Gå til innhold

Sofi, Sophie, Sofia eller Sophia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter vår førstefødte og jeg har fastnet for disse navnene..Enten Sofi (uttales uten e) eller med a på slutten. Hvilket er finest og hvilken skrivemåte liker dere best?

Skrevet

Sofia, ville ikke valgt Sophie hvis dere ikke skal uttale e-en!

Skrevet

Sofie :) Sophia er også fint :)

Skrevet

Ville i alle fall ikke valgt Sophie om e-en er stum

Videre syns jeg Sophia ser bedre ut en Sofia, men av de to ville jeg nok endt opp med Sofia siden den stavelsen er mest brukt

Jeg syns egentlig Sofi høres bedre ut en Sofia, men det ser ikke så fint ut når det står skrevet. Virker så ufullstendig. Dessuten tror jeg de fleste lærere ville lest Sofie. Så jeg ville vagt Sofia, selv om jeg syns Sofi er finere.

Skrevet

Vi har ei jente som heter Sofia. Vi var litt frem og tilbake på om vi skulle skrive det med f eller ph, men landet på f siden vi trodde det ble minst feilskriving da. Dessuten er det alltid noen luringer som vil uttale Sophia som "Soppia", og det ville vi unngå ;) 

Liker veldig godt sofi, som blir uttalen av navnet på fransk, men det ser litt ufullstendig ut syns jeg. Vi bruker det litt som kallenavn på henne, samme gjør vi med den engelske uttalen av navnet som også er nydelig...

Lykke til!

Skrevet

Vi har ei jente som heter Sofia. Vi var litt frem og tilbake på om vi skulle skrive det med f eller ph, men landet på f siden vi trodde det ble minst feilskriving da. Dessuten er det alltid noen luringer som vil uttale Sophia som "Soppia", og det ville vi unngå ;)

Liker veldig godt sofi, som blir uttalen av navnet på fransk, men det ser litt ufullstendig ut syns jeg. Vi bruker det litt som kallenavn på henne, samme gjør vi med den engelske uttalen av navnet som også er nydelig...

Lykke til!

Tusen takk for svar alle sammen :) Da har vi litt å tenke på :)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Er ikke så glad i Sofi, men jeg synes Sofie er fint. Hvis du vil at folk skal uttale det med stum e i Norge, må du nesten droppe e-en. Sophia høres omtrent likt ut på de aller fleste språk, og det liker jeg.

Skrevet

Vi venter vår førstefødte og jeg har fastnet for disse navnene..Enten Sofi (uttales uten e) eller med a på slutten. Hvilket er finest og hvilken skrivemåte liker dere best?

Jeg ville valgt Sofia :)

Anonymous poster hash: 8968e...178

Skrevet

vi har en sofia... men jeg og tenkte på sofi (sies: "sof-i") og synes det er kjempe fint. Men mannen vil heller gå for sofia som vi begge liker veldig godt :)

Anonymous poster hash: 2ce10...131
Skrevet

Jeg synes absoutt at Sophie og Sophia er penere skrevet enn Sofie og Sofia.

Jeg elsker "Sofi" uttalelsen. Men det ser så ufullstendig ut :/

Sophia er nok favoritten av dem :)

Anonymous poster hash: 377df...f9d
Skrevet

Sofi ser ut som en skrivefeil, selv om det er slik Sophie uttales på flere språk.

Ville helt klart valgt Sofia. Vakkert navn!

Anonymous poster hash: f085b...83d

Skrevet

Finast er det du har utelukka, Sofie. Sofia tek klar andreplass.

Skrevet

Sophia :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...