Gå til innhold

Stemora til barna mine...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror veldig mange "bestemmer" seg for at stemødre er et problem. Føler det som en konkurranse og projisjerer sine negative følelser knyttet til brudd etc over på henne. Nå har ikke ungene mine noen ny stemor enda, men jeg er fast bestemt på å legge godsiden til. Jeg og barnefar er gode venner og veldig klare på hvem som bestemmer det overordnede!! Så gjelder det å være litt raus! Vi har begge bestemt oss for å se på dette nye mennesket i barnas liv som en ressurs. Barnefar er helt fantastisk i forhold til at jeg har møtt en ny, og selv om han syns det er sårt at ungene knytter seg til en ny mann, og kommer til å se han oftere enn pappaen sin så er han raus. Han har full tiltro til mitt valg av mann og jeg kommer også til å ha full tiltro til hans, for alt vi ønsker er det beste for ungene. Og ingen av oss ville velge et menneske å dele livet med som ikke er en ressurs for de!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror veldig mange "bestemmer" seg for at stemødre er et problem. Føler det som en konkurranse og projisjerer sine negative følelser knyttet til brudd etc over på henne. Nå har ikke ungene mine noen ny stemor enda, men jeg er fast bestemt på å legge godsiden til. Jeg og barnefar er gode venner og veldig klare på hvem som bestemmer det overordnede!! Så gjelder det å være litt raus! Vi har begge bestemt oss for å se på dette nye mennesket i barnas liv som en ressurs. Barnefar er helt fantastisk i forhold til at jeg har møtt en ny, og selv om han syns det er sårt at ungene knytter seg til en ny mann, og kommer til å se han oftere enn pappaen sin så er han raus. Han har full tiltro til mitt valg av mann og jeg kommer også til å ha full tiltro til hans, for alt vi ønsker er det beste for ungene. Og ingen av oss ville velge et menneske å dele livet med som ikke er en ressurs for de!

Det er nok riktig som du sier der, men jeg tror vel så ofte det går den andre veien.

Det finnes jo de stemødrene som er sjalu på mannens eks også, som mener både mora og ungen er noe mas, og/eller som lar mor få all skyld på eventuell dårlig oppførsel hos barnet.

Skal et forhold mellom mennesker være godt, så kreves det noe av alle parter.

Spesielt når barn er involvert, så bør man klare å være både raus og svelge noen kameler for at forholdene mellom de voksne skal være best mulig.

Anonymous poster hash: 1b72e...a5f

Skrevet

Signerer den! Er så glad for at akkurat hun er stemor til barna mine. Håper hun og eksen er sammen til de blir gamle og grå :)

Anonymous poster hash: d45b0...c72
Skrevet

Det er nok riktig som du sier der, men jeg tror vel så ofte det går den andre veien.

Det finnes jo de stemødrene som er sjalu på mannens eks også, som mener både mora og ungen er noe mas, og/eller som lar mor få all skyld på eventuell dårlig oppførsel hos barnet.

Skal et forhold mellom mennesker være godt, så kreves det noe av alle parter.

Spesielt når barn er involvert, så bør man klare å være både raus og svelge noen kameler for at forholdene mellom de voksne skal være best mulig.

Anonymous poster hash: 1b72e...a5f

Det er selvfølgelig sant! Det krever jo endel av stemor/far også.

Anonymous poster hash: f7fbd...75d

Skrevet

Min stemor er ihvertfall fantastisk :-) EVig takknemlig for å ha en super bonusbestemor til barna!!!

Skrevet

Her har barna en fantastisk bonusmamma! Mange fine fjellturer og maaaasse koser! Barna har det helt topp hos pappaen sin,og de elsker å sitte på fanget til bonusmammaen. Det er jo heller ikke særlig stas når hun syr prinsesse kjoler og supermann drakt ;) Jeg er også veldig god venninne med henne. I går var vi på kafé med babyene våre :)

Skrevet

Så koselig at denne var kommet i gang igjen :)

Anonymous poster hash: a6e29...0a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...