Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Fikk telefon i ti tiden idag. Lillegutt på 3 var kommet på legevakten.. Magen min vrengte seg og jeg kastet meg i bilen uten å få med meg så mye om hva som var skjedd. Da jeg kom på legevakten lå lillegutt der, med masse blod og var ganske så oppskaket og redd. Det som var skjedd var at 2 andre eldre gutter på 5 år hadde "tatt han", da de var ute og lekte. De tok han med bak et skur der, og hadde slått han med en sten, og fektet med en pinne som traff øyet hans. Da barnehagetanten kom løpende når hun hørte bråket, så satt han ene gutten oppå min gutt og hadde slått han. Han hadde reist seg opp og skulle løpe vekk, og da snublet han og ramlet ned en liten steinrøys, som resulterte i et kutt i hodet som måtte syes sammen med 9 sting. I tillegg hadde han fått noe på øyet (der er vi usikker om det var pinnen som ble stukket innpå øyet, som han sa selv. Eller om det var fra fallet). Hvertfall så har han skadet øyet sitt, og legene var redd for at det vil gi varige skader på synet. De snakket om at han kanskje bare fikk tilbake 40% av synet på det ene øyet. Uvisst enda. Nå er vi nettopp kommet hjem, og kjenner jeg er helt tom. Får uendelig vondt av lillegutt. Barnehagen sa at "dette var sånn som skjedde". Men gutten vår ga utrykk for at han ikke ville tilbake i barnehagen, og er redd de store guttene, for de var ikke snill med han idag.. Hva gjør jeg? Er det i det hele tatt noe som kan gjøres? Forstår at det er barn det er snakk om, men får ikke slit noen konsekvenser? Skal i møte med barnehagen imorgen. Anonymous poster hash: a9b03...ab7
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Dette her er da ikke bare noe som skjer.. :s Ville tatt en skikkelig oppvask med barnehagen. De skal i tillegg ha forsikring som skal dekke legetimer og andre utgifter når det skjer ulykker i barnehagen. Stakkars gutten din. :s Anonymous poster hash: 8a721...97d
Brillefint - Jadda! Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Sånn som skjer??????? Hallooo!?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Jobber selv i bhg og dette er ikke "bare slikt som skjer" i mine øyne! Dette tar de nok tak i, og det bør de! Møte med foreldrene til de 5 åringen det gjelder osv. Uakseptabelt, men også vanskelig for de ansatte noen ganger å få med seg alt. Jeg unnskylder ikke bhg ansatte, men det er vanskelig å få med seg alt som skjer og forhindre alle episoder. Dette var en veldig tragisk og brutal episode som bør håndteres som alvorlig. Anonymous poster hash: d2346...00e
2 prinser <3 Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Hallo! Er sånn som kan skje? At man faller ned en steinrøys- kan skje, men at man blir banket med stein av de store guttene osv- det skal ikke skje! Stakkar stakkar lillegutten din:(:( vet du, jeg hadde vert så rasende forbanna at jeg hadde ikke sendt gutten min tilbake i bhg. Jeg hadde rett og slett tatt meg ulønnet perm fra jobben. Også hadde jeg søkt han inn i en ny bhg! Slikt bør få konsekvenser.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Herregud! Jeg er helt forferdet og lei meg på deres vegne! D: Fy for et mareritt! Hvordan kan det skje?! Hvordan kan små gutter være så grusomme! Og din er bare tre år! Stakkar, stakkar dere! D: De guttene som gjorde dette kan vel ikke være helt normale?! Oppvekstmiljøet deres burde vel undersøkes av barnevernet?! Å, som jeg føler med deg! Stor klem til deg! Anonymous poster hash: fe113...158
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Det er IKKE sånt som skjer!!! Dette synes jeg var veldig alvorlig!! Anonymous poster hash: 4b8f2...ef5
Tauriel Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Jeg hadde klikket på barnehagen, men hadde også byttet med tanke på ungen.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Disse to store barna må jo få hjelp! Ingen normale barn gjør slikt BHG må få PPT/BUP på bane og få ass. til disse to guttene, for ikke SØREN om jeg ville godtatt at de ikke var under sterkt oppsyn fremover! Og jeg ville aldri sendt barnet mitt tilbake til disse to uten at det satt igang tiltak. Stor klem til deg og den lille gutten din HI, håper dere kommer dere til hektene snart <3 Anonymous poster hash: 1482f...2d7
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #10 Skrevet 20. august 2013 Foreldrene til de to guttene bør være der i tillegg. Det er jo totalt uakseptabelt. Hvis det hadde vært småknuffing ja men dette er alvorlig og burde bli slått ned på. Ikke la de prate rundt deg men selv om de legger seg flate. Dette bør få konsekvenser. Uansett god bedring til dere og håper det ordner seg. Anonymous poster hash: 02484...783
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #11 Skrevet 20. august 2013 Dette er ikke "sånt som skjer". Dette er langt over streken!!! Kontakt kommunen og lever inn en klage på barnehagen. De må gjøre noe med rutinene sine. Meld femåringene til barnevernet. Det er ikke normal atferd fra noen, og i hvert fall ikke så små barn. Den oppførselen har de lært av noen eller noe. Anonymous poster hash: 87106...b23
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #12 Skrevet 20. august 2013 Pass på at barnehage registrerer det riktig, så du ikke får problemer med utgifter senere Anonymous poster hash: 3a046...391
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #13 Skrevet 20. august 2013 Å ta barnet ut av barnehagen, hjelper ingen. Det forsterker reddselen og vil gjøre det vanskelig for barnet å komme tilbake. Er det noen som bør holdes hjemme fra barnehagen, er det de to andre barna!! Anonymous poster hash: 4b8f2...ef5
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 20. august 2013 #14 Skrevet 20. august 2013 Dette er ikke noe som bare skjer!! Her må bhg virkelig ta tAk å gjøre noe! Hadde klikket hvis noe slikt hadde skjedd mitt barn og bhg reagerte med å si: det er slikt som skjer! Stakkars lille gutten din, skjønner godt han ikke vil tilbake i bhg. Her bør bhg virkelig gripe tak, er vel ikke normal oppførsel av to 5-åringer!?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #15 Skrevet 20. august 2013 Jeg ville ha banket opp barnehage ansatte på samme måte! Hadde de vært mer våkne så ville det ikke ha skjedd! Anonymous poster hash: f19df...d3f
Honningmelon Skrevet 20. august 2013 #16 Skrevet 20. august 2013 Hvis bhg mener dette er noe som bare skjer, og ikke tar det på alvor, så hadde jeg kontaktet barnehagesjefen.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #17 Skrevet 20. august 2013 Sånn som skjer? De skal jo passe på barna. Det er åpenbart at de skulle hatt bedre kontroll. At barn kan falle å slå seg er jo en gitt risiko, men slik oppførsel fra 5-åringer er overhodet ikke forventet og man bør kunne forvente at barnehagen passer bedre på! Hadde det skjedd meg ville jeg nok klaget på barnehagen til kommunen eller andre som kunne tatt tak i det. Håper det ordner seg for gutten din! Anonymous poster hash: b07ad...601
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #18 Skrevet 20. august 2013 At et barn faller og skader seg i barnehagen kan skje, alt fra benbrudd til hull i hodet pga vilter lek, fall i steinrøyser, uhell på trehjulsykkelen osv er ting som kan skje. At to 5-åringer "banker opp" en 2-åring skal IKKE skje. Her må det tas affære og barnehagen skal helt klart ta tak i dette, foreldrene til de store guttene skal selvfølgelig kalles inn til samtale og de kan selvfølgelig ikke leke uten tilsyn nå etterpå. Anonymous poster hash: 11a0b...7d3
May the force be with you Skrevet 20. august 2013 #19 Skrevet 20. august 2013 Oi, huff:-( ..og jeg som akuratt har søkt om bhg.plass til min 2 1/2 åring:-/ nå fikk jeg ikke lyst til å sende han i noen bhg.! Stakkars gutten din!!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #20 Skrevet 20. august 2013 Jeg ble kvalm.. Hele magen vrengte seg.... grøss! Fy faen for noen slemme unger. Hadde jeg hørt at min 5åring hadde stått å slått en liten gutt med en sten og en pinne... FY FAEN.. Dette er IKKE bare noe som skjer!! Dette er ikke normalt! Klag til kommunen, barnehagen, NOEN!! Anonymous poster hash: 64036...55f
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #21 Skrevet 20. august 2013 Fy faen, hadde det vært min unge hadde det klikka.... Stakkars gutt, han må ha vært kjempe redd og.... Vist ikke bhg tar dette seriøst, må du gå videre med det. God bedring med lille gutt. Håper han får fullt syn igjen. Anonymous poster hash: 1f567...73e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #22 Skrevet 20. august 2013 Min sønn ble angrepet på sfo i 1 kl. Selve skaden lot seg reparere, men han viste tydelige tegn på stress i ettertid. Han var engstelig, ville ikke gå ut blant folk, følte alle så på ham, hadde veldig behov for nærkontakt med foreldre o.l. Vi jobbet med hans trygghetsfølelse i mange måneder før han igjen ble fri og leken, og seg selv igjen. Bare en liten obs... Anonymous poster hash: 5ea8e...910
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #23 Skrevet 20. august 2013 Du skal ha skademelding fra barnehagen og den må du få ganse raskt ! Skjønner godt at barnet er redd for å gå i barnehagen, det hadde jeg vært også, men i morgen så tar du med barnet i barnehagen på besøk. Du kan gjerne ta en prat med de to guttene, mao skremme livskitten av dem og ikke minst VASKE GULVET MED DE INNKOMPENTENTE ansatte der! Dette er ikke sånn som skjer så enkelt er det!!! Skriv et brev til styre i bhgen hvor du også skriver inn komentaren " Sånn som skjer"!! MAKAN til dårlig reklame for en barnehage!! Ps. Øyeeple er ikke ferdig utvikklet før fylte syv år så det kan være at med rett behandling at skaden kan rettes opp! God bedring til gutten din!! Anonymous poster hash: a6da1...fe4
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #24 Skrevet 20. august 2013 hvis det hadde skjedd med min 3åring skulle jeg laget så mye oppstyr og kringlevridd hver og en! For en skam! Håper du tar de knallhardt!! (Ikke banker de altså men stiller hver og en innvolverte ansvarlig! :-p ) Stakkar stakkar gutt! Anonymous poster hash: 2d0ed...308
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. august 2013 #25 Skrevet 20. august 2013 Jeg hadde lagd et helvete. Jeg hadde krevd at styrer var på dette møte , meldt i fra til bydel/kommune og søkt overføring til ny bhg. Ville også ha varslet fau i bhg. Sånne ting skal IKKE skje!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå