kan ha størst mulig sjans å unngå slikt igjen! Anonymous poster hash: d8018...a4e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #57 Skrevet 20. august 2013 Huff, dette var trist å lese. Får tårer i øynene. Her må barnevernet og kommunen inn i bildet. Foreldrene til 5-åringene må inn til samtale, og barnehagen må gå gjennom rutinene sine. Gi gutten din ekstra masse nærhet, varme og kjærlighet nå. Anonymous poster hash: a56c0...c3b
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. august 2013 #58 Skrevet 20. august 2013 Jeg blir helt sjokka! Både over oppførselen til de eldre barna og til de du har snakket med i bhg. Dette er ikke greit! Jeg blir sint innvendig og kvalm av å tenke på de barna. Hva lærer de hjemme som gjør at de går til slike handlinger? Jeg hadde nok ikke sendt mitt barn i den bhg igjen mens de barna var der. Ikke alene uten meg eller faren. Håper med hele mitt hjerte at sønnen din blir helt frisk på begge plan og kommer seg trygt videre. Jeg kjenner gråten vil komme når jeg tenker hvor hjelpesløs han har vært mot de store guttene og hvor langt borte de ansatte må ha vært for at det skal gå så langt før de hører bråk og får med seg hva som skjer. Ta med mannen din/faren på møtet slik at du har en skulder å lene deg på og en som kan huske og tenke sammen med deg. Ofte kan en glemme detaljer som er viktige når en er så ja sint og redd som det du må ha vært. Nei, sender dere en klem og ønsker dere lykke til! Og ta med advokat på møtet, for å virkelig sende en beskjed, at dette på ingen måte skal bli bagatellisert!! Anonymous poster hash: d973f...2f0 Ja jeg er faktisk rett og slett helt enig! Her må både de eldre barna og foreldrene deres forstå at det må gjøres noe for at dette ikke skal skje igjen! Det må få konsekvenser.
Gjest Lagå Skrevet 20. august 2013 #59 Skrevet 20. august 2013 Nå vrengte hele magen seg og jeg fikk å vondt av gutten din! Forferdelig opplevelse for han. Dette er IKKE noe som skjer!!!
Dailis Skrevet 20. august 2013 #60 Skrevet 20. august 2013 Jeg ville sendt dette skriftlig til barnehagen med kopi til barnehagesjefen. Dette må tas tak i både for din gutt, men også for de som har gjort dette slik at de får hjelp til ikke å ha en negativ utvikling. Min sønn ble slengt i veggen en gang og fikk hjernerystlese. Slikt skjer, men det var et barn med store atferdsvansker og det ble sett av en voksen og tatt der og da. Det du beskriver virker jo planlagt, om så i øyeblikket, og gjennomført på en utrolig urovekkende måte. Disse trenger hjelp. Jeg ville og bedt om rask samtale med en psykolog el.l. Jeg fikk i et annet tilfelle hjelp på dagen fra bup, kun en samtale og henvist fra legevakt etter en episode på skolen. I alle fall be om råd før dere holder barnet hjemme over tid. Jeg kan ikke dette her, men å ha en slik opplevelse som det siste fra barnehagen i alle fall for en stund kan kanskje føre til mer redsel for å gå dit. Kanskje dere bør gå sammen slik at han får noen trygge og gode opplevelser? Dette vil forhåpentligvis noen kunne svare deg på. Lykke til!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. august 2013 #61 Skrevet 20. august 2013 Det er foresten skremmende og høre om alle dere andre som har kommet utfor lignende tilfeller også! Håper det går bra med deres barn! Utrolig at noen barnehager "tar så lett på", det som skjer rett utenfor døren.. Vi kommer til å ta han utav denne barnehagen, uansett. Jeg vil ikke la han måtte møte de to guttene igjen! Det må ha vært så skremmende for han, å ligge der på legevakten, uten meg eller noe andre trygge voksne. Får helt vondt! Ble så kvalm, da jeg så han der og ikke visste hva som hadde skjedd engang. Anonymous poster hash: 2f3b9...e8d Var han på legevakten alene?? Var det heller ingen ansatt der med ham til du kom? Isåfall er de jo helt på jordet og fortjener deng!
BillieNickwill Skrevet 20. august 2013 #62 Skrevet 20. august 2013 Hjelpe meg, dette var forferdelig lesning, ser du har fått alle gode råd, så jeg vil bare uttrykke medfølelse med deg og den stakkars lille gutten din. Denne kjente jeg langt inn i hjerterota. Og som de fleste over her har sagt: dette er overhodet ikke bare sånt som skjer. Jeg har aldri hørt om liknende. Håper gutten din kommer fra dette uten varige men, stakkars lille.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #63 Skrevet 20. august 2013 Jeg jobber med mellomtrinnet på en relativt stor skole med mange forskjellige barn. En stor andel innvandrerbarn med dårlig språk og traumer m.m. Det gjør at det fort kan oppstå situasjoner hvor det kan utvikle seg til utagering. Men på hele mellomtrinnet er det kun 3 elever som er truende til slikt, alle 3 er norske (bare for å presisere at innvandrerbarna med dårlig språk osv ikke er en fare hvis man er obs på å hjelpe i situasjoner hvor det er misforståelser osv) og disse "farlige" barna er voktet med haukeblikk! Jeg har hatt kontaktlæreransvar for den ene gutten som er potensielt farlig i 2 år nå,og han går aldri ute uten at jeg vet hvor han er og er klar ved første tegn på fare. En av de andre guttene er på samme trinn, og han også er under stadig oppsyn, uheldigvis har han angrepet medelev ved noen få tilfeller da han og en annen gutt som er ca like vrange havnet i krangler. Men da er det opprettelse av sak, foresatte i møte og oppvask uten sidestykke i lang tid etterpå! Siste eleven vi har som har problemer må også ha ekstra tilsyn og vi voksne vet alltid hvor disse tre er, og holder oss i nærheten. Det betyr at vi får mindre pause og må bruke mer tid hjemme på planlegging og møter, men det forventer vi av hverandre når det finnes elever som er farlig for andre! Så nei HI, dette skal ikke skje! Når vi på skolen med 300 elever ute klarer å holde styr på farlige prepubertale unger som lett kan skade oss voksne, så burde virkelig Bhg kunne holde styr på 2 5 åringer!!!! Skriv ned ALT, få skriv fra lege og krev en rapport fra Bhg om handlingsforløp osv. Dette må Bhg jobbe med, farlige barn må holdes under oppsyn!! Anonymous poster hash: 1482f...2d7
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #64 Skrevet 20. august 2013 Lett oversikt: 1: Slikt er ikke noe som bare hender, så her stikker bhg det under stolen at de har forsømt ansvaret sitt, enten at de ikke var der for å se at guttene tok han unna, eller at guttene bærer tegn til BUP/PPT behov, så kontakt barnehagelederen i kommunen deres og meld ifra om dette i morgen! Her må barnehagen få seg en real oppvekker! 2: Forlang et møte hvor foreldrene til guttene er til stede, og lederen i bhg, hvor lederen har snakket med alle de som jobbet i dag, så h*n har klar forståelse i hva de drev med på den tiden. Ang de andre foreldrene, så må dere få vite om de kan vite hva grunnen var, har barna det tøft hjemme for tiden? Er det en engangs tilfelle som kan ligge bak det, eller mer? 3: Barnehagen og/eller foreldrene til de to guttene må kontakte PPT/BUP for å få hjelp med guttene, her må det bli gått nøye i sømmene om guttene trenger hjelp hos en eller begge stedene. 4: Om foreldrene nekter for at barna deres trenger noe hjelp fra hverken PPT eller BUP, så sender du og/eller barnehagen bekymringsmelding til barnevernet, for slikt er ikke noe man skal ta lett på. 5: Prat med sønnen din i morgen eller i over i morgen, spør hvordan han føler det i forhold til å skulle tilbake til bhg, enda han kanskje ikke har mye språk, kan kropps signalene vise deg fort om han er redd for å gå tilbake eller ikke, om han virker skeptisk, så gi han tid til å prøve seg i bhg, om han virker veldig redd for det, ville jeg nok heller gått for å bytte barnehage fortløpende. Om aktuelt, ville jeg forlangt at de to guttene måtte flyttes ut av barnehagen, om gutten din ønsker å dra tilbake, men dette først etter å ha prøvd en dag med de alle 3 i bhg. Dette er de 5 stegene vi følger i slike situasjoner, ikke at de hender ofte, langt der ifra, men det er "kriseplanen" vi har ført opp, tilfelle det skal hende oss. Det hendte for første gang før sommeren her i år, lignende situasjon, uten å gå i detalj, denne planen funket her, "angriperne" har fått god hjelp av PPT/BUP. "Offeret" går fortsatt i samme barnehagen som de som skadet h*n, og trives, enda første tiden etter angrepet var nervepirrende både for h*n og oss ansatte, men vi holdt nøye oppsyn på både og, og med litt tid til hjelp, så gikk det rolig tilbake til trivelige dager, "angriperne" fikk utestengning på 5 dager, for å forstå fullt og helt at dette var totalt utelukket for oss, om dette hender igjen, så vil de miste bhg plassen, det er ikke offeret som skal måtte miste plass og venner. Med andre ord, vi har barn i bhg som er der på "prøve tid" et helt år nå, men så lenge de følger opp timer og planer hos PPT/BUP, så tror vi dette vil gå bra. Men det skal sies: Jeg stiller meg sterkt i tvil til en bhg som påstår at slikt kan hende, for slikt SKAL IKKE hende, uansett hvor mange barn det er, hvordan uteplassen er og hva vi som ansatte gjør, så skal vi da ikke kaste vår skyld i en slik sak under en stol, her ble vi alle som var på jobb den dagen gransket for våre handlinger den dagen, ikke for å legge skyld på en av oss, men for å se hva vi kunne luke ut som feil den dagen, og endre, så vi kan ha størst mulig sjans å unngå slikt igjen! Anonymous poster hash: d8018...a4e Fint å se at noen faktisk poengterer at disse guttene trenger hjelp. Det er IKKE normalt på noen måte at to femåringer banker opp en treåring! De trenger hjelp og nøye oppfølging! Sånt som skjer??? Verste jeg har hørt.... Anonymous poster hash: facd8...9bf
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #65 Skrevet 20. august 2013 Huff! Jeg blir helt kvalm av å lese dette jeg også. Har selv en gutt på samme alder som din. Signerer #46 som kom med meget gode råd til deg. Stor og varm klem til dere som har hatt en tøff dag. Hilsen en annen fersk pedagog... Anonymous poster hash: 673fa...c11
skjotta Skrevet 20. august 2013 #66 Skrevet 20. august 2013 Dette er ikke "sånt som skjer" men det har skjedd. Nå må du først og fremst passe på at gutten din har det greit, men også at dette ikke feies under bordet av barnehagen og foreldrene. De skal lære av dette!
Miss Fashionista Skrevet 20. august 2013 #67 Skrevet 20. august 2013 Det her skal ikke være "slikt som skjer" !!! Det er ganske alvorlig!!!At de kan si noe slikt!!! Stakkars gutten deres, får helt vondt i meg:-( Håper det går bra med han <3
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #68 Skrevet 20. august 2013 Uff, dette er vel noe de fleste foreldre frykter når barna sendes i barnehagen. Gud forby om et av slagene med stein hadde truffet feil og dette hadde blitt fatalt? Fremdeles "bare sånn som skjer"? Det var interessant at noen nevnte hva slags baluba noe slikt ville ha ført til i USA. Jeg bor i USA, og har to barn i privat barnehage tre dager i uka. Der er det slik at alle barna i en klasse er rundt samme alder, og de er kun ute og leker med andre på samme alder. I eldstemanns klasse var det en gutt som lagde mye problemer og var voldelig mot de ansatte og de andre barna. Da det ikke ble bedre fikk foreldrene hans beskjed om at de måtte få barnet til utredning og hjelp slik at dette kunne bedres. Da var de nesten fem, forresten. Etter en tid viste det seg at foreldrene hans ikke hadde gjort noe med det, og dermed måtte gutten slutte i barnehagen. I etterkant kom det frem at flere foreldre hadde truet med å ta barna sine ut og finne en annen barnehage om ledelsen ikke kunne sørge for barnas sikkerhet. Store klem og masse lykke til, HI. Jeg regner meg at alle som leste dette føler veldig med dere og sønnen deres. Lag et helvete! Anonymous poster hash: 30151...48e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #69 Skrevet 20. august 2013 Fikk telefon i ti tiden idag. Lillegutt på 3 var kommet på legevakten.. Magen min vrengte seg og jeg kastet meg i bilen uten å få med meg så mye om hva som var skjedd. Da jeg kom på legevakten lå lillegutt der, med masse blod og var ganske så oppskaket og redd. Det som var skjedd var at 2 andre eldre gutter på 5 år hadde "tatt han", da de var ute og lekte. De tok han med bak et skur der, og hadde slått han med en sten, og fektet med en pinne som traff øyet hans. Da barnehagetanten kom løpende når hun hørte bråket, så satt han ene gutten oppå min gutt og hadde slått han. Han hadde reist seg opp og skulle løpe vekk, og da snublet han og ramlet ned en liten steinrøys, som resulterte i et kutt i hodet som måtte syes sammen med 9 sting. I tillegg hadde han fått noe på øyet (der er vi usikker om det var pinnen som ble stukket innpå øyet, som han sa selv. Eller om det var fra fallet). Hvertfall så har han skadet øyet sitt, og legene var redd for at det vil gi varige skader på synet. De snakket om at han kanskje bare fikk tilbake 40% av synet på det ene øyet. Uvisst enda. Nå er vi nettopp kommet hjem, og kjenner jeg er helt tom. Får uendelig vondt av lillegutt. Barnehagen sa at "dette var sånn som skjedde". Men gutten vår ga utrykk for at han ikke ville tilbake i barnehagen, og er redd de store guttene, for de var ikke snill med han idag.. Hva gjør jeg? Er det i det hele tatt noe som kan gjøres? Forstår at det er barn det er snakk om, men får ikke slit noen konsekvenser? Skal i møte med barnehagen imorgen. Anonymous poster hash: a9b03...ab7 Nei!! Det er ikke "sånt som skjer!" Hadde vurdert å ta han ut fra Bhg:/ Stakkars gutt!!!( og stakkars mamma! Hadde blitt helt i fra meg hadde det skjedd med 3-åringen min!!! Anonymous poster hash: 7e459...0bf
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #70 Skrevet 20. august 2013 Dette var trist lesing. Både for deg og din sønn, men også for de to 5 år gamle barna som gjorde dette. 5-åringene er fortsatt så små at de ikke alltid skjønner rekkevidden av hva de gjør. I denne saken er det de VOKSNE i barnehagen som ikke har gjort jobben sin. At de i det hele sier at dette er slikt som kan skje, er helt forferdelig og vitner om total ansvarsfraskrivelse. Anbefaler deg å ta kontakt med helsestasjonen. Det er ofte både lege og barnepsykolog knyttet til helsestasjonen. Spør om å få en hastetime til psykolog. Hvis ikke barnehagen legger seg helt flat og kommer opp med en oppfølgingsplan for din sønn og de to 5 åringene, så får du ta saken videre. God bedring til sønnen din Anonymous poster hash: 756ea...ffc
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #71 Skrevet 20. august 2013 Dette er ikke sånn som skjer! Jeg hadde tatt kontakt med barnehagesjefen i kommunen og krevd plass i en annen barnehage med en gang! Sørg for at det fylles ut skademelding mtp forsikring og erstatningskrav. Hadde ikke nølt med å sende bekymringsmelding til barnevernet ang de to andre barna. Anonymous poster hash: 9cd48...0eb
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 20. august 2013 #72 Skrevet 20. august 2013 Jeg blir så sint at jeg skjelver her! Jeg signerer alle råd du har fått her, og sender deg den største klemmen jeg kan klare å gi! Har bare ikke ord....
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #73 Skrevet 20. august 2013 Disse guttene må meldes til barnevernet for det er ikke normal oppførsel! Og bhg må meldes til kommunen, for det er ikke sånt som skjer! Jeg er selv mor til en 3 år gammel gutt og jeg er så lei meg på deres vegne Stakkars, stakkars gutten din! Denne saken må videre i systemet, her er det svikt på flere plan! Men først og fremst, barnevernet! Anonymous poster hash: e6f97...15f
skinnfilla Skrevet 20. august 2013 #74 Skrevet 20. august 2013 Å fy faen nå ble jeg sinna! Stakkar , lille gutten din ! Hadde noen gjort det med min lille, vet jeg ikke hva jeg jhadde gjort. Forferdelig vondt for deg og gutten, jeg hadde aldri sendt ham tilbake, heller sørget for at de andre jævelungene ble plassert i en annen bhg.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #75 Skrevet 20. august 2013 Fikk telefon i ti tiden idag. Lillegutt på 3 var kommet på legevakten.. Magen min vrengte seg og jeg kastet meg i bilen uten å få med meg så mye om hva som var skjedd. Da jeg kom på legevakten lå lillegutt der, med masse blod og var ganske så oppskaket og redd. Det som var skjedd var at 2 andre eldre gutter på 5 år hadde "tatt han", da de var ute og lekte. De tok han med bak et skur der, og hadde slått han med en sten, og fektet med en pinne som traff øyet hans. Da barnehagetanten kom løpende når hun hørte bråket, så satt han ene gutten oppå min gutt og hadde slått han. Han hadde reist seg opp og skulle løpe vekk, og da snublet han og ramlet ned en liten steinrøys, som resulterte i et kutt i hodet som måtte syes sammen med 9 sting. I tillegg hadde han fått noe på øyet (der er vi usikker om det var pinnen som ble stukket innpå øyet, som han sa selv. Eller om det var fra fallet). Hvertfall så har han skadet øyet sitt, og legene var redd for at det vil gi varige skader på synet. De snakket om at han kanskje bare fikk tilbake 40% av synet på det ene øyet. Uvisst enda. Nå er vi nettopp kommet hjem, og kjenner jeg er helt tom. Får uendelig vondt av lillegutt. Barnehagen sa at "dette var sånn som skjedde". Men gutten vår ga utrykk for at han ikke ville tilbake i barnehagen, og er redd de store guttene, for de var ikke snill med han idag.. Hva gjør jeg? Er det i det hele tatt noe som kan gjøres? Forstår at det er barn det er snakk om, men får ikke slit noen konsekvenser? Skal i møte med barnehagen imorgen. Anonymous poster hash: a9b03...ab7 Hei! Stakkars gutten din. God bedring til ham Lykke til med møtet i morgen. Håper dere får svar på det dere lurer på! Dette er ikke sånt som skjer! For en tullete ting å si! Ærlig talt! Har jobbet i barnehage selv, og man må se etter alle barna til en hver tid! Lurer på hvor lenge gutten var alene med de andre guttene.. Uff... Gir deg en stor klem Anonymous poster hash: 6532a...6a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå