Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Hva spiser dere typisk mye av? Har ti kilo som skal bort, men er så matlei. Anonymous poster hash: 7f444...a31
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 typisk mye knekkebrød med leverpostei, makrell i tomat eller kalkunpålegg. Salat med enten kylling, skinke eller egg, omelett med masse grønnsaker og evt noe skinkebiter. wok med kylling eller laks. generelt mye kylling og fisk. Noe svinekjøtt, men også rødt kjøtt. Spiser det vanlige, men begrenser mengde potet, pasta og ris. velger grovere varianter av det jeg kan (og som jeg liker) Brukte vektklubb da jeg holdt på for fullt og ettersom jeg er en snopegris av dimensjoner hjalp det litt på å kunne kutte noen få kcal i hvert måltid og få en liten sjokoladebit eller noen snopebiter på slutten av dagen innimellom uten at det tok knekken på totalen... var faktisk lettere å begrense seg når en så hvor utrolig mye godisen utgjør i kcal.. ellers får man gjerne noen aha opplevelser når man begynner med kcal-telling. ting man ikke tenker over som utgjør en del kcal. Ellers er det ofte de små valgene man tar hele tiden som totalt sett utgjør den store forskjellen... Lykke til og hold motivasjonen igang så ser du plutselig resultatene som bærer motivasjonen videre for deg =) Anonymous poster hash: 007d0...7d0
Vogndilla Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Har kuttet ut alt sukker, brød, pasta, ris og poteter. Spiser grove knekkebrød om jeg skal ha brødmat, bruker stevia istedet for sukker. Utrolig mye mere kalorier i brød,pasta og ris enn jeg trodde før jeg begynte å telle kalorier...
IreneUtålmodig Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Spiser hjemmelaget Fedon brød (9korn?) med salami og et par skiver gulost.et par Kanel knekkebrød med en skive brunost på hver, til kvelds er det noen ganger litt eggehakk eller et knekkebrød og en appelsin. Ellers går det i middags rester en gang i uka, proteinbar når jeg gikk på kurs (200 kcal) Ligger rundt 15-1600 kcal og går ned for hver uke som går
IreneUtålmodig Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Glemte sommerfavoritten , Jordbær med melk eller bittelitt vaniljeis
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Spiser ikke ris, potet, brød eller pasta, spiser for det meste knekkebrød. En dagsmeny for meg ser gjerne slik ut: Frokost: 2 knekkebrød meg makrell i tomat Lunsj: 1 gresk yoghurt Middag: Et lite stykke kylling/fisk (under 100gr) med spinat og et par brokkolihoder Kvelds: 2 knekkebrød med makrell i tomat. Har funket strålende her. Drikker masse vann utenom. Anonymous poster hash: cecef...071
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Spiser alt jeg har lyst på, med unntak av søtsaker jeg, bare i mindre mengder Anonymous poster hash: 90eb2...05e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 typisk mye knekkebrød med leverpostei, makrell i tomat eller kalkunpålegg. Salat med enten kylling, skinke eller egg, omelett med masse grønnsaker og evt noe skinkebiter. wok med kylling eller laks. generelt mye kylling og fisk. Noe svinekjøtt, men også rødt kjøtt. Spiser det vanlige, men begrenser mengde potet, pasta og ris. velger grovere varianter av det jeg kan (og som jeg liker) Brukte vektklubb da jeg holdt på for fullt og ettersom jeg er en snopegris av dimensjoner hjalp det litt på å kunne kutte noen få kcal i hvert måltid og få en liten sjokoladebit eller noen snopebiter på slutten av dagen innimellom uten at det tok knekken på totalen... var faktisk lettere å begrense seg når en så hvor utrolig mye godisen utgjør i kcal.. ellers får man gjerne noen aha opplevelser når man begynner med kcal-telling. ting man ikke tenker over som utgjør en del kcal. Ellers er det ofte de små valgene man tar hele tiden som totalt sett utgjør den store forskjellen... Lykke til og hold motivasjonen igang så ser du plutselig resultatene som bærer motivasjonen videre for deg =) Anonymous poster hash: 007d0...7d0 What she said Bortsett fra at jeg bruker shape up appen, trener 4-5 ganger pr uke og drikker en smoothie til kvelds Gått ned 25 kg på under et år. 10 kilo igjen til målet Anonymous poster hash: c936c...5ea
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Spiser ikke ris, potet, brød eller pasta, spiser for det meste knekkebrød. En dagsmeny for meg ser gjerne slik ut: Frokost: 2 knekkebrød meg makrell i tomat Lunsj: 1 gresk yoghurt Middag: Et lite stykke kylling/fisk (under 100gr) med spinat og et par brokkolihoder Kvelds: 2 knekkebrød med makrell i tomat. Har funket strålende her. Drikker masse vann utenom. Anonymous poster hash: cecef...071 Det er vel litt i minste laget? Anonymous poster hash: cb70c...558
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #10 Skrevet 20. august 2013 Spiser ikke ris, potet, brød eller pasta, spiser for det meste knekkebrød. En dagsmeny for meg ser gjerne slik ut: Frokost: 2 knekkebrød meg makrell i tomatLunsj: 1 gresk yoghurtMiddag: Et lite stykke kylling/fisk (under 100gr) med spinat og et par brokkolihoderKvelds: 2 knekkebrød med makrell i tomat. Har funket strålende her. Drikker masse vann utenom. Anonymous poster hash: cecef...071 Det er vel litt i minste laget? Anonymous poster hash: cb70c...558 Det tenkte jeg å, det var svært lite mat. Er du veldig lite aktiv? veldig liten i str? Du vet du ødeleggerforbrenning og muskelmasse om du spiser for lite? Anonymous poster hash: 80bb3...529
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #11 Skrevet 20. august 2013 Spiser hjemmelaget Fedon brød (9korn?) med salami og et par skiver gulost.et par Kanel knekkebrød med en skive brunost på hver, til kvelds er det noen ganger litt eggehakk eller et knekkebrød og en appelsin. Ellers går det i middags rester en gang i uka, proteinbar når jeg gikk på kurs (200 kcal) Ligger rundt 15-1600 kcal og går ned for hver uke som går Er vel ikke anbefalt å spise de kanel knekkebrødene om man skal slanke seg, de er jo som kjeks -masse sukker og tomme kalorier. Samme med brunost og jordbær med vaniljeis. Salami er det også masse kalorier i, har du ikke peiling på kosthold i det hele tatt? Dette var rare råd å gi en slanker syns jeg!! Anonymous poster hash: 80bb3...529
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #12 Skrevet 20. august 2013 HI her. Takker så mye for svar og inspirasjon! Har nå gått opp en kg etter at jeg gikk tilbake til de evinelige knekkebrødene med sunt pålegg på i slutten av juli. I sommer hadde jeg noen høykarbouker med både loff og sjokolade, og gikk ned.... Har vært på grovkarbo/smartkarbo siden ca 2004, men har nesten alltid hatt noen kilo ekstra. (Bortsett fra en jojo-periode på/av Atkins). Jeg er oppvokst på brød og Nugatti og var slank helt til jeg som 20-åring ble sunn - lurer på om det er høykarbo kroppen min gidder å forbrenne? Fordøyelsen er bedre på "loff" også. Er nok på ville veier, men om noen har det likt hadde det vært interessant. Ligger omtrent likt i kalorier på begge kostholdstegimene. Anonymous poster hash: 7f444...a31
IreneUtålmodig Skrevet 20. august 2013 #13 Skrevet 20. august 2013 Spiser hjemmelaget Fedon brød (9korn?) med salami og et par skiver gulost.et par Kanel knekkebrød med en skive brunost på hver, til kvelds er det noen ganger litt eggehakk eller et knekkebrød og en appelsin. Ellers går det i middags rester en gang i uka, proteinbar når jeg gikk på kurs (200 kcal) Ligger rundt 15-1600 kcal og går ned for hver uke som går Er vel ikke anbefalt å spise de kanel knekkebrødene om man skal slanke seg, de er jo som kjeks -masse sukker og tomme kalorier. Samme med brunost og jordbær med vaniljeis. Salami er det også masse kalorier i, har du ikke peiling på kosthold i det hele tatt? Dette var rare råd å gi en slanker syns jeg!! Anonymous poster hash: 80bb3...529 Ho spurte hva som virket for oss, har gått ned snart 35 kg på den måten. Jeg har prøvd nok dietter til å vite at dette kan jeg gå på resten av livet uten å være usunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå