Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? :( "Ulykke i bhg", idag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følte at det bare ble ord mot ord når jeg snakket med barnehagen idag.. Jeg var hissig som et fly, og jeg tror de ansatte var ganske sjokkert selv. De sa at de kunne ikke følge med til enhver tid, og de fikk ikke med seg at de 3 barna forsvant på et blunk. Jeg kan forstå at de ikke kan følges med haukeøyne til enhver tid, men samtidig så burde det ringe en bjelle når 3 barn, fra to forskjellige avdelinger bare "forsvinner", selvom det skjer på et øyeblikk. Vet ikke hva som skjer nå. Og er glad for at det var meg og ikke min mann de ringte til, for jeg tror han hadde slått hull i en vegg der og da. Jeg har en tendens til å bli så sint, når jeg blir redd, og idag var jeg virkelig redd. Har tatt meg fri fra jobb en mnd nå. Han må jo følges opp mtp øyet, og han skal få slippe å dra tilbake i den barnehagen! Kommer til å bytte. Jeg er mest bekymret for reaksjonene som kan kommer fra han, blir han redd for alt og alle? :( Dette var bare helt utrolig trist. Hvilke barn kan finne på noe slikt?? Har mest lyst å skrike til foreldrene til de to guttene og gi de inn, men det hjelper jo ikke akkurat, enn hvor mye det frister. Gjort er gjort, nå må vi bare nøste opp i dette.. Huff! :(

hi

Anonymous poster hash: 2f3b9...e8d
Skrevet

Dette her er IKKE noe som bare skjer. Dette er alvorlig. Barnehagen skulle ha lagt seg langflat.

Får helt vondt i magen på gutten din sin vegne. 

Har selv en på 3 år og kan tenke meg litt av den smerten og sinnet du sitter med nå.

Stor klem til dere 

Skrevet

Huff, dette er nok traumatisk for gutten din.  Og for deg.  Dette er noe som IKKE skal skje. 

Med barnehagens innstilling, er det kun din gutt som får konsekvenser av denne episoden og det er IKKE riktig!

God bedring og lykke til i møtet i morgen, stå på!

Anonymous poster hash: 7af22...493
Skrevet

Du driter i om det er ord mot ord. Slvfølgelig kan de ikke se på alle til en hver tid, men de er like mye ansvarlige for hva som skjer. 

Anonymous poster hash: 2d0ed...308
Skrevet

Jeg  var borti noe lignende med mitt barn som da var to år..Bare at min fikk ikke varige men, eller dvs barnet fikk psykiske men, så det er jo ikke så festlig det heller.

Men det som skjedde med gutten din er jo ganske brutalt..

Jeg fikk også beskjed om at dette var sånt som kunne skje.

Jeg tok barnet ut , sendte klage til barnehagesjefen i kommunen, og det ble en oppvaske uten like..Ungene som hadde utøvd vold mot mitt barn var begge kandidater for ppt.., dette var bhg klar over, men de hadde ikke giddet å gjort noe med det, fordi den ene av ungene som ledet faenskapet, snart skulle slutte, så de hadde tenkt at den nye barnehagen kunne ta tak i problemene..

Jeg hadde tatt kontakt med barnehagesjefen, tror jaggu jeg hadde ringt bv også.. Disse guttene kan ikke være riktig frisk.

Anonymous poster hash: 9c1f1...1c5
Skrevet

Jeg regner med at de ansatte var ganske sjokkerte selv. Gi de sjanse til i morra til å finne ut hvordan de skal håndtere dette. Men ikke la deg avspise med at det er sånt som skjer. Har du snakket med noen fra barnehagen etter dere kom hjem, for å høre hvordan det gikk med han?

Anonymous poster hash: 3a046...391
Skrevet

Off! Nå ble jeg skikkelig trist på dine vegne! Føler med deg!

Mi jente ble ofte "tatt" av to gutter på samme alder, det endte med sykehus innleggelse i 2 døgn pga kraftig hjernerystelse. Hun hadde gitt beskjed til meg flere ganger før dette skjedde og jeg ga klar beskjed til barnehagen at dette burde ikke skje. Dei sa dei skulle fikse opp i det å passe mer på. Men uka etter havna vi på sykehus. Det var det som måtte til for at dei passet bedre på. Dei to guttene ble flyttet til en annen avdeling.

Ikke gi deg! Hadde bedt barnehagestyrer om at foreldene til desse to skal møte opp i barnehagen på møte ilag med deg! Så går det kanskje eit lys opp for dei hvilken barn de må passe på!

Lykke til videre med sønnen din! Håper alt går bra til slutt!

Anonymous poster hash: f7df8...6ee
Skrevet

Dette er IKKE noe som "bare skjer"! Fallet, ja, men ikke det at gutten din ble banket opp og nå kanskje er varig skadet av det!

Her må du hente fram sinnet ditt, kampviljen din og alt du har for å kjempe for sønnen din. Ta til deg rådene her og skriv dem gjerne ned punktvis og ta dem opp med barnehagen. Krev et møte der både hun som var der da dette skjedde, pedleder og styrer er med på.

Der sørger du for at det blir skrevet skademelding, slik at om han får varige men, går dette på barnehagens forsikring slik at de må dekke alle evt utgifter.

Så sier du at du også ønsker et møte der foreldrene til disse guttene er tilstede og at det blir tatt tak i, ellers går du til foreldrene selv.

Dernest krever du at PPT/BUP eller andre kobles inn for å få orden i miljøet i bhg og at bhg setter en egen person "på" disse guttene om de må (din gutt er sikkert ikke den eneste de plager). Det må også lages et eget opplegg mot mobbing!

Og så må de lage et eget opplegg for gutten din, slik at han kan bli trygg igjen i barnehagen. Han kan jo få "varige men" psykisk av dette om det ikke tas tak i.

Og informer dem om at du kommer til å gå til barnehagesjefen i kommunen og lage baluba om de ikke tar tak i dette snarest og tar det på største alvor. Som sagt, bli sint, vær en løvemamma, for dette her er HELT uakseptabelt!

Lykke til, føler virkelig med deg og gutten din, og håper at alt ordner seg til slutt..

Skrevet

Må legge til at jeg hadde ikke sendt gutten avgårde i den barnehagen igjen, og tror ikke det hadde skadet med noen timer hos en barnepsykolog.. Min var som sagt 2 år, men måtte ha noen psykologtimer for å komme seg over kneiken..en lang kneik, det tok 1 1/2 år før barnet fant seg til rette i den nye barnehagen, fordi han var redd unger på sin egen alder..

Nå reagerer ikke alle barn likt, så det er ikke sikkert at gutten din trenger psykolog engang, men som sagt, jeg ville ikke sendt han tilbake til det galehuset..

Skrevet

Uff! Vil bare påpeke at dette er ikke bare "sånt som skjer"...

jeg jobber selv i barnehage. 

Anonymous poster hash: 71dbe...029
Skrevet

Jeg  var borti noe lignende med mitt barn som da var to år..Bare at min fikk ikke varige men, eller dvs barnet fikk psykiske men, så det er jo ikke så festlig det heller.

Men det som skjedde med gutten din er jo ganske brutalt..

Jeg fikk også beskjed om at dette var sånt som kunne skje.

Jeg tok barnet ut , sendte klage til barnehagesjefen i kommunen, og det ble en oppvaske uten like..Ungene som hadde utøvd vold mot mitt barn var begge kandidater for ppt.., dette var bhg klar over, men de hadde ikke giddet å gjort noe med det, fordi den ene av ungene som ledet faenskapet, snart skulle slutte, så de hadde tenkt at den nye barnehagen kunne ta tak i problemene..

Jeg hadde tatt kontakt med barnehagesjefen, tror jaggu jeg hadde ringt bv også.. Disse guttene kan ikke være riktig frisk.

Off! Ikke noe hyggelig lesing! Er så redd for nettopp det du skriver, et oppvaskmøte. Samtidig så vil jeg gjøre alt i min makt for at dette ALDRI skjer igjen. Håper faktisk barnehagen fikk seg en støkk også, for vi er ikke ferdige med dette, selvom dagen idag snart er over! Er veldig spent på å høre hva foreldrene til disse to guttene sier imorgen, altså. Er gjerne da vi får sett litt mer om hvorfor de utførte dette. Jeg nekter å tro at slik adferd stammer fra et stabilt og trygt hjem. De er 5 år!? Det er ikke normalt! Og jeg syns synn i de to guttene, det må jo være noe som trigger slik adferd? Kanskje jeg bare er så frusrtert nå, så beklager om jeg virker hysterisk eller krass. hi

Skrevet

Be om ett møte med styrer,pedagoger fra de avdelingene barna går på,foreldrene til de andre barna,helsesøster,representant fra barnevernet,ppt.

for detta er ikke greit,er mobbing!

Hva gjør de barna senere,når de feks begynner på skolen,og hvordan har de barna det hjemme?

Og om de ansatte bagateliserier dette,og ikke det får noen konsekvenser for de gjeldene guttene,så viser de at det er ok å mobbe andre.

¨du må også få barnehagen til å skrive skademelding,for detta er ikke greit.

Anonymous poster hash: 7cbac...8eb
Skrevet

Jeg tror jeg hadde ringt barnehagesjefen uansett jeg. Og fått ham/henne med på møte med barnehagen. Og barnets far. Og der skulle jaggu meg både styrer, ped.leder og hun som var der da det skjedde, fått legge seg rimelig langflate.

Klem til deg, HI, og gutten din.

Skrevet

Fy faen for en dårlig holdning av barnehagen! IKKE godta dette, det går bare ikke an! Uansett om de mener de gjorde sitt beste, så er dette IKKE godt nok, og de burde legge seg langflate!

Anonymous poster hash: 3b7a5...773
Skrevet

Og jeg ville byttet barnehage,håper dere får plass i en flott barnehage med våkne ansatte.

ansatte skal være ydmyke,og lytte til hva foreldre sier.

Anonymous poster hash: 7cbac...8eb
Skrevet

Sitter her og dirrer av sinne av barnehagens ord om at det er sånn som skjer. Hva faan er det de ansatte er der for da :( hadde kunnet blitt nesten morder om dette hadde skjedd mine barn! Men vet dere dette skjer :(de passer ikke nok på. Jeg avverget en situasjon fra utsiden av barnehagegjerdet. Hvor 4 stk ca 5 tok en 3 åring. La han i bakken og begynte trampe på hodet hans. Jeg ble illsint løp opp til gjerdet og stoppet det og fikk 3 åringen til å løpe finne en voksen og fortelle hva som var skjedd. Jeg sto der så han kom seg vekk og inn. En av de 4 frekkasene spurte tilogmed hvorfor jeg brydde meg og bestemte for jeg var da ikke mora til 3 åringen. Jeg ringte styrer for denne barnehagen øyeblikkelig da jeg kom hjem men måten han snakket er det tydelig han tok det med en klype salt :( stakkars deg HI og stakkars lille sønnen din :( får så vondt av han. Du må klage inn/ melde barnehagen til fylkesmannen. Melding til barnevernet ang de guttene, så barnevernet kommer inn i bildet om disse er to med trøblete forhold hjemme, klarer de gjøre en slik gjerning en gang kan de gjøre det igjen om ting ikke skjer. Hadde i tilleg byttet barnehage. Og ang den ansatte som sa sånn skjer.... Den hadde jeg tatt en egen klage på. Har dere glemt lille James Bulger på 2. Han ble drept av 2 tiåringer ved stein mot hodet. Ja jeg går helt crazy her men dette her er faktisk sinnsykt!

Anonymous poster hash: 7df2c...7fa

Skrevet

Huff, så trist og forferdelig å les hva som skjedde med sønnen din. :(  Håper han blir helt frisk igjen.

Slikt er overhodet ikke noe som "bare skjer", så her burde barnehagen lagt seg helt langflate. Synd du ikke følte du fikk helt gehør i møtet i dag.

Noe lignende skjedde min sønn i barnehagen også, bare ikke så alvorlig, men mer langvarig. (Men likevel mange alvorlige tilfeller som kunne blitt like ille som for din sønn) Han ble regelmessig plaget, og banket av en gutt i barnehagen. Jeg tok det opp med barnehagen i møter, og ga klar beskjed om at jeg ikke lenger følte det trygt å sende han i barnehagen. Det var ikke før gutten hadde gjort noe mot min som var veldig alvorlig, at de innså alvoret. Da begynte de å ha en til en på den gutten. (som senere fikk adhd-diagnose)

Min gutt fikk dessverre psykiske problemer etterpå, og har fortsatt tre år etterpå, problemer på grunn av dette. Jeg angrer som en hund på at jeg ikke sto hardere på mitt tidligere i "prosessen", og at jeg ikke allerede da, ba om psykisk oppfølging av han, pga det han var gjennom.

Nå har folk en tendens til å  bare se på han som en problemunge når han av og til blir utagerende, når det dessverre er ytre faktorer som har gjort det. Så vær så snill å vær obs på om han forandrer lynne og personlighet, også om forandringen skjer en stund i etterkant.. :(

Anonymous poster hash: d5bc4...971
Skrevet

Tusen takk for alle gode råd! Setter stor pris på det nå! Skal skrive ned noen stikkord og ta med oss imorgen, og da skal jeg ta med meg det dere har skrevet! Lillegutt har sovet stort sett i hele dag, helt utslått. Så vi har ikke spurt han om noe. Han har tatt lett til tårene for ting som han aldri ville reagert på tideligere, så tydelig oppskaket er han. Burde vi prøve å snakke med han imorgen? Hva syns dere? Hva kan vi spørre han om? Han prater stødig og rent, og gjør seg veldig forstått. Så jeg er sikker på at han vil si det som det er. Men hvordan gå frem? 

hi

Skrevet

Fikk telefon i ti tiden idag. Lillegutt på 3 var kommet på legevakten.. Magen min vrengte seg og jeg kastet meg i bilen uten å få med meg så mye om hva som var skjedd. Da jeg kom på legevakten lå lillegutt der, med masse blod og var ganske så oppskaket og redd. Det som var skjedd var at 2 andre eldre gutter på 5 år hadde "tatt han", da de var ute og lekte. De tok han med bak et skur der, og hadde slått han med en sten, og fektet med en pinne som traff øyet hans. Da barnehagetanten kom løpende når hun hørte bråket, så satt han ene gutten oppå min gutt og hadde slått han. Han hadde reist seg opp og skulle løpe vekk, og da snublet han og ramlet ned en liten steinrøys, som resulterte i et kutt i hodet som måtte syes sammen med 9 sting. I tillegg hadde han fått noe på øyet (der er vi usikker om det var pinnen som ble stukket innpå øyet, som han sa selv. Eller om det var fra fallet). Hvertfall så har han skadet øyet sitt, og legene var redd for at det vil gi varige skader på synet. De snakket om at han kanskje bare fikk tilbake 40% av synet på det ene øyet. Uvisst enda. Nå er vi nettopp kommet hjem, og kjenner jeg er helt tom. Får uendelig vondt av lillegutt. Barnehagen sa at "dette var sånn som skjedde". Men gutten vår ga utrykk for at han ikke ville tilbake i barnehagen, og er redd de store guttene, for de var ikke snill med han idag.. Hva gjør jeg? Er det i det hele tatt noe som kan gjøres? :( Forstår at det er barn det er snakk om, men får ikke slit noen konsekvenser? Skal i møte med barnehagen imorgen. Anonymous poster hash: a9b03...ab7

Gud så grusomt. Jeg hadde byttet barnehage hvis mulig, pluss krevd et ekstra ordinært foreldremøte i mellomtiden med foreldrene til disse guttene. 5 åringer skal forstå at sånt gjør de bare ikke, her må barnehagen ta tak.

Anonymous poster hash: 7ea21...11b

Skrevet

Men i alle dager da, det der er jo ikke "bare sånn som skjer". To store gutter går løs på en mindre gutt, nei vet du meg hva det der bør barnehagen bare ordne opp i.

I mange barnehager er ikke alle så flinke til å følge med heller. Hadde de voksne spart sy-foreningen til lunsjpausen sin og heller vært sammen med barna, så hadde de fått med seg mer av det som skjer og fått en bedre kontakt med barna også. Må understreke at jeg sier ikke det er slik over alt, mange barnehager er veldig flinke.

Synes oppriktig synd på gutten din! 

Skrevet

Jobber som pedagog og dette skal IKKE skje! Et fall er en ting, men å bli banket er noe helt annet. Et møte med ped leder, ansatte på vakt og styrer er på sin plass. Hadde også meldt fra til kommunen. Du skal ha papirer fra barnehagen, skademeldingsskjema. Jeg ville også krevd at noe gjøres i forhold til mobbing, mobberne og mobbernes foreldre.

Om du vil gå lengre er det mulig å anmelde mobberne, da vil bv sannsynligvis bli involvert i de to aktuelle familiene.

For din gutt kan psykolog være lurt.

Anonymous poster hash: 25e27...b76

Skrevet

Tøff lesning :(

Håper de som har skyld i dette får straffen de fortjener !

For en grusom følelse du må ha som mamma nå :( og stakkars gutten din !

Jeg hadde blitt voldskvinne dersom min treåring hadde blitt banket opp i bhg! !

Vet ikke hvordan du bør gå frem med ungen din men jeg ville vel muligensspurt om han husker hva som skjedde. Vanskelig og vite om det er rett men !

Klemmer til deg og ungen din ❤❤❤

Skrevet

Jeg blir helt sjokka! Både over oppførselen til de eldre barna og til de du har snakket med i bhg. Dette er ikke greit! Jeg blir sint innvendig og kvalm av å tenke på de barna. Hva lærer de hjemme som gjør at de går til slike handlinger?

Jeg hadde nok ikke sendt mitt barn i den bhg igjen mens de barna var der. Ikke alene uten meg eller faren.

Håper med hele mitt hjerte at sønnen din blir helt frisk på begge plan og kommer seg trygt videre. Jeg kjenner gråten vil komme når jeg tenker hvor hjelpesløs han har vært mot de store guttene og hvor langt borte de ansatte må ha vært for at det skal gå så langt før de hører bråk og får med seg hva som skjer.

Ta med mannen din/faren på møtet slik at du har en skulder å lene deg på og en som kan huske og tenke sammen med deg. Ofte kan en glemme detaljer som er viktige når en er så ja sint og redd som det du må ha vært.

Nei, sender dere en klem og ønsker dere lykke til!

Skrevet

I all verden! Er det virkelig mulig at to 5-åringer gjør slikt?? Og hvordan i all verden er det de har det hjemme??

Her hadde jeg virkelig slått HARDT ut mot barnehagen! Gå til avis, klage til øvrige hold innenfor barnehage, og hvor enn man kan legge inn klager! Jeg får helt tårer i øynene på vegne av sønnen din, på bare 3 år. Det skulle ikke vært mulig at noen må oppleve det i barnehage. Hadde dette vært i USA hadde både foreldre og barnehage vært ruinert!!

Stå på for barnet ditt!! Skadene sier sitt, trenger ikke noe ord mot ord her!

Anonymous poster hash: d973f...2f0

Skrevet

Jeg har gåsehud på armer og ben....

Selv har jeg unger i barnehage og har jobbet i barnehage. 

For å si det sånn. 5 åringer skal ikke gjøre sånt med en 3 åring, det var INGEN LEK når de gjorde gutten din fysisk vondt.

Jeg er "spent" på hva barnehagen sier til deg i morgen og om styrer er med. 

Vet du hvem som gjorde det? Barnehagen skal egentlig ikke si det. Men barnet ditt kan jo fortelle det, lurer på hvordan de andre mødrene har det egentlig. 
Sånt skal ikke skje! Det kan skje veldig fort, man skal ikke klandre barnehagen syns jeg, for så "store" barnehagebarn vet at man skal ikke være slemme, slemme, det er det de har vært faktisk. 
Ting skjer fort i barnehagen og nå vet barnehagen at de ikke kan slippe de to på fem ut av synet... Ikke gutten din heller.

Masse god bedring til sønnen din. Tenker masse på dere. Oppdater gjerne i morgen. 

Anonymous poster hash: 45603...4ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...